Eidos heeft altijd al een eindje van me vandaan gelopen, en in het bos vind ik dat een hond ook wel wat vrijheid mag hebben en niet strak naast me hoeft te lopen.op momenten dat qyan slechter luistert en zo zijn buien heeft, betekent dat voor hem 0,0 vrijheid.
qyan lopt altijd aan een lange lijn op plekken waar hij niet los mag en met normale wandelingen, maar als die dagen zich voordoen, gewoon aan een 1 meter lijn en volgen

Vandaag ging het trouwens vrij goed.. Had een bal en een zooi koekjes meegenomen en hij kwam netjes naar me toe. Ik moet eerlijk bekennen dat we ook in een stuk bos gelopen hebben waar bijna niemand komt en we zijn dus ook geen andere honden tegengekomen. Op een bepaald stuk hadden militairen een oevening gehad en hadden hun lunch nog onopgeruimd laten staan ( hun stonden een paar meter verderop ) De honden hadden dit snel in de gaten en waren dus snel in de buurt. Ik riep dos bij me en mijn scheet kwam netjes naar me toelekker dat het vandaag beter ging, geeft weer wat hoop voor jezelf toch!!!Dus lekker koekje gekregen.. Lisette moest de rest van de hondengang ophalen en aanlijnen om ze mee te krijgen.. Ik was dus ook best een beetje trots.
maar je schrijft het zelf: lysette moest de rest van de honden halen. dit gedrag kan dos dus overnemen (het niet willen komen)