Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
Eidos heeft altijd al een eindje van me vandaan gelopen, en in het bos vind ik dat een hond ook wel wat vrijheid mag hebben en niet strak naast me hoeft te lopen.
op momenten dat qyan slechter luistert en zo zijn buien heeft, betekent dat voor hem 0,0 vrijheid.
qyan lopt altijd aan een lange lijn op plekken waar hij niet los mag en met normale wandelingen, maar als die dagen zich voordoen, gewoon aan een 1 meter lijn en volgen ;D
Vandaag ging het trouwens vrij goed.. Had een bal en een zooi koekjes meegenomen en hij kwam netjes naar me toe. Ik moet eerlijk bekennen dat we ook in een stuk bos gelopen hebben waar bijna niemand komt en we zijn dus ook geen andere honden tegengekomen. Op een bepaald stuk hadden militairen een oevening gehad en hadden hun lunch nog onopgeruimd laten staan ( hun stonden een paar meter verderop ) De honden hadden dit snel in de gaten en waren dus snel in de buurt. Ik riep dos bij me en mijn scheet kwam netjes naar me toe ;D Dus lekker koekje gekregen.. Lisette moest de rest van de hondengang ophalen en aanlijnen om ze mee te krijgen.. Ik was dus ook best een beetje trots.
lekker dat het vandaag beter ging, geeft weer wat hoop voor jezelf toch!!!
maar je schrijft het zelf: lysette moest de rest van de honden halen. dit gedrag kan dos dus overnemen (het niet willen komen)
Door Helen
qyan schreef:

op momenten dat qyan slechter luistert en zo zijn buien heeft, betekent dat voor hem 0,0 vrijheid.
qyan lopt altijd aan een lange lijn op plekken waar hij niet los mag en met normale wandelingen, maar als die dagen zich voordoen, gewoon aan een 1 meter lijn en volgen ;D

lekker dat het vandaag beter ging, geeft weer wat hoop voor jezelf toch!!!
maar je schrijft het zelf: lysette moest de rest van de honden halen. dit gedrag kan dos dus overnemen (het niet willen komen)

Wat versta jij onder volgen Wendy? Ik versta onder volgen, strak tegen mijn linker kuit aan lopen en de kop om mijn been heen gekruld. Dit kan ook echt niet een heel wandeling dus ;D
Naast me lopen noem ik gewoon meelopen.

groetjes Helen
Door Helen
PS Barbara lees je goed in hoe je een gentle leader moet gebruiken. Verkeerd gebruik kan zelfs schadelijk zijn voor de nek van je hond.

groetjes en succes Helen
Door qyan
Helen schreef:

Wat versta jij onder volgen Wendy? Ik versta onder volgen, strak tegen mijn linker kuit aan lopen en de kop om mijn been heen gekruld. Dit kan ook echt niet een heel wandeling dus ;D
Naast me lopen noem ik gewoon meelopen.

groetjes Helen
wat je zegt helen: volgen, strak naast mijn knie, met zijn kop om mijn been gekruld. (onder begeleiding van bijtrol of bal, moet wel leuk blijven natuurlijk ;))
uiteraard niet de hele wandeling van 45 minuten, maar voor het overgrote deel wel.
overmatig snuffelen en spoorzetten wordt zowiezo niet getolereerd, doet ie maar als hij los loopt in het bos.

maar dus alleen als qyan van die dagen heeft en het weer even nodig heeft, want normaal gesproken wandelt hij 8 meter voor me en loopt altijd graag voorop ::) ;D
Door Lupa
helen volgen zoals je het beschrijft is voor mee "close"
dat is de obbidiense 'trukkje" als je gewoon huishoudelijk cursus doet is dat niet volgen, volgen is gewoon met de schouders op de hoogte van je benen met een beetje afstand, de hond moet geen hinder zijn voor de baas.
Door qyan
Lupa schreef: helen volgen zoals je het beschrijft is voor mee "close"
dat is de obbidiense 'trukkje" als je gewoon huishoudelijk cursus doet is dat niet volgen, volgen is gewoon met de schouders op de hoogte van je benen met een beetje afstand, de hond moet geen hinder zijn voor de baas.
ik heb het dus echt over africhtings volgen zoals dat moet binnen de IPO (en daar zijn ze streng in ;D)
dus echt tegen mijn been aan gekleefd en zijn kop toch echt om mijn been en dan naar omhoog kijkend ;D
en dat vindt ik op zich best hinderlijk lopen en heb er ook een hekel aan, maar soms moet het gewoon.
maar hinderlijk, ja.
ben geregeld over qyan gestruikeld op het veld (beginnersfoutjes ;D ;D ;D)
Door Lupa
als je bij de jacht zo zou laten volgen hebben je mede jagers ook en probleem ;D ;D
struikelen met een geweer in je handen is geen pretje ;D
Door qyan
Lupa schreef: als je bij de jacht zo zou laten volgen hebben je mede jagers ook en probleem ;D ;D
struikelen met een geweer in je handen is geen pretje ;D
;D nee, lijkt me ook niet
maar vind zo struikelen zonder iets in mijn handen ook geen pretje en sta nog voor l.l ook ;D
Door Helen
[quote="Lupa"]
[/quote]

haha het is maar net welk commando je eraan koppelt. Obedience truukje is het niet. Obedience is een wedstrijdsport. En volgen doen ze in allerhande disciplines op verschillende manieren. Hoe je traint en hoe je je hond leert volgen ligt eraan hoe je het hebben wilt en dat is dan geen obedience truukje of G&G truukje.
Volgen ter hoogte van je been met wat afstand noem ik geen volgen maar meelopen.
'Jeetje Wendy, houdt Qyan dat echt zo lang vol zonder het suf te vinden of er de brui aan te geven? Ik ben bar weinig honden die dat zo lang vol kunnen houden.
groetjes Helen
Door Lupa
het is inderdaad wat voor wordt je eraan koppelt,
meelopen noem ik een hond die 3 meter achter me loopt,
volgen is mijn hond op de hoogte van mijn been(met afstand bedoel ik 10 cm) en close is met de kop gekruld om mijn been.
Dat moeten we ook op proeven doen en ik noem dat simpel weg een trukkje,omdat het simpel weg een trukkje is net zoals kruipen, door je been enz enz.
Lupa houd de hele dag vol met volgen(voor jou meelopen ;D)
Maar dat is niet belangrijk.
waar het om gaat is dat de hond doet waar je om vraagt ;)
Laatst gewijzigd door Lupa op di 23 mar 2004, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
[quote="Helen"]
[quote="Lupa"]
[/quote]

haha het is maar net welk commando je eraan koppelt. Obedience truukje is het niet. Obedience is een wedstrijdsport. En volgen doen ze in allerhande disciplines op verschillende manieren. Hoe je traint en hoe je je hond leert volgen ligt eraan hoe je het hebben wilt en dat is dan geen obedience truukje of G&G truukje.
Volgen ter hoogte van je been met wat afstand noem ik geen volgen maar meelopen.
'Jeetje Wendy, houdt Qyan dat echt zo lang vol zonder het suf te vinden of er de brui aan te geven? Ik ben bar weinig honden die dat zo lang vol kunnen houden.
groetjes Helen
[/quote]

hoi helen, niet constant, maar we maken er een spelletje van. er is niets wat qyan niet doet voor zijn felbegeerde bijtrol.
ik loop dus ook met een bal of een bijtrol in mijn handen en speel daar vaak mee als hij heel braaf is en op plekken waar het kan apporteren we ff kort.
duurt meestal maar 1 hooguit 2 dagen hoor. dan luistert ie weer als de beste en is weer heeeeeeel braaf ;)
zo heeft ie geen vrijheid meer, gaat alles op mijn initiatief, wordt beloond met datgene wat hem heilig is en contact baas/ hoind wordt anagehaald, want spelen is leuk, en goed gedrag betekent uiteraard spelen, spelen, spelen.
dus het is niet zo streng als op een trainingsveld, waar het merendeel voor qyan ook nog altijd spel was (met mijn eigen manier van trainen)
Laatst gewijzigd door qyan op di 23 mar 2004, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door qyan
zit me al de hele avond af te vragen waar de foto's van mijn onderschrift gebleven zijn ???
weer spoken soms ???
Door tieneke
[quote="Unique"]
Hoi
Het zal zolang goed gaan,totdat hij de verkeerde reu tegenkomt.En dan is het vechten.En als dat eenmaal begint is het eind zoek.Dan kan je hem ook niet meer los laten.Ik heb zo'n reu gehad.Tot 9 mnd. nooit gevochten.Hij wordt door een Dobermann gepakt en toen begon de ellende.Alles wat hond heette was voor hem.Reu teef jong oud dik dun klein groot.Hij dacht waarschijnlijk de eerste hap is een daalder waard.Hij is toen gecastreerd maar dat heeft bij hem helemaal niets geholpen.
[/quote]
Nou bij Kobus ook hoor ;)
Hij is nu aardig op leeftijd,maar als er ook maar iets met twee ballen in zijn buurt komt is het tjakkaaaa :-X
Door qyan
[quote="qyan"]
zit me al de hele avond af te vragen waar de foto's van mijn onderschrift gebleven zijn ???
weer spoken soms ???
[/quote]

nu zijn ze er weer ???
Door tieneke
[quote="qyan"]
[quote="qyan"]
weer spoken soms ???
[/quote]

nu zijn ze er weer ???
[/quote]
Toch spoken ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door