Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Achjee, arme Ziggy! Het zit echt helemaal niet mee met die arme dame.
Tja, je hebt zo ongeveer alles wel geprobeerd wat mogelijk is, dus er zit idd niet veel anders op dan de boel de boel te laten. Naar en akelig maar kennelijk heeft ze er niet zoveel problemen mee.
Door Kefraya
Arme Ziggy, arme jullie, wat een toestand.
Als ze er geen last van heeft is het misschien inderdaad aan te raden om het zo maar te laten, want er wordt wel erg veel van het incasseringsvermogen van dit katje gevraagd.
Geweldig dat jullie je zo blijven inzetten voor haar, giga-complimenten voor jullie!!
Door Helen
Ziggy is idd erg zielig. Maar we houden vol en halen het verband er pas zondag vanaf. Ik zou dolgraag onder het verband willen kijken...Ik ben zo benieuwd of er progressie is of niet...
Zo moeilijk. Want zodra je het verband er deels af haalt, gaat ze met haar poot bewegen en dat is echt funest voor de wond. Maar goed, als de wond helemaal opengesprongen is, dan heeft het spalken en verbinden geen zin en zou ze gewoon weer los in het huis rond mogen lopen. Het is niet anders dan het verband en de spalk laten zitten tot zondag en erop hopen dat het geneest. Ziggy is er helemaal mat en teneergeslagen van....Ze kan alleen lekker liggen op haar rechter zij of staan. Dus of ze ligt of ze staat de woonkamer in te kijken in een hoekje van haar bench...Zo sneu...Maar dit is simpelweg haar laatste kans. Dusss we bijten nog een paar dagen door.
Door Boefke
Gossie,arme Ziggy.... :-\ Ik hoop telkens mee dat er verbetering is. Kan me voorstellen dat dit nu echt niet leuk meer is en moeilijk vol te houden. Sterkte met doorbijten!
Door Helen
Ik moet mijzelf praktisch in een knoop leggen om niet onder het verband te kijken. Zondagochtend pas. Het ruikt ietsjes als ik met mijn neus in haar oksel zit (boven het verband uiteraard). Toen de wond open was, stonk het echt enorm. Ach ja, zo zoek je naar dingen he.... ::)Niet goed, want het stinkt, of wel goed, want verband stinkt altijd...Pfff ik wordt er gek van...'T is bijna zondag gelukkig.
Door geer
Ooooh, wat moeilijk zeg! Ik ben een veel te erge 'peuteraar', ik zou het heeeel lastig vinden om vol te houden. Maar hou toch vol! En geef Ziggy een kusje op haar kattekop  :-*
Door Helen
Vanochtend hebben we heb verband verwijderd. In ons achterhoofd hadden we al gehouden dat de wond weer als vanouds zou zijn. We waren echter niet voorbereid op het drama onder het verband :'(  Alles wat uitgescheurd en bizar genoeg (we snappen echt niet hoe het kan) is de wond nu ook over de hele achterkant van haar voorpoot uitgescheurd.....Hoe het kan is een raadsel. Ziggy heeft echt 9 dagen in een kleine bench gezeten, met een gespalkte poot. Ze heeft echt zo goed als niet met haar poot kunnen bewegen....Het is echt een raadsel. Het was een drama om het verband te verwijderen. Twee hechtingen vielen er hup zo uit. Er zitten er nog 3 middenin de wond. Het doet vreselijk pijn en ze loopt hartstikke mank. Dus we wachten een paar dagen totdat de pijn is gezakt voordat we de andere hechtingen gaan verwijderen....
Het is echt een slagveld in haar oksel.....

We doen er niets meer aan. De natuur moet doen wat het kan en als de wond beheersbaar blijft voor haar en ze er als alles weer enigzins is geslonken is weinig tot geen pijn heeft, dan blijft het zo. Als de wond blijft fluctueren en pijn doen, dan zal helaas toch de poot eraf moeten :'(. Drie operaties, zalfjes, spalken etc. Wij hebben alles geprobeerd......
Door Mayka
Ach, wat erg!  :'( Ik had zo gehoopt en geduimd dat het nu iets opgeknapt zou zijn! Natuurlijk ga ik door met duimen  :-*.
Wat k*t zeg, weer al die moeite, zorgen en ellende voor niets. Ik hoop dat Ziggy zich snel wat beter gaat voelen en tsja, als de wond ook op langere termijn niet wil genezen én ze er pijn aan blijft houden denk ik idd dat er niets anders op zit dan het uiterste: amputatie. Het klinkt verschrikkelijk maar een dier past zich over het algemeen snel aan en dan heeft ze in ieder geval geen pijn meer!
Sterkte en een knuffel voor Ziggy  :-*!
Door *Robin*
Potverdorie! :'( Arme Ziggy :'(
Tja jullie hebben er alles aan gedaan wat je kon... je kan nu alleen nog maar afwachten wat het gaat worden....
Ik wil wel even zeggen dat jullie een pluim verdienen voor alle moeite en zorg die jullie Ziggy geven :-*
Door Kefraya
Wat een drama zeg, hier waren jullie vast niet op voorbereid....
Vreselijk.... :'(
Dan is misschien amputatie toch wel de beste oplossing, als Ziggy zo verschrikkelijk veel pijn heeft en het niet weer verbetert. Een mens kun je nog uitleggen dat de pijn straks ophoudt en dat het allemaal beter wordt, maar een dier IS alleen maar pijn en kan dat niet wegredeneren.
Maar het is natuurlijk wel een hele beslissing. Heel veel sterkte ermee en ik duim me suf in de hoop dat de wond op een natuurlijke manier zal genezen.
Knuffel voor Ziggy :-*
Door Helen
Ziggy was zo vies geworden weer, door half in een verband gewikkeld te hebben gezeten en door zich anderhalve week niet te hebben kunnen wassen dat ze zichzelf eigenlijk bijna niet meer schoon kon krijgen. Ze begon om zichzelf te wassen, maar had iedere keer een bek vol haar. Dus we hebben haar maar weer onder de douche gewassen. Ze protesteert eventjes en daarna is het over. Ze is helemaal ingesopt en haar wond was ook erg vies. Dus die is ook uitgespoeld. Er kwam echt ongelooflijke  bergen haar en viezigheid uit haar vachtje, pfff. Ze is drooggewreven, gefohnd en geborsteld. Haar wond is weer helemaal schoon en de hechtingen lagen nu zo duidelijk los, dat we ze er vliegensvlug uit hebben kunnen knippen. Ze ziet er weer fatsoenlijk uit, voor zover een half kaalgeschoren kat met een enorme wond er fatsoelijk uit kan zien ::)
Ze voelt zich er wel duidelijk beter door. Een kat kan zich er echt naar door voelen als hij vies is.
Laatst gewijzigd door Helen op zo 04 feb 2007, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door