Anna Penta schreef:ach laten we zeggen dat hier wel mensen zonder pup de deur uit zijn gegaan omdat ze vertelde geen trek te hebben in de loopsheid en ook geen reu wilde,als dat de hoofdreden is voor castratie zie ik niet waarom je dan zonodig een teef moet hebben,loopsheid een probleem ok, een reu heeft daar geen last van.Dat is net zoiets als mijn hond slaat de glazen van tafel ik haal zijn staart er ff af want ik vind die kapotte glazen opruimen erg lastig.
tja dit verdient toch wel enige nuancering. Van mij mag iedereen een mening hebben en die ook verkondigen maar alsjeblieft wel een beetje genuanceerd. Ik ervaar uitspraken als: dan moet je een reu nemen niet echt als een bijdrage aan een discussie. Wat moet ik daar nou mee? Als ik een reu had gewild had ik wel een reu genomen! Maar nee ik wil een teef. hehe. sjonge zeg
Ik snap dat jij tegen steriliseren bent. Vind ik helemaal niet erg. Maar ik houd niet van aanvallen of van reacties in de zin van: dan moet je maar dit, dan moet je maar dat, dan moet je maar geen hond nemen. Komt een pietsie onaardig op me over, een pietsie onverdraagzaam.
Voor beleefde, rustige, genuanceerde, respectvolle reacties ben ik wel in. En dat komt gelijk een heel forum ten goede
En zo leren we steeds beter wat we aan elkaar hebben![]()
![]()
En als je dat niet aardig vindt van mij dan vind ik dat erg jammer maar doe er geen oog minder voor dicht.
Dat jij je teven laat helpen is jou goed recht,ik had niet gedacht dat iemand die zo voor het recht van het dier is,in deze ineens hele andere maatstaven hanteerd,hier geld dan weer het gemak dient de mens.