Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
eefje schreef: wat is het alternatief als het nu weer niet lukt?
Sorry dat ik dat zo vraag,wil niet van het slechtste uitgaan maar blijf je dan proberen of??????
Vraag ik me gewoon af,ik hoop natuurlijk net als iedereen dat het nu lukt en eindelijk dicht blijft!!

groetjes eefje
Geen alternatief....zo laten en hopen dat het ooit geneest....helaas. De Da die haar de 2e keer geopereerd heeft, heeft ervaring met huidtransplantaties en kijkt daar bij Ziggy niet positief tegenaan.
Dit is echt qua hechtwerk de laatste ronde.
Door geer
Jeetje mina Helen....ik zou willen dat ik je de gouden tip kon aanreiken...maar dat kan ik niet. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met Ziggy. En zeggen dat ik vind dat je geweldig je best voor haar doet!  :-*
Laatst gewijzigd door geer op di 16 jan 2007, 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eefje
misschien een vreselijk rare of wrede of nutteloze opmerking(zo is het echt niet bedoelt hoor) maar het pootje amputeren?en dan hechten,of denk ik nu in vreselijke termen?Ik begrijp dat het pootje goed functioneert maar als de wond niet dicht wil doordat ze het pootje blijft gebruiken?
niet boos worden hoor maar ik probeer me een voorstelling te maken hoe het een beetje zit,vind het nl net zo sneu als iedereen dat het beestje in dat korte leventje al zoveel ellende moet hebben meegemaakt door dat rotbandje :'(
het is dus totaal niet als kritiek bedoelt.

groetjes eefje
Door Helen
eefje schreef: misschien een vreselijk rare of wrede of nutteloze opmerking(zo is het echt niet bedoelt hoor) maar het pootje amputeren?en dan hechten,of denk ik nu in vreselijke termen?Ik begrijp dat het pootje goed functioneert maar als de wond niet dicht wil doordat ze het pootje blijft gebruiken?
niet boos worden hoor maar ik probeer me een voorstelling te maken hoe het een beetje zit,vind het nl net zo sneu als iedereen dat het beestje in dat korte leventje al zoveel ellende moet hebben meegemaakt door dat rotbandje :'(
het is dus totaal niet als kritiek bedoelt.

groetjes eefje
Pootje amputeren is de allerlaatste optie/mogelijkheid. Dat doe ik absoluut niet. Dit is voor mij alleen een optie als er doordat ze een chronische open wond zou houden constant infectie bij zou komen. Het pootje fuctioneert perfect. Vooralsnog is de wond niet geinfecteerd geweest sinds wij de oorspronkelijke infectie, tgv het zalven in het asiel, bedwongen hebben.
Door Helen
geer schreef: Jeetje mina Helen....ik zou willen dat ik je de gouden tip kon aanrijken...maar dat kan ik niet. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen met Ziggy. En zeggen dat ik vind dat je geweldig je best voor haar doet!  :-*
Dank je  :)
Door eefje
oh oke nou ja daar was ik nieuwsgierig naar.
idd zoals iedereen zegt,ik heb respect voor je dat jullie dit allemaal doen voor het beestje!

groetjes eefje
Door Hitam
Ok, nieuw voorstel.
Een patient van me met een slecht genezende wond gebruikt lasertherapie. Gewoon met een laserpen een keer per dag de wond behandelen. Bij die patient helpt het goed.
Je kunt die dingen leasen voor een maand, schijnt. Heb even geen adres maar kan er wel achterkomen als je dat wilt.
Door Helen
Ziggy is vrijdag weer geopereerd aan haar okselwond. Haar poot is met een spalk en veel verband aan haar rompje vastgezet. Ze kan haar poot amper bewegen. Vanochtend moesten wij de gaasjes verschonen. Tot onze grote schrik (en verdriet) zijn de hechtingen weer uitgescheurd.....Hoe het kan is een raadsel. Er zaten gaas en watten op de wond. Maw alle wondvocht werd weggezogen. Er was een wond met onderhuidse verbinding met de okselwond aangelegd zodat het wondvocht ook nog eens ergens anders af kon vloeien. Ze kan haar poot amper bewegen en toch zijn de hechtingen weer uitgescheurd....
Het enige positieve van het geheel is dat de wondranden nog nooit zo dicht bij elkaar hebben gelegen als nu. We hebben alles zo goed als kwaad dat het ging weer verbonden. Het gaat niet zo soepel bij een wakkere kat...We laten het verband nu een week zitten, om alles zo min mogelijk te verstoren. Misschien zie de wond een kans om toch nog dicht te gaan, nu de wondranden een stuk dichter bij elkaar liggen.
Door Lizzy
Tjonge jonge Helen, wat een giga teleurstelliing :(. Ik had zooo gehoopt.... Balen zeg. Nou, laten we dan nu maar duimen dat de wond toch gaat helen de komende week....
Door Helen
K@rin schreef: Jeetjemina .................
het wordt zo langzamerhand toch wel een lijdensweg voor Ziggy .........
Nogal ja.......Als dit niet lukt, laten we het zo. Dan maar lekker kat zijn met een chronische wond. Maar goed zo denk ik er nu we behoorlijk moedeloos zijn over...Toen de wond zo uitgescheurd was, had ze er echt hartstikke last van...Zo kan je zo'n beest ook niet rond laten lopen....
Ik weet het echt niet...Ik denk er deze week ook niet meer over na. We zitten deze week gewoon uit en kijken aanstaand weekend hoe ze eraan toe is.
De spalk is wel echt effectief. Ze kan eigenlijk alleen maar op haar zijtje liggen. Erg zielig, maar wel funtioneel. Des te minder ze beweegt, des te groter is de kans dat de wond dicht kan groeien.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door