Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bullen
#692221
Oké dan,

Hier mijn eerste vraag.

Zoals gezegd hebben wij twee bulterriërs van bijna 9 maanden. Ze wegen 24 en 25,5 kg.
Ze zijn totaal verschillend van bouw, waar de ene vrij tenger en erg beweeglijk is, is de andere veel grover en massiever gebouwd, redelijk lui, en met aanleg om snel dik te worden.
Morgen wordt de nodige hoeveelheden vlees gehaald en dat moet dan in porties in de diepvries gedaan worden zodat we aankomende week volledig op BARF over kunnen gaan.

Nou weet ik dat je op het oog moet voeren, en dat heb ik ook steeds gedaan, maar het lijkt me toch handig (ook voor het invriezen) om een bepaald percentage als uitgangspunt te kiezen.

Omdat de dames weliswaar niet veel meer zullen groeien, maar nog wel moeten "zetten" dacht ik zelf om te beginnen met voor de ene (de luie) 3% en andere 4%.

Wat denken jullie dat een aardig uitgangspunt zal zijn?
Door Boefke
#692460
Volgens mij is het prima om daarmee te beginnen ja. En dan heel goed in de gaten houden en zodra je ziet dat ze of afvallen (dat denk ik eerder) of aankomen de hoeveelheid aanpassen. Mijn hond heeft lange tijd 5% nodig gehad en hij was toen al uit de groei. Het verschilt nogal per hond.
Door Bullen
#692481
Boefke,
Als ik jouw antwoord goed lees vindt jij het wat weinig.
Zou 4% en 5% dan een beter uitgangspunt zijn?
Door Boefke
#692494
Bullen schreef: Boefke,
Als ik jouw antwoord goed lees vindt jij het wat weinig.
Zou 4% en 5% dan een beter uitgangspunt zijn?
Ik ben geneigd te zeggen van wel, maar dat komt omdat ik bij mijn hond veel moeite heb moeten doen om hem op gewicht te houden. Nu is dat niet meer het geval, hij heeft nu genoeg aan 2,5%, maar in het begin was dat anders. Maar op zich denk ik dat 3 en 4% prima is hoor, om mee te beginnen. Gewoon heel goed in de gaten houden, dan kom je er vanzelf achter. Ik zie en voel bij mijn hond na een paar dagen meer of minder eten al verschil en dan pas ik het aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door