Maar de afgelopen dagen deed ze af en toe heel raar, helemaal in paniek door het huis heen rennen, waarbij de plukken vacht je om de oren vlogen, ze krabde dan fanatiek aan haaar bekje en haar neus.
Gisteravond zijn we op spreekuur geweest bij de dierenarts. Die zag toen ze in het bekje keek dat inmiddels een tand aan het loslaten was en helemaal scheef stond (ik baal er nog steeds van dat we niet eerder van versvoer wisten en haar gebit dus zo gruwelijk te lijden heeft gehad onder blik en brokvoer). Haar gebit moet dus gereinigd worden en die tand moet eruit (eronder kan zich een abces vormen als per ongeluk de wortel blijft zitten als het spontaan gebeurt. bovendien doet het pijn om te eten en als je aan haar bekkie zit).
Door de verzwakte gesteldheid kwam dat snotteren naatuurlijk ook terug, of het nu een bijholteontsteking of niesziekte is...
Dus Debbie krijgt antibiotica

Ik ben wel in de overtuiging dat dit nu het beste is. Dit kan ze zo niet zelf oplossen, daar is het nu te veel voor. Bovendien heeft ze de bijholteontsteking al voor een groot gedeelte zelf opgelost. daar heeft ze twee maanden voor geknokt. Ik denk dat dit haar afweer behooorlijk opgekrikt heeft, waardoor ze de AB en de narcose (daar ben ik het minst blij mee) ook wel aan zal kunnen. Ik vertelde de dierenarts dat ik het eerst met homeopathische middelen geprobeert had, daar was ze ook wel positief over, maar ze zei wel dat dit nu wel erg lastig zou zijn om zo op te lossen. Ze was wel beduidend kwisiger met uitleg over het waarom en hoe, toen ik dat had verteld

Debbie krijgt (na zoeken op internet tot mijn verbazing) twee antibioticakuurtjes, eentje voor haar neus en eentje ter voorbereiding op de gebitsreiniging, omdat er waarschijnlijk toch bacterieën in de bloedbaan zullen komen. Maar ik las dat beide AB soorten voor beide dingen werken??????
Voor haar neus krijgt ze Clavubactin, een combi van amoxciline en clavulaanzuur (14 dagen). Voor de gebitsreiniging krijgt ze vanaf zondag stomorgyl, een combi van spiramycine en metronidazol (waarschijnlijk 5 dagen). Deze laatste wordt vaak ingezet bij niesziekte.
Ik hoop dat het nu eindelijk afgelopen is. Ze krijgt gelukkig zulk lekker eten dat ze dat niet snel zal laten staan

groetjes Eva