Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rosita
Ja, katten en truitjes, ik weet er alles van, misschien kun je over een paar dagen een nieuw truitje aandoen. Wel fijn dat het met Noa zo goed gaat, nu maar hopen dat het struviet stenen waren en dat je kan supplementeren zodat ze niet meer terug komen. Een hele fijne kerstvakantie en geef Noa meer een dikke  :-*.
Door Robian
Heerlijk dat het weer goed gaat met Noa.
Geef haar maar een lekkere knuffel.  :-*

Veel plezier tijdens je weekje weg.
Door zurca
We zijn weer thuis!

Met Noa gaat het weer als vanouds...Tijdens de vakantie heb ik even in de rats gezeten doordat ik ineens besefte dat ze al een xaantal dagen geen ontlasting had gehad. Zo goed opgelet of ze wel netjes ging plassen, helemaal niet op haar ontlasting gelet...Maar nadat ik haar wat vis in olie heb gegeven ging ze gelukkig weer gewoon naar de kattenbak!
De kap heb ik daar afgedaan, de wond zag er netjes en droog uit. Noa heeft zich uren zitten poetsen, ook haar buik maar daarna was het klaar en heeft ze er niet meer aangezeten. Ik had de wond onderhuids laten hechten zodat er geen hechtingen zichtbaar waren om eruit te trekken.

Vandaag even bij de DA langs gegaan om te vragen of er al een uitslag v/d steentjes was. En die was er, het waren struvietstenen. Ze kwamen gelijk aan met een zak brokken. Op mijn vraag wat die brokken voor de kat doen kreeg ik te horen "verzuren". Ik heb verteld dat ik mijn dieren geen brokken voer en advies zou gaan vragen bij een DA die meer verstand heeft van versvlees/Barf. Toen kon ik ineens ook iets kopen wat ik gewoon over het eigen voer kon doen en dat verzuurt dan ook....Ik stond dus ff met een bek vol tanden! Word men genaaid of niet?!?!  Ook dat heb ik niet meegenomen...eerst hier maar is even lezen over wat ik kan geven.
Door Rosita
Ah, dat is goed nieuws. En ja, men wordt aan alle kanten genaaid. Ga jij maar lekker verzuren met appelazijn en vit. C, das een stuk gezonder ;).
Door zurca
Rosita schreef: Ga jij maar lekker verzuren met appelazijn en vit. C, das een stuk gezonder ;).
Ik zit me alleen af te vragen; zou ze die appelazijn wel willen eten?! Tenminste, ik neem aan dat het vloeibaar is en niet lekker ruikt en dat je dat over het voer doet....
En vit. C, gewoon pilletjes die je bij de drogist oid kan kopen? En hoeveel zou ik moeten geven?

Rosita misschien heb jij wat tips?! :-*
Door Lisa
Appelazijn doe ik ong. 3 a 4 druppels over haar eten en prak het erdoor. Ze krijgt bij mij 2 x daags eten. Geef ik meer, gaat ze kotsen. Ik laat het er dus niet op liggen, want het is ongelooflijk zuur spul!
Door *Robin*
Ik heb van appel azijn geen idee maar Bailey likt gewone azijn wel zo op, die vind het lekker :o Misschien valt het allemaal wel mee ;)
Fijn dat het weer zo goed gaat met je vrouwtje :-*
Door Rosita
Ik heb iets van 2 jaar geleden Dante een paar dagen appelazijn gegeven. Hij ging opeens tig keer naar zijn bak zonder dat er echt een grote plas kwam. Ben toen naar de DA gegaan en zijn urine was gelukkig vrij van gruis en hij zat ook niet verstopt. Een maand later kreeg hij weer last en heb ik toen bij "Natuurlijk voor dieren" in Amsterdam biologisch appelazijn en Berry Balance gekocht. Ik had al een afspraak gemaakt bij de DA voor een foto en uitgebreid urine onderzoek, maar in de tussentijd leek het mij dit geen kwaad te kunnen om te geven. Gelukkig was alles in orde en ging het waarschijnlijk om stress. Wel was zijn urine door de appelazijn te zuur en ben ik na de goede uitslag hier ook gelijk mee gestopt, maar ik weet wel dat Dante het heel erg lekker vond door zijn eten (net zoals de Berry Balance, daar deed hij echt een moord voor). Ook mijn andere katten heb ik toen wat appelazijn gegeven, want ook zij vonden het erg lekker. Ik had dus een flesje waarop stond biologisch appelazijn met knoflook, ik weet dus niet of Dante een ander soort appelazijn ook lekker had gevonden.
Door zurca
Gisteren heb ik appelazijn gekocht bij een reformwinkel.
Pfff dat stinkt echt maar gelukkig heeft Noa haar eten gewoon opgegeten! Ik had er ong. 4 druppels ingedaan, zou dat oke zijn?
Maar nu zit ik een beetje met hetvolgende;  Zou ik de zuurtegraad van haar urine niet in de gaten moeten houden?! En weet iemand wat de PH bij een kat hoort te zijn?
Door ingeastrid
Hallo,
wat fijn dat het beter met haar gaat, heb net dit topic helemaal gelezen - spannend hoor!  - en leef dus helemaal mee.

Vandaag bleek onze Jovi (zie chronisch nierfalen en kvv) toch ook wat bloedspoortjes in zijn urine te hebben en krijgt ook AB. Een blaasontsteking heeft hij zeker niet, en ik zit nu toch steeds meer aan nierbekkenontsteking te denken.
Van Jovi is twee weken geleden een foto gemaakt van onderrug en heupen omdat we (DA en wij) aan HD dachten. Zouden op die foto zijn nieren ook te bekijken moeten zijn? (denk ik natuuuurlijk op vrijdagavond aan, niet gewoon handig op een doordeweeksemiddag)

Die ph meten, zou je bij de apotheek niet gewoon van die papierstripjes kunnen kopen??

Knuffel voor je dappere poezel!
groet,
Inge
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door