Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
*Karin schreef: Och arme Boeffie !!
D'r blijft toch iets sluimeren bij haar .............  :(
Zou het helpen om haar Cat's Claw te geven ??
Dat haar weerstand een beetje versterkt wordt ?
Ja, het blijft helaas een sluimerend gevaar en ik denk dat je daar nooit helemaal vanaf komt aangezien er gewoon een blokkade in haar neus zit waardoor vuil zich op kan hopen. :(
Maar een goede weerstand is natuurlijk altijd gunstiger. Cat's Claw heb ik haar nog niet gegeven, maar zou misschien ook wel een optie zijn. Het is alleen zo dat ik al een heel toedieningsschema van middeltjes voor haar heb. Ze krijgt al chinese kruiden, silicea, sambuccus, vitamine C, probiotica, bijenpollen en ik ben sinds kort begonnen met afwisselende reinigingskuren met chlorella, brandnetelthee, groene leem en drainagecompositum.
Met nog meer middeltjes wordt het misschien wat veel.  :-\
Door Sonja
Kruimel schreef: :o :o :o  da's idd een hele waslijst!
Kun je zelf misschien ook wel wat van gebruiken  :)
Beterschap voor jou, en fijn dat het weer beter gaat met Boefje.
Ja, die vitamine C, bijenpollen en brandnetelthee heb ik intussen zelf ook maar genomen.
Door Sonja
Eergisteravond was Boef met Stan aan het spelen in de gang. Normaal keurt ze 'm geen blik waardig, dus wist ik al hoe laat het was.
En vanochtend, ja hoor: loops.  :P
Nena en Biska zullen wel volgen, denk ik zo.
Laatst gewijzigd door Sonja op zo 24 dec 2006, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
Sonja schreef: Eergisteravond was Boef met Stan aan het spelen in de gang. Normaal keurt ze 'm geen blik waardig, dus wist ik al hoe laat het was.
En vanochtend, ja hoor: loops.  :P
Nena en Biska zulen wel volgen, denk ik zo.
Nou, dat past wel bij de rode kerstballen in de boom ;D
Succes met de feestdagen.
Door Sonja
Truus schreef: Nou, dat past wel bij de rode kerstballen in de boom ;D
Succes met de feestdagen.
Ja, gezellig.  ;D En Troy doet ook al zo gezellig. Die had zich vannacht vastgerold en op stal dachten ze dat ze een lichte koliek had omdat ze duidelijk verschijnselen van buikpijn vertoonde. Maar vreemd genoeg at ze wel.
Nou, ze was dus gewoon ontieglijk henstig. D'r viel niet eens normaal op te rijden. Als ik been gaf vond ze dat erg lekker.  ;D
Door Truus
Sonja schreef: Ja, gezellig.  ;D En Troy doet ook al zo gezellig. Die had zich vannacht vastgerold en op stal dachten ze dat ze een lichte koliek had omdat ze duidelijk verschijnselen van buikpijn vertoonde. Maar vreemd genoeg at ze wel.
Nou, ze was dus gewoon ontieglijk henstig. D'r viel niet eens normaal op te rijden. Als ik been gaf vond ze dat erg lekker.  ;D
;D ;D ;D Gaat wel lekker met de beestenboel :o.

Hoe is het nu met Boeffie?
Door Sonja
Truus schreef: Hoe is het nu met Boeffie?
Er komt nog wel troep uit het gaatje en er zit rond het gaatje een lichte zwelling. Ik denk dat dat komt omdat de da er in gesneden heeft om het gaatje groter te maken. Ik geef haar dus ook maar wat traumeel.
Maar verder gedraagt ze zich normaal. Ik mag aan de wond komen om het schoon te maken (mocht vorige week niet). Ze eet goed, ze gaat graag naar buiten, wil nog best even spelen en knuffelen is haar grote hobby.
Door Sonja
Het gaat vandaag weer niet helemaal goed met Boefje. Sinds gisteravond heeft ze weer wat meer snot. Het komt wel uit beide neusgaten, dus het is niet zo dat het ene neusgat verstopt zit zoals de vorige keer. Maar het gaatje is de afgelopen weken langzaam aan dicht gegroeid (na een maand of 4 open te zijn gebleven) Er is een lichte zwelling op haar neus blijven zitten en die vind ik nu dus weer dikker worden. Ze gedraagt zich niet doodziek ofzo. Ze eet wel, wil kroelen en gaat gewoon mee naar buiten, maar ze wrijft af en toe wel langs haar neus en dat zint me niet.
Zit dus nu te twijfelen wat te doen. De planning is dat we morgen naar Kroatië vertrekken, maar met een zieke hond ga ik natuurlijk niet op reis. Ik heb nog een ab-kuur op voorraad liggen. Zal ik die gaan geven? Nog even afwachten? Moet die zwelling open gemaakt worden? Of zal het vanzelf weer open gaan als er troep in zit die er uit moet? Het gaatje is tenslotte ook op die manier ontstaan en ik ben ook weer niet zo happig op nog een narcose.  :-\ Het gat in het bot van de neusrug zal nog wel open zijn (ik weet eigenlijk niet of zoiets ooit nog dicht zou kunnen groeien?) anders zou die zwelling nu niet toenemen, toch?
Weet het even niet......
Laatst gewijzigd door Sonja op za 24 feb 2007, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door