Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
zurca schreef: Blaasstenen.....Ze heeft 2 blaasstenen en die moeten operatief verwijdert worden...
Dan gaan ze ze opsturen voor onderzoek en waarschijnlijk krijgt ze dan een speciaal dieet.....Iets wat ik natuurlijk wil voorkomen...
Potver....    Ik heb haar als kitten gevonden, ze is nu ong. 3 jaar al die tijd heeft ze hoofdzakelijk vers gegeten, hoe komt ze nou aan die rotstenen?! :(
Ja dat kan altijd, maar bedenk je eens hoe ernstig het dan had kunnen zijn als ze al aanleg heeft en dan nog brokken zou eten.

Die DA daar zou trouwens van mij een ongezouten brief krijgen over hoe je dar behandeld bent , een officiele klacht zeg maar.
Door zurca
Ik ben vanmorgen terug gebeld naar aanleiding van mijn telefoontje mbt de rekening van afgelopen donderdag.
De dierenarts die de echo heeft gemaakt belde persoonlijk, iets wat ik netjes vind.
Ze heeft me uitgelegt hoe het in elkaar zit en voor mij als leek klinkt dat logisch namelijk;
Een echo geeft meer beld, is duidelijker en precies....soms te duidelijk...Het kan dus gebeuren dat een hond/kat gruis heeft en dat dat op een propje zit met bloed erom. Dan geeft dat op de echo net zo'n beeld alsof het een steentje is. Ze hebben al meegemaakt dat de hond/kat op de operatietafel lag en het toen om gruis bleek te gaan. Dan is een operatie dus niet nodig...Om dit niet meer mee temaken is het nu protocol om bij een echo, als het om gruis/steentjes gaat, altijd nog een foto te maken. Op de foto zie namelijk alleen de steentjes en niet de bleoprop en zo weet men zeker of het om steentjes of gruis gaat....
Omdat het protocol is had de assistente, die ik zo nadrukkelijk om tekst en uitleg en een kostenplaatje had gevraagt, krijg is de kosten van de foto terug.....

Ik ben natuurlijk nog steeds niet te spreken over de gang van zaken maar dit vind ik een zeer nette oplossing!

Noa word vandaag van haar steentje afgeholpen, na 13.00uur zijn alle operaties klaar en krijg ik een telefoontje over hoe het gegaan is....Ik hoop dat ze snel weer thuis is....
Door zurca
Ze ligt te slapen op de zitzak v/d honden, lekker zacht en warm...
Verder heb ik bij thuiskomst eerst haar kap afgedaan, ze heeft haar oude vertrouwde trui weer aan!
Ze heeft al wat gedronken en is 2 maal naar de bak gegaan maar er kwam niks uit. Daar zit ik nog ff mee in mn maag, hopelijk doet ze snel een plasje.
Morgen is hopelijk alles beter, nu is het gewoon een zielig hoopje kat.
Door zurca
Ze komt net weer v/d bak af....
Ze zit lang, perst niet, maar er komt niet echt wat. Net wel wat druppeltjes....
Door zurca
Nog even een vraagje...
Ze mag geen eten, morgenochtend pas weer, ze heeft vanaf gisterenavond 20.00uur niks meer gegeten.
Ik zit er toch aan te denken om haar een beetje, klein beetje eten te geven....
Noa is niet echt een dikke kat maar met het oog op leververvetting?! Wat zouden jullie doen?
Door zurca
We hebben een mini-plasje :)

Ik denk idd. dat ik haar maar gewoon een klein beetje eten geef....Heb het net uit de koelkast gehaald zodat het een beetje op kamertemp. kan komen.
Door tt-tjes
zurca schreef: En een 2de, grotere plas, is ook een feit...*pfieuw* :)
Gelukkig, alweer een beetje zorgen minder.
Door Mevroi Kruim
He, gelukkig! Het zal misschien allemaal nog pijn gedaan hebben waardoor ze niet kon voelen of ze moest of niet.
Ik geloof dat ze nuchter moeten blijven voor geval er kort na de operatie iets misgaat en ze weer acuut onder het mes moeten. Maar als het verder goed gaat en ze is goed wakker dan zou ik haar een klein hapje geven.
Door zurca
Ik heb haar gisterenavond gewoon een klein beetje bibi gegeven. Dat heeft ze zelf verddeld over de nacht opgegeten en het is er netjes in gebleven :)
Verder heeft ze vanacht bij ons op bed mogen slapen....zij heeft goed geslapen, ik stukken minder maar dat komt wel weer goed!
Ze plast ook gewoon netjes en haar medicijnen van vanmorgen zitten er ook netjes in. Ze hobbelt wat door het huis....en met haar truitje aan gaat het prima!
Door zurca
Het lijkt allemaal steeds beter te gaan met Noa!
Ze heeft wel haar kap weer om want het truitje was geen succes, een nieuw truitje mog ik niet aan doen want al dat getrek aan dr poten vond ze geen goed idee. Gelukkig heeft ze zich over gegeven aan die kap en elke dag doe ik hem eeven af zodat ze zich poetsen kan. (behalve bij de wond natuurlijk!) Een kat is gewoon gehandicapt vind ik als ze niet even poetsen kan...De wond heb ik onderhuids laten hechten dus we hoeven niet terug voor hechtingen verwijderen, de wond ziet er ook netjes uit...
Morgen vertrekken we voor een weekje weg en Noa is er helemaal klaar voor :)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door