Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Drossie
Binnenkort begin ik ook volledig vers te geven.
Nu ben ik op zoek naar voldoende variatie.
Met hetgeen ik nu heb/ kan aankomen, heeft iemand voor mij een voorlopig menuutje ineen gestoken.
Wat denken jullie ervan?
Het is dus voor 2 honden: Wodan (W), Border Collie van 20kg, maar mag wat zwaarder en Flury (F), Boder Collie van 16 kg, maar mag nog ietsje magerder.

Week 1:

Maandag: Vuile pens
Dinsdag: Vleessnippers ( W= 600 gram F=300 gram )
Woensdag: Lamskop
Donderdag: vasten ( eventueel rauwe eieren en kefir, géén groente op een vastendag maar alleen vloeibaar )
Vrijdag: Lamsribben ( W= 600 gram F=300 gram ) ( zijn die goed bevleesd? Zo nee dan zou ik die aanvullen met spiervlees/snippers )
Zaterdag: zalmkop
Zondag: Kip/vleeskuiken

Week 2:
Maandag: Vasten
Dinsdag: Runderstrot ( als die niet goed bevleesd is aanvullen met spiervlees/snippers )
Woensdag: Vuile pens
Donderdag: Hele duif ( áls je honden het lusten, sommige honden weigeren duif/kwartel te eten )
Vrijdag: Vleessnippers ( W= 600 gram F=300 gram )
Zaterdag: Orgaanpakket ( W= 600 gram F=300 gram ) ( long bevat weinig voedingswaarde en veel honden lusten het ook niet. Probeer zoveel mogelijk verschillende orgaansoorten te geven )
Zondag: Kippennekken ( W= 600 gram F=300 gram )

De snippers zijn voorlopig van hert en lam, maar ik kan ook nog aan rundssnippers komen.
Door Lizzy
Je geeft rund, lam, zalm, kip, hert en duif in 2 weken? Dus gemiddeld genomen zit je op 5 verschillende vleessoorten. Dat lijkt me voldoende om mee te beginnen. Als je hond nog niet gewend is aan vleesbot, zou ik zeker geen lamskop en lamsribben geven. Ik zou beginnen met vleesbot van kleine dieren zoals kip, eend, konijn, etc.

Verder heb ik geen idee welke percentages je nu voert. Maar dat zal die persoon die dit voor je gemaakt heeft wel hebben uitgerekend, toch?
Door Drossie
[quote="Lizzy"]
Je geeft rund, lam, zalm, kip, hert en duif in 2 weken? Dus gemiddeld genomen zit je op 5 verschillende vleessoorten. Dat lijkt me voldoende om mee te beginnen. Als je hond nog niet gewend is aan vleesbot, zou ik zeker geen lamskop en lamsribben geven. Ik zou beginnen met vleesbot van kleine dieren zoals kip, eend, konijn, etc.

Verder heb ik geen idee welke percentages je nu voert. Maar dat zal die persoon die dit voor je gemaakt heeft wel hebben uitgerekend, toch?

[/quote]

Ik weet niet of die het heeft uitgerekend, maar ik ga ervan uit van wel...

Morgen heb ik:
10kg kipkarkas
5kg nekken
5kg vleugels
5kg konijkop
10kg konijkarkas
20kg hert
8 eenden
10kg runderstrot
1hart
1lever

Kan ik voorlopig de schapenkop vervangen door eendkarkas? Of konijnkarkas? Of kipkarkas?
En de ribben?

Wat steken jullie allemaal in orgaanpakketjes? Tis maar omdat ik morgen 80kg vlees moet verpakken en ik ongeveer pakketjes om maat wil maken he. Maar zijn er bij de karkassen normaal ook geen organen aanwezig?
Door tieneke
Ik zou de eerste weken lekker beginnen met eendennekken,karkassen en konijnkarkas etc,maar aan je boodschappenlijstje te zien zal dit zeker geen probleem zijn  ;)
Hier voer ik 2 maaltijden per week verse vuile pens(ze eten hier 2x per dag)en dan nog een klein percentage overig orgaan zoals kippen,kalkoen,konijnlever,runderhart,kippenmaagjes/hartjes.
Gewoon even kijken wat jouw honden aan overig lever,hart etc mogen en dit per portie verpakken.
De pens hoef je niet zo nauw op te kijken,het gebeurt hier vaak dat de pensmaaltijd per hond een aardig gewichtsuitschietertje heeft...vinden ze helemaal niet erg!
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door