Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door crutz
Umi
5 dagen van de week
om 0630 250 gram bibi natuurmix
rond 1230 2 kippenekken
na de laatste wandeling (meestal rond 2130) 300 a 350 gram bibi natuurmix
1 dag (zaterdag)
ipv de kippenekken vis
1 dag (zondag)
ipv de kippenekken pens (na de training dus meestal rond een uur of 4 a 5)

verder wel gewoon sochtends en savonds de natuurmix

Ace en Damien
5dagen (maandag tm vrijdag)
sochtends (rond 0630) ong 4 kippenekken
savonds (rond 2130) Damien 500 gram bibi natuurmix en Ace 1 kg bibi natuurmix

1 dag (zaterdag)
sochtends weer ong. 4 kippenekken
savonds vis met GFT mix (vrijdag of zaterdag gehaald op de afslag ;) en de GFT vers gemaakt), Damien ongeveer 500 gram, Ace weer rond de kilo

1 dag (zondag)
sochtends niets (voor de training)
smiddags (na de training) kippenekken (weer 4 of zo)
savonds een lap vuile pens (ong 1 kilo denk ik, niet na gewogen) zonder verder iets of evt met nog wat GFT van zaterdag of spiervlees met bot (kalfsschouder, kalfsrib, geitenrib oid) net wat ik in huis heb
Door crutz
de vis van zaterdag wordt vervangen door spiervlees/bot en gft mix
of een haringkje (die lusten ze nl wel ;))

heb nl vrijdag avond vis gehaald,
zaterdag avond vis in de bak gegooid,
maar dit werd niet gewaardeerd :-\

dus dat was het vis avontuurtje ;D
Door Twister
[quote="crutz"]
de vis van zaterdag wordt vervangen door spiervlees/bot en gft mix
of een haringkje (die lusten ze nl wel ;))

heb nl vrijdag avond vis gehaald,
zaterdag avond vis in de bak gegooid,
maar dit werd niet gewaardeerd :-\

dus dat was het vis avontuurtje ;D
[/quote]

;D haha en zo ontdek je steeds weer dingen! Maar hoe vinden ze het tot nu toe verder, het volledig versvlees?
Door Lizzy
Jammer dat ze de vis niet lusten! Er zijn meer honden hoor, die het niet eten. Ik geef trouwens nog regelmatig een een blikje vis door de groente+rauwe vis (in stukken geknipt). Makreel en sardientjes vinden ze hier geweldig, maar laatst had ik een zak met visjes waar zoetwatervisjes en brakwatervisjes in zaten. Nou, dat moest ik mooi lekker maken met een blikje haring in tomatensaus!
Groetjes, Lizzy
Door crutz
[quote="Lizzy"]
Jammer dat ze de vis niet lusten! Er zijn meer honden hoor, die het niet eten. Ik geef trouwens nog regelmatig een een blikje vis door de groente+rauwe vis (in stukken geknipt). Makreel en sardientjes vinden ze hier geweldig, maar laatst had ik een zak met visjes waar zoetwatervisjes en brakwatervisjes in zaten. Nou, dat moest ik mooi lekker maken met een blikje haring in tomatensaus!
Groetjes, Lizzy
[/quote]

ach, ik heb nog wel de mazzel dat ze wel haring lusten en dat ik (helaas niet echt regelmatig) daar makkelijk en voor niets (of bijna niets, 5 euro voor een hele emmer) aan kan komen, dus de haring blijft er nog wel in ;)
Door crutz
nu dus 5 dagen bibi,
de kippenekken sochtends zijn komen te vervallen, ze hebben nl nu ze volledig vers krijgen geen van allen meer last van galspugen ;D (zelfs Umi kan ik gewoon een keer vergeten zonder dat het fout gaat, want ook zij krijgt niet op gezette tijden eten en moet vooral in het weekend nog wel eens tot een uur of 12 wachten en dat gaat zonder problemen)

Umi krijgt ook nog maar 2x per dag (sochtends 300 gram en savonds 300 a 350 gram) en ook dat gaat prima

in t weekend krijgen ze of pens met kippenekken (had 20 kilo besteld een paar weken terug) en wat gepureerde groeten (vers)
of spiervlees met bot (kalfsschouder oid) met een scheutje yoghurt oid
Door yalla
[quote="Lizzy"]
...laatst had ik een zak met visjes waar zoetwatervisjes en brakwatervisjes in zaten. Nou, dat moest ik mooi lekker maken met een blikje haring in tomatensaus!
Groetjes, Lizzy
[/quote]

Nou laat dat de volgende keer maar deze kant op komen hoor.....
Door crutz
nog een kleine verandering (poging tot verandering dan)

er komt 1 dag vasten bij (gezien ze nu ze helemaal op vers staan geen last van galspugen meer hebben) of evt als ze er toch niet zo goed tegen kunnen een dagje met alleen maar fyto/gft oid

ik wil op zondag ze een kuiken geven (compleet en dus ook wat meer dan een normale maaltijd) en dan maandag vasten, op maandag doen we toch bijna niets met de honden, dus dat is dan een lekker uitbuik dagje voor ze ;D

ik hou jullie nog wel op de hoogte hoe het gaat.......................

P.S. Umi doet hier natuurlijk nog niet aan mee...............
Laatst gewijzigd door crutz op wo 17 mar 2004, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
t vasten bevalt prima ;D tenminste ze vasten niet echt, ze krijgen nl nog een klein beetje fyto (500 gr verdeel ik dan over Ace, Damien en Umi)

t bevalt verder prima, zie dat t goed werkt voor reiniging van t darmgestel (maandag vasten = dinsdag leegschijten ;D ;) op dinsdag poepen ze meestal 3 a 4 keer, terwijl ze "normaal" maar 1 en heel soms 2 keer poepen)

zit alleen sinds kort met een "probleempje" we zijn nl van club veranderd en trainen nu ipv alleen de zondag op zaterdag middag en dinsdag avond en ik merk dat ze er vooral dinsdag avond moeite mee hebben dat er maandag gevast is (gal spugen, wat lomer), wil de vast-dag dus gaan verplaatsen en twijfel nog naar welke dag (de maandag was nl juist zo'n mooie dag daarvoor omdat we op die dag redelijk weinig met de honden doen omdat het voor ons een redelijk drukke dag is en de dinsdag kwam qua ontlasting ook goed uit, omdat Marinus dan heel de dag thuis is en ze dus veel uit kunnen, naar de zondag schuiven (zou t meest logisch zijn) zie ik dus niet zitten omdat ze op maandag wat langer dan normaal alleen zitten, naar de vrijdag werkt ook niet omdat dat ook weer de dag voor de training is en eigenlijk wilde ik de vast-dag graag na mn 2 BARF dagen houden, dus niet tussen 2 kvv dagen in laten vallen en BARF blijft verlopig beperkt tot t weekend, ga denk ik dus wel de zondag als vast dag proberen, iemand anders tips ???

en over t menu, er is dus weer een telg bij,
Delwyn krijgt inmiddels 2 keer per dag te eten (we zijn begonnen met 3 keer) ze krijgt sochtends en savonds 250 a 300 gr natuurmix of lam&rijst en nog wel tussen de middag een kippevleugeltje of 1 a 2 nekjes
op maandag (nu dus nog) krijgt ze er een fruebeltje fyto bij en ook dat gaat er makkelijk in,
gisteren heeft ze een stuk vlees van een geitenek gekregen en (had niet anders verwacht ;D) ook dat lust ze ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door