Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Ik hoop dat Bas weer snel opknapt ! Het een volgt het ander op lijkt wel , zou alle troep uit zijn lijf moeten? :-\
Sterkte en een knuffel voor mijn wollige beertje :-*
Door Ivonne
Bas is zoals altijd (wat hij  ook heeft of wat hij ook had) een lieve vrolijke lobbes die altijd blij is als je er bent.

Doordat Bas lekker in bad is geweest en de onderwol eruit gehaald is ruikt hij in ieder geval weer lekker; hij begon een uur in de wind te stinken door die pusplekjes. Een verminderde weerstand gaat bij Bas altijd via de huid maar wat hij nu heeft is nieuw.... in zoverre dan dat toen hij wel een probleem met demodex had dit soort plekken ook wel voorkwamen nu ik erover nagedacht heb.

Voor nu zal ik de AB haar werk moeten laten doen want alle andere dingen om zijn weerstand op te krikken hebben niet mogen baten (of misschien ook wel en was het anders vele malen erger geweest).

Verder moest hij deze keer toch even op de weegschaal en ik dacht dat hij ergens tussen 65-70 kg zou zijn maar ..... hij weegt 80KG !!!!

Pfft, volgens mij moet ik er een dieet op gaan verzinnen, een kilo of 5 eraf zou best fijn zijn denk ik.
Door -Saskia-
Och Bassie, het zit je niet mee...
Geef deze flinke lobbes maar weer een dikke zoen van de meiden hier, we blijven hopen dat Bas ooit helemaal gezond wordt verklaard.
En over die wond bij zijn oksel: het is voor een Newf-eigenaar ook verd*mde moeilijk om alle wondjes en plekjes op de huid in kaart te hebben en bij te houden, er zit zooooooveel haar op een Newf...voel je niet schuldig, je doet je uiterste best voor Bas.  :-*
Door Ivonne
-Saskia- schreef: Och Bassie, het zit je niet mee...
Geef deze flinke lobbes maar weer een dikke zoen van de meiden hier, we blijven hopen dat Bas ooit helemaal gezond wordt verklaard.
En over die wond bij zijn oksel: het is voor een Newf-eigenaar ook verd*mde moeilijk om alle wondjes en plekjes op de huid in kaart te hebben en bij te houden, er zit zooooooveel haar op een Newf...voel je niet schuldig, je doet je uiterste best voor Bas.  :-*
Thanks... daarom was ik ook "blij" dat hij naar de trim kon, dan kun je zo goed zien hoe de huid is.

en het niet-schuldig voelen is wel eens lastig...
Door Truus
Ivonne schreef: Thanks... daarom was ik ook "blij" dat hij naar de trim kon, dan kun je zo goed zien hoe de huid is.

en het niet-schuldig voelen is wel eens lastig...
We weten dat jij toch alles voor Bas doet !! Zolang ik je ken, ben je zo goed bezig en haal je alles uit de kast om Bas een goed leven te geven Ivonne, niet doen dus...geen schuldgevoel !! :-*
Door Eidos
Je moet je vooral niet schuldig voelen hoor Ivonne!! Ik heb soms al moeite om de huid van Dos in de gaten te houden en dan is die vacht heel anders van structuur en dunner dan die van Bas..

Geef je heerlijke beer maar een beterschapsknuffel van mij :-* :-* :-*
Door Ivonne
:-* jullie zijn lief  :-*

heel af en toe, ook al weet ik dat ik doe wat ik kan, word ik er een beetje flauw van.... een meer dan fulltime baan combineren met een geweldige hond (en kat maar dat is makkelijker) en een sociaal leven aan de gang houden is niet altijd een even handige combinatie... en dan krijg je zo nu en dan het gevoel dat je tekort schiet.... (voelen werkende, alleenstaande moeders met een ziek kind zich ook zo? dan snap ik dat vanaf nu helemaal  ;D  ;D)

Anyway; even weer voor Bas.... ik zit natuurlijk alweer hier rond te neuzen... is een kuur van groene leem iets voor hem om na die AB-kuur te geven?? Heb ik nog nooit gedaan maar misschien is dat ook wel een keer goed? Of iets anders?
Door Twiz
Ik ben Femke niet maar een kuur met Groene Leem is zo gek nog niet na een kuur AB.
Dan mag Bas geen andere medicijnen gebruiken want die worden ook afgevoerd...zeg maar.

Als je groene leem te heftig vindt kun je misschien ook wel Chlorella geven of een kuurtje Drainage Compositum van de Groene Os.

Na AB heb ik ook wel een kuur Groene leem gegeven en dat gaf mij (en Twizzle ) een goed gevoel. Ook gaf ik (al tijdens de AB)  flink wat Probiotica.
Elke dag één theelepel Groene Leem (voor Bas mischien een dessertlepel) en dan twee á drie weken. Dat moet voldoende zijn om alle rotzooi weg te werken.

ps. Ik gebruik de Groene Leem van Vertagil te koop bij de Tuinen.
Door Lizzy
Groene leem en medicijnen...? Ik weet niet... Ik zou het niet doen. Ik zou dan eerder kiezen voor Drainage Compositum van de Groene Os. In combinatie met chlorella en probiotica.
Door Ivonne
ik denk dat ik zaterdag maar even op ga voor drainagespulletjes. Ik kan het dan nog niet gaan geven omdat de kuur AB dan nog niet afgerond is maar dan heb ik het maar vast in huis.

De plekken zijn nu wat minder vurig maar zeker nog niet weg, ze beslaan een groot deel van zijn lijf helaas (gelukkig jeukt het pas als je eraan komt) en hij begint alweer zo'n viezig luchtje te krijgen....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door