Hoi Lizzy,
Ik geef Max nu ongeveer een jaar of 3 versvlees, in het begin nog afgewisseld met brokken, nu sinds een jaar of 2 alleen vers. Alleen tijdens vakantie krijgt hij brok. Ik ben met kippenvleugels en kippennekken begonnen, dit ging prima. Toen heb ik geitenrib, geitenvlees, eendenpoten en diverse soorten orgaan gekocht (meest hart en lever),ik let daarbij op dat hij een klein stukje lever krijgt, als ik barf en vaak helemaal geen lever.
Nu kwam ik erachter dat als ik geitenrib en geitenvlees geef het fout gaat, dus heb ik 1 week geen geit gegeven en dacht dat daarmee het probleem opgelost was. Niet dus. Donderdag krijgt hij 1 eendenpoot en van de andere poot haal ik het vlees af. Dit is w.s. ook te vet voor hem. Hij is continue aan de diarree, paar dagen gaat het goed en dan is het weer mis.
Ik geef hem nu een paar dagen weer CB en dit gaat, voor zover ik het kan zien s ochtends in het donker

goed. Ik ga over een paar dagen weer kippenvleugels geven met vlees ( heb nog kalfsvlees, kippenvlees en geitenvlees en een beetje rund) Dit ga ik proberen en dan kijken hoe hij reageert. Ik denk zowiezo niet dat het een hond is waar ik veel bij moet proberen,hij is erg gevoelig op zijn maag/darmstelsel. Dus voor wat betreft bot wil ik het, als het goed gaat, alleen kippenvleugels geven, die kan ik doormidden knippen. Hij wil alles zo snel mogelijk naar binnen hebben, een keer met een geitenrib hield ik mijn hart vast. Het ging goed, maar hij werkt het zo groot mogelijk naar binnen. Dat komt zijn maag niet ten goede.
Hij krijgt regelmatig probiotica door zijn voer.
groetjes,
ILona