Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Ziviaantje
#665377
Ik voer Indy 2 x daags KVV ( op dit moment Bibi, maar heb ook carnibest in de vriezer ). Een keer of 4 - 5 per week geef ik er iets kleins  van Barf bij, bijv. een kipkarkasje of 2 nekjes. Nu wil ik 1 x KVV per dag gedurende een dag of 4 - 5 per week vervangen door Barf, omdat Indy een lastige eter is en veel afwisseling wil ( ja, heb ik weer, een aussie die een lastige eter is, onmogelijk volgens de fokker  ;D ;D ;D Aussies eten alles !  ::) ). Ze krijgt afwisselend kippennekken, kippenbouten, kippenvleugels, kippenkarkas, lamsribjes en ik heb net gekocht : eendenvleugel, eendennek, eendenkarkas, geitenrib,  runderstrot, kalfsbot ( zacht ). Ik zal vast nog wel eens iets anders gaan proberen, maar  dit zullen over het algemeen de vleesbotten zijn die ik voer. Nu is mijn vraag, omdat ik ca. 5 KVV voedingen per week vervang, moet ik nog iets aanvullends gaan geven ? Ze krijgt 1 x per week groenten ( doperwten, wortel en spercibonen uit blik ) en 1 x pens. O ja, en een rauw eitje 1 à 2 x per week. Vis vindt ze niet lekker. Ik denk zelf dat het wel zo kan, maar toch maar ff navragen  8) Ik wil dus niet fulltime barfen, ik vind KVV gewoon handiger, hoef ik niks te berekenen en ik heb wel een flinke vriezer, maar heb nu al plek te kort  :D
Laatst gewijzigd door Ziviaantje op wo 22 nov 2006, 01:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#665669
Wanneer ze geen verse vis eet, dan kan eventueel blikje sardine/ tonijn/makreel geven.
Maar ik zou in ieder geval de blikgroenten van het honden menu verwijderen.....
de doperwten is alleen maar zetmeel, de boontjes alleen vulling en de wortels zijn ook gekookt....
Wanneer je geen verse groentemix wil maken dan kan je beter wat verse tafelrestjes geven of 'n rauwe wortel om op te kluiven inplaats van blikgroente..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door