Moderator: eelke
Wendy,idd paul, dat stukje bedoelde ik, moet ergens in een andere discussie staan, maar weet het niet meer welke.
Een hond moet inderdaad 'leren' om het voedsel goed te verteren. Bij de ene hond gaat dat heel snel maar het kan ook wel een half jaar of langer duren.
De stelregel is: weinig poep...goede vertering!!
De meeste honden zijn gewend om hun energie uit koolhydraten te halen en dat kan natuurlijk bij een vleesoeding niet aangezien er maar een procent of 8 koolhydraten inzitten.
Veel honden blijven mager en vallen af in het begin totdat het knopje omgaat en soms kun je wel een kwart minder gaan voeren (of nog minder) terwijl de hond op gewicht blijft.
In de praktijk is 20 gram per kilo hond per dag meestal voldoende (of de hond moet flink wat bewegen dan moet je iets meer voeren).
Tip: Wissel de soorten af en voer BESLIST NIET alleen de lam/rijst variant!!
tja, voer normaal ook hetzelfde, maar ik zie hem op de lam en rijst opeens aankomen en niet te weinig, kon eerst ribben tellen, maar dat moest ook ff zo blijven vanwege de spierzwakte.
maar nu dus 4 dagen lam en rijst en hij begint ana te komen.
maar van 1 kilo natuurmix niet.
kan het misschien ook anders stellen.
aan qyan zijn ontlasting kan ik merken dat hij steeds beter begint te verteren, want legde hij eerst 4 drollen neer op 500 gr, zijn het nu nog maar 2 hele kleine, nog niet eens een vol kopje.
dus misschien nu dat hij beter gaat verteren, dat hij inderdaad zwaarder wordt op die hoeveelheden ???
dus dat het niet echt aan de lam en rijst licht, maar aan een betere vertering nu
paulus!!!!whaha, antwoord graag
zal vast wel weer ergens anders geschreven zijn over die vertering, kan me er ook iets van herinneren, maar weet niet meer waar
dus nu misschien toch inder gaan voeren maar, want blijkbaar gata het met de vertering goed en hij mag ECHT NIET te veel aankomen voorlopig vanwege de spierzwakte.hoi wendy wat fijn dat het beter gaat met qyan
dus we gaan weer omlaag