Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tiny
#664400
Sinds een week geef ik de kooikertjes zalmolie (2 pompslagen per dag) om wat sneller door het ontgiften (verharen) tekomen. Dit werkt heel goed. Ze zien eruit als zonnetjes. Men vraag regelmatig aan mij wat de honden toch voer?? Maar vandaag ging ik met de vlooienkam door de ondervacht van Tessa en er zat veel meer wittig vettig spul aan de kam dan anders. Kan dit van de visolie komen? Zal ik dan maar gaan minderen? `1x in de week of zo? ???
Door Yves
#664485
Krijgen ze hier ook een dikkere vacht van. Yves heeft een soort pluis. Daar gaat de wind dwarsdoor. In de winter moet ie dus echt een jasje/truitje aan. Helemaal op de fiets. Anders heeft ie voortduurend een longontsteking of verkoudheid. Maar ik voel me zo een tut met een hondje met jasje  :-[
Gebruikersavatar
Door roksefloks
#664490
Onzin!!!
Ik heb voor mijn oudste kooikertje pas een jasje aangeschaft ivm rug-spierklachten.
Al lacht heel de wereld me uit......het gaat om mijn hond!!!

groetjes Sylvia
Door K@rin
#664494
Mijn Pyrs kregen allemaal 3 pompslagen per dag.
Voor Romy is dit echter ook teveel.
Zij krijgt er ook een hele vette ondervacht van.
Het resultaat hebben sommigen vandaag kunnen zien, want haar hobbie is "in de zwarte bosgrond rollen"  :o
Haar ondervacht is hierdoor echt smerig geworden/gebleven.
Gelukkig gaat ze nu verharen en kan ik het er beetje bij beetje uitkammen, maar ze zal toch ook nog eens gewassen moeten worden.
Zij krijgt nu nog maar 1 pomp slag perdag en als dat nog te veel is, wordt het om de andere dag, etc.
Door ursula.v.gelder
#666925
Maar ik voel me zo een tut met een hondje met jasje 
hahaha nee hoor moet je gewoon niets van aantrekken, moet je nagaan hoe de mensen mij nakeken ...ik had een engelse bullterrier met artrose en die kreeg s'winters ook een jasje aan ;D  dat was een combinatie waar toch de meeste mensen helemaal van stonden te kijken....een bull met jasje hahaha wat ben ik uitgelachen, nou ik liep gewoon net zo hard mee te lachen en mijn meisje had het tenminste warm en was een stuk minder stijf in haar botten.

nou over de olie is alles al gezegt.
grtz ursula
Door Lil
#666948
OH, ja die reacties ken ik... Je doet een mechel toch geen dikke jas aan die moeten toch altijd buiten kunnen zonder deken om op te liggen en zonder jas..... en wat doe je dan met een kruising mechel labrador die dus en geen ondervacht krijgt en geen vetlaag van een labrador heeft.... juist een jas aan! Lekker laten lachen, op de behendigheidswedstrijden in de winter had elke hond een jas aan om de spieren niet te snel te laten afkoelen, opeens vond iedereen me verstandig. Maar goed, ze vragen hier in het dorp ook waarom ik ´s ochtends om half zes met knipperlichtjes loop buiten de bebouwde kom. Nou, mij hebben jullie gezien blijkbaar en mijn hond ook, maar vorig jaar is iemand aangereden, dat is nou de reden... oh, zeggen ze dan en kijken me aan van die gek met haar lichtjes en haar herder met jas....

Boris krijgt ook een vettere vacht van de visolie en daarom maar 1 pompslag per dag, hij is 27 kilo. Als ik geen zalmolie geef krijgt hij meer gewrichtsklachten, maar ik zie geen verschil in klachten tussen 1 en 2 pompslagen. Hij krijgt dus maar 1 en heeft dan een normale vacht (ook niet zo droog meer als vroeger).
Laatst gewijzigd door Lil op za 25 nov 2006, 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door