Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door André
pike schreef: En waar maak je dit van?
Ik heb op tv wel eens huskies gezien die hadden tijdens de race "schoentjes" aan. Is dit geen optie? Misschien wel voor de hond van Danielle als hij de straat op moet, dan blijft het schoon en droog.

Raceschoentje heten bootie's en de beste zijn the Black one's uit Alaska.

en dat doe je uit preventie.

Schoon en droog doe je met een plastic zak.
Door Helen
André schreef: Blijft toch vervelend lopen Helen.
Wat is erger een stuk staal in je poot of een snee?

O joh, ik ben erg voor lijmen. Ik wilde alleen even melden dat het chirurgisch staal is en absoluut niet roest.
Door André
Helen schreef: Hoe kom jij trouwens aan weefsellijm? Normaalgesproken kan niet iedereen daar zo aan komen namelijk.

Helen , ik laat me niet met een kluitje in het riet sturen, ik doe alles zelf.

hechten, enten, lijmen enz enz
Laatst gewijzigd door André op ma 13 nov 2006, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door André
Kruimel schreef:
Overigens groeien de randen niet aan elkaar, de wond moet van onderuit dochtgroeien. Maar doordat de randen tegen elkaar blijven zitten wordt het nieuwe weefsel niet steeds stukgetrokken.
Klopt kruimel, daarom is het zaak dat je bovenop de wond een versteviging lijmt om het bij elkaar te houden.
En aleer dit stukje eraf is gesleten is de wond inderdaad van binnen uit dichtgegroeid.
Laatst gewijzigd door André op ma 13 nov 2006, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
[quote="André"]
Ondanks het feit dat het volgens jou een paardenmiddel was/is? ??? ??? ??? ??? ??? ???
[/quote]

Precies. Zoals ik al eerder zei: Ik veroordeel het niet. En ik heb ook nergens geschreven dat ik tégen een paardenmiddel ben. Dat heb jij ervan gemaakt.

Jij kunt door middel van preventie een hoop ellende voorkomen en mocht het toch mis gaan dan heb je een gedegen lapmiddel bij de hand. UIt het feit dat je andermans honden op moet lappen blijkt dat nog de preventie nog de lapmiddelen gemeengoed zijn bij de sledehondensportbeoefenaars. tjonge wat een woord. Dus ik denk dat je niet kunt verwachten dat gewone huishond-mensen zoals ik hiervan op de hoogte zijn. En als je dan over twee-componenten-lijm begint.... Als mijn da dat gezegd had had ik precies hetzelfde gereageerd. Je latere uitleg is al heel wat genuanceerder.

Een paar jaar geleden heeft mijn hond vier kapotte voetzolen gehad. Het resultaat van 1,5 uur hazenjacht op uitgedroogde bikkelharde kleigrond. Geen sneetjes maar heel grote gaten. Als ik toen had geweten dat je dat kon opvullen met een pasta, pleisterspray erover en kunstzooltje dan was ik echt niet tien dagen lang 3x daags 4 voeten in de biotex gaan stoppen. Het arme beest heeft ruim een week op eieren gelopen, mocht niet veel lopen en al helemaal niet rennen. Ik vond het nog wonderbaarlijk dat het na die tien dagen weer een beetje ergens op begon te lijken.
Door André
[quote="pike"]
Precies. Zoals ik al eerder zei: Ik veroordeel het niet. En ik heb ook nergens geschreven dat ik tégen een paardenmiddel ben. Dat heb jij ervan gemaakt.
[/quote]

* Nee hoor , je trekt je het te veel aan.

[quote="pike"]
Jij kunt door middel van preventie een hoop ellende voorkomen en mocht het toch mis gaan dan heb je een gedegen lapmiddel bij de hand. UIt het feit dat je andermans honden op moet lappen blijkt dat nog de preventie nog de lapmiddelen gemeengoed zijn bij de sledehondensportbeoefenaars.
[/quote]
* Alles heeft met ervaring en kennis te maken.

[quote="pike"]
tjonge wat een woord. Dus ik denk dat je niet kunt verwachten dat gewone huishond-mensen zoals ik hiervan op de hoogte zijn. En als je dan over twee-componenten-lijm begint.... Als mijn da dat gezegd had had ik precies hetzelfde gereageerd. Je latere uitleg is al heel wat genuanceerder.
[/quote]
* Ben ik niet met je eens, je reageert te snel zonder dat je weet waar ik werkelijk over praat.

[quote="pike"]
Een paar jaar geleden heeft mijn hond vier kapotte voetzolen gehad. Het resultaat van 1,5 uur hazenjacht op uitgedroogde bikkelharde kleigrond. Geen sneetjes maar heel grote gaten. Als ik toen had geweten dat je dat kon opvullen met een pasta, pleisterspray erover en kunstzooltje dan was ik echt niet tien dagen lang 3x daags 4 voeten in de biotex gaan stoppen. Het arme beest heeft ruim een week op eieren gelopen, mocht niet veel lopen en al helemaal niet rennen. Ik vond het nog wonderbaarlijk dat het na die tien dagen weer een beetje ergens op begon te lijken.
[/quote]

* dat is dan des te vreemder als iemand dan een goed alternatief aanreikt je erom moet lachen.
Maar zoals ik eerder al schreef, je mag er natuurlijk om lachen, dat is geheel aan jou.
Laatst gewijzigd door André op ma 13 nov 2006, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door André
Maar ja laten we maar afsluiten met het volgende:

Liever een snee in de voet , dan een voet .............................
Laatst gewijzigd door André op ma 13 nov 2006, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
[quote="André"]
Maar ja laten we maar afsluiten met het volgende:

Liever een snee in de voet , dan een voet .............................
[/quote]

Dan moet je ook ff een grote vent zijn en gewoon schrijven...Liever een snee in je voet dan...... ;D ;D
Door André
Angelique schreef: Dan moet je ook ff een grote vent zijn en gewoon schrijven...Liever een snee in je voet dan...... ;D ;D
Liever een snee in de voet dan de lucht van 10.
Door danielle1980
nou t ziet er niet uit de wond, hij bloed ook weer.
t is echt heel diep trouwens, net of t van de zijkant in t voetbedje is ingesneden. :'(

waar kun je dat weefsellijm kopen?of heeft de da het?
Door Lil
He, bah....

Enne van die wondlijm heeft de da die niet.... heb wel eens bij een paard gezien dat het gelijmd werd, anders rondje mensen ehbo, daar lijmen ze hoofdwonden ook.
Door Helen
Lil schreef: He, bah....

Enne van die wondlijm heeft de da die niet.... heb wel eens bij een paard gezien dat het gelijmd werd, anders rondje mensen ehbo, daar lijmen ze hoofdwonden ook.
Sommige apotheken hebben het. Het kost 18 euro voor een halve ml...Ziggy heeft een wond van een vingerlengte en daar heb je zeker twee keer een halve ml voor nodig. Sommige DA's hebben het ook hoor!
Door danielle1980
Helen schreef: Sommige apotheken hebben het. Het kost 18 euro voor een halve ml...Ziggy heeft een wond van een vingerlengte en daar heb je zeker twee keer een halve ml voor nodig. Sommige DA's hebben het ook hoor!
ok dank je helen ik ga morgenochtend eens kijken.
hoe heet t precies?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door