Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Helen
Bedankt voor jullie reacties!!
De wondranden zitten nog steeds op elkaar en de hechtingen lijken het goed te houden!! Pfff het is nog ruim een week te vroeg om te juichen, maar ik kan al iets meer ontspannen ademen. Gisteren kwam er nog vrij veel wondvocht uit en dat is dus riskant. De wond wordt er zacht van en dan is er veel kans op uitscheuren.... Op advies van de DA hebben we dus voorzichtig van talkpoeder eromheen gestrooid. Alles is nu mooi opgedroogd, maar het is wel een grote kliederboel geworden. Vanochtend hebben we dus heel voorzichtig met een gaasje met wat alcohol om de wond heen alles schoongemaakt. Helemaal schoon is het nog niet, dat duurde te lang. Vanavond proberen we de rest weer goed schoon te krijgen.

Nu ze een kap omheeft is het ook een mooie gelegeneheid om te oefenen met dingen die ze zonder kap niet pikt zonder te bijten... ;DZo pikt ze het niet als we aan haar achtervoetjes zitten. Dat oefenen we nu een paar keer per dag. Ze gromt en blaast en hapt even een minuutje, maar legt zich er op eengegeven moment bij neer dat ze echt niet anders kan. Op dat moment krijgt ze een paar snoepjes gevoerd en terwijl ze lekker eet, aai ik haar voetje nog eventjes en laat ik hem daarna los. Na 3 keer oefenen explodeert ze al niet meer als ik aan haar achtervoetje zit. Het blijft nu bij grommen en blazen. Ik denk dat als we dit nog een paar dagen volhouden ze zich erbij neerlegt dat  het baasje toch echt af en toe aan de achterpoten zit!!
Door Helen
sylvia schreef: Dat is mooi, zo haal je uit iets negatiefs toch nog iets positiefs  :)
Ja, je moet wat he :) Ik ben er overigens nog steeds verbaasd over hoe zo'n straatkat die weinig gewend is op kan knappen. Het was zo'n schichtig blazerig ding toen we haar kregen en ze is echt al zo opgeknapt. Een paar weken in de bench en gedwongen hanteren maakt zoveel verschil. Als ze toen we haar kregen niet een paar weken in de bench had gemoeten, denk ik niet dat ze zo mak zou zijn als ze nu is.
Door sylvia
Helen schreef: Ja, je moet wat he :) Ik ben er overigens nog steeds verbaasd over hoe zo'n straatkat die weinig gewend is op kan knappen. Het was zo'n schichtig blazerig ding toen we haar kregen en ze is echt al zo opgeknapt. Een paar weken in de bench en gedwongen hanteren maakt zoveel verschil. Als ze toen we haar kregen niet een paar weken in de bench had gemoeten, denk ik niet dat ze zo mak zou zijn als ze nu is.
Toen ik Boris haalde was hij ook kompleet verwilderd, zijn moeder had hem verstopt dus was hij geheel zonder mensen opgegroeid. Het eerste halfjaar heeft hij achter de bank gewoond, waar ik hem geregeld achter vandaan haalde om te kroelen. Het eerste jaar zei mijn vriendin wel eens dat ze dacht dat Boris een verzonnen vriendje was omdat ze hem nog nooit had gezien  ;D Nu is hij drie  en het maakt hem geen worst uit wie er op visite is meneer komt met zijn dikke kop gewoon vlak voor je neus staan en laat zich door alle visite heerlijk aaien, al dank kwijlt hij ze dan onder  ;D
Door *Robin*
Wat handig dat je haar grenzen nu kan verleggen!!
zo kan ze je goed leren kennen en weet ze ook dat je haar gen kwaad doet ;)

en Syl.... die Boris van jou is een scheetje!! ;D
Door Helen
Toen we vanavond de wond schoon wilden maken zagen we dat hij weer uitgescheurd is.... :(  :(  :( Manlief had nog huidlijm in huis en we willen haar niet weer onder narcose laten brengen, dus we hebben het diepste deel van haar oksel iets voor de plek waar de wond is uitgescheurd aan elkaar gelijmd. Haar okseltje zit nu dus op het diepste punt aan elkaar geplakt. De wond zit nu goed op elkaar. Nog een keer hechten heeft geen zin, want dat scheurt toch weer uit. De lijm was op, maar morgen doen we voor de zekerheid ook lijm op de wondrand van de rest van de wond.....De lijm hoort tussen de 3 en 5 dagen te blijven zitten, daarna lost het op. 5 dagen is niet genoeg voor deze wond, dus we moeten het heel goed in de gaten houden en voordat de lijm helemaal opgelost is opnieuw lijmen....Pfff we moesten lieve Ziggy echt fors in de houdgreep nemen en ze is echt heel erg van slag...Net als haar baasjse. Gatverdamme wat een takkewond...
Laatst gewijzigd door Helen op zo 12 nov 2006, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Helen
sylvia schreef: He getverdemme Helen dat is wel heel erg balen  :-\
Ja, fors balen...die wond moet gewoon dicht. Hij is weer een stuk groter gemaakt om hem fatsoenlijk te kunnen hechten en je kan niet bezig blijven.....Je kan deze wond amper schoon en droog houden..Tja zeg maar gerust niet. Gelukkig krijgt ze antibiotica, want als dit zou gaan infecteren....pffff....Het moet niet heel veel dramatischer worden. In het allerergste geval, met een wond die maar niet dicht wil en een infectie kan het haar poot kosten....Ik moet er niet aan denken en gelukkig is er vooralsnog geen infectie, maar als je ziet hoe slecht dit geneest slaan je gedachten toch wel een beetje op hol... :(
Door Helen
sylvia schreef: Kan haar poot niet tegen haar lijfje opgebonden worden?
Nee, dan is het risico op infectie en smetten te groot..Het smet nu al nl....
Door Lisa
He gatver zeg wat balen! Je zult vast al vanalles geprobeerd hebben, maar wellicht wondgel van Prodier nog niet? Ik gebruikte die weleens voor mijzelf. Misschien dat je de wondranden kunt doen?
Beterschap hoor en ik hoop toch echt dat het met die lijm dicht blijft zitten en het allemaal goed komt!
Door Helen
Lisa schreef: He gatver zeg wat balen! Je zult vast al vanalles geprobeerd hebben, maar wellicht wondgel van Prodier nog niet? Ik gebruikte die weleens voor mijzelf. Misschien dat je de wondranden kunt doen?
Beterschap hoor en ik hoop toch echt dat het met die lijm dicht blijft zitten en het allemaal goed komt!
Lief dat je meedenkt, maar wondgellen etc helpen niet bij een gapend gat in de oksel...
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door