Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Drossie
Vandaag heb ik mijn droomachine ontvangen!
Morgen eens wat kippefilet kopen om eens te testen!
Door Saskia C.
Ook hier is vandaag de droogmachine gearriveerd. Nu snel wat vlees verzamelen wat ik kan drogen.

Nog even een vraag aan de mensen die het al gebruiken. Kan je ook vlees wat ontdooit is drogen in de machine, of moet het vers zijn als je het gaat drogen? Want ik heb een heleboel lamspens in de diepvries liggen en daar wil ik wat van drogen.
Door Drossie
Ik heb een uurtje geleden een halve kilo kippenlever en een dubbele kippenfilet in blokjes gesneden en laten drogen.
Iemand enig idee hoeland het ongeveer zal duren voor ze volledig droog zijn?
Door tieneke
Saskia C. schreef:
Nog even een vraag aan de mensen die het al gebruiken. Kan je ook vlees wat ontdooit is drogen in de machine, of moet het vers zijn als je het gaat drogen? Want ik heb een heleboel lamspens in de diepvries liggen en daar wil ik wat van drogen.
Vers of diepvries,het kan alletwee  ;)
Door tieneke
Drossie schreef: Ik heb een uurtje geleden een halve kilo kippenlever en een dubbele kippenfilet in blokjes gesneden en laten drogen.
Iemand enig idee hoeland het ongeveer zal duren voor ze volledig droog zijn?
Uurtje of 8 a 9  ;)
Ligt ook een beetje aan hoe dik/dun het vlees is.
Door Saskia C.
tieneke schreef: Vers of diepvries,het kan alletwee  ;)
Ok  :thumbsupup:. Dan ga ik nu wat "lekkers" uit de diepvries halen.
Door Drossie
tieneke schreef: Uurtje of 8 a 9  ;)
Ligt ook een beetje aan hoe dik/dun het vlees is.
Ok, bedankt!

Zijn er hier trouwens mensen die een lijstje hebben met alle mogelijke dingen die je kunt drogen en de tijd die ze nodig hebben?
Er zit precies een goed boekje bij de machine, maar mijn tsjechisch is niet meer wat het geweest is...
Door Drossie
Vanmorgen om 5u heb ik nog eens de machine gecontroleerd: kippenfilet was bijna droog, maar de stukjes lever waren nog zacht vanbinnen. Is dit normaal na 14u drogen? De stukjes waren echt niet zo groot en dik hoor.
Ik heb de machine nu uitgezet en zet ze straks, na het werk, nog een paar uurtjes aan denk ik.
Door Lizzy
Drossie schreef: Vanmorgen om 5u heb ik nog eens de machine gecontroleerd: kippenfilet was bijna droog, maar de stukjes lever waren nog zacht vanbinnen. Is dit normaal na 14u drogen? De stukjes waren echt niet zo groot en dik hoor.
Ik heb de machine nu uitgezet en zet ze straks, na het werk, nog een paar uurtjes aan denk ik.
Op hoeveel graden heb je het apparaat staan?
Door Angelique
Drossie schreef: Vanmorgen om 5u heb ik nog eens de machine gecontroleerd: kippenfilet was bijna droog, maar de stukjes lever waren nog zacht vanbinnen. Is dit normaal na 14u drogen? De stukjes waren echt niet zo groot en dik hoor.
Ik heb 1 x kippelever gedroogt, maar dat duurde mij ook te lang. Raar maar waar, maar rund of lamslever is veel sneller droog. Maar dat voelt rauw zowieso al droger aan.
Door Drossie
Lizzy schreef: Op hoeveel graden heb je het apparaat staan?
Ik meen dat ik het op mijn toestel niet kan instellen.
Enkel aan en uit...
Door EdwinK
Ik heb het ook met kippenlever. Het blijft plakkerig. Ook hier geen mogelijkheid om de temperatuur in te stellen. Misschien moet ik het gewoon nog langer proberen. Hartjes en zo gaan wel prima :)
Door pike
Ik heb nu weer dit hele topic doorgelezen maar kan er niet uitkomen: Wat is nu het voordeel van drogen in een droogmachine t.o.v. drogen in de gewone oven?
Ik heb in de oven twee bakplaten en een rooster. Ik bekleed alle drie met bakpapier. Dan kan ik gemakkelijk drie grote dubbele kipfilets kwijt. Het duurt zo'n 8 uur dan heb ik mooie droge stukjes.
Een droogmachientje duurt net zo lang. Misschien kan je wat meer kwijt als je veel roosters erin hebt? En ik lees nergens iets over stroomverbruik?  ???
Door *Lia*
  En ik lees nergens iets over stroomverbruik?  ???

In een ander topic las ik 600 watt.Maar of ze allemaal hetzelfde aantal watt hebben weet ik niet
Door pike
Unique schreef: In een ander topic las ik 600 watt.Maar of ze allemaal hetzelfde aantal watt hebben weet ik niet
??? denk dat gewone oven op lage temperatuur zeker niet meer is  :-\
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door