Vandaag heb ik mijn droomachine ontvangen!
Morgen eens wat kippefilet kopen om eens te testen!
Moderator: Lizzy
Saskia C. schreef:Vers of diepvries,het kan alletwee
Nog even een vraag aan de mensen die het al gebruiken. Kan je ook vlees wat ontdooit is drogen in de machine, of moet het vers zijn als je het gaat drogen? Want ik heb een heleboel lamspens in de diepvries liggen en daar wil ik wat van drogen.
Drossie schreef: Ik heb een uurtje geleden een halve kilo kippenlever en een dubbele kippenfilet in blokjes gesneden en laten drogen.Uurtje of 8 a 9
Iemand enig idee hoeland het ongeveer zal duren voor ze volledig droog zijn?
tieneke schreef: Vers of diepvries,het kan alletweeOk![]()
tieneke schreef: Uurtje of 8 a 9Ok, bedankt!
Ligt ook een beetje aan hoe dik/dun het vlees is.
Drossie schreef: Vanmorgen om 5u heb ik nog eens de machine gecontroleerd: kippenfilet was bijna droog, maar de stukjes lever waren nog zacht vanbinnen. Is dit normaal na 14u drogen? De stukjes waren echt niet zo groot en dik hoor.Op hoeveel graden heb je het apparaat staan?
Ik heb de machine nu uitgezet en zet ze straks, na het werk, nog een paar uurtjes aan denk ik.
Drossie schreef: Vanmorgen om 5u heb ik nog eens de machine gecontroleerd: kippenfilet was bijna droog, maar de stukjes lever waren nog zacht vanbinnen. Is dit normaal na 14u drogen? De stukjes waren echt niet zo groot en dik hoor.Ik heb 1 x kippelever gedroogt, maar dat duurde mij ook te lang. Raar maar waar, maar rund of lamslever is veel sneller droog. Maar dat voelt rauw zowieso al droger aan.
Ik heb de machine nu uitgezet en zet ze straks, na het werk, nog een paar uurtjes aan denk ik.
Lizzy schreef: Op hoeveel graden heb je het apparaat staan?Ik meen dat ik het op mijn toestel niet kan instellen.
En ik lees nergens iets over stroomverbruik? ???
Unique schreef: In een ander topic las ik 600 watt.Maar of ze allemaal hetzelfde aantal watt hebben weet ik niet??? denk dat gewone oven op lage temperatuur zeker niet meer is