Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#657843
Als ik geitenrib voer (en volgens mij ook een enkele keer bij lamsrib), dan wil het nog wel eens gebeuren dat Ikijok uren later gal met stukjes rib spuugt. Meestal twee kleine, smalle, wat hardere stukjes. Is dat normaal? Kan ik daar iets tegen doen?

Rachel.
Door Malamoods
#658016
Ikijok is nog jong en ik geef dus nog twee maaltijden per dag. Meestal geef ik in de ochtend orgaan, of spiervlees en dan als avondeten iets met botten (in dit geval de ribben dus). Maar, als het beter is om er wat spiervlees bij te geven, dan probeer ik dat gewoon. Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen!

Rachel.
Door tieneke
#658254
Malamoods schreef: Ikijok is nog jong en ik geef dus nog twee maaltijden per dag. Meestal geef ik in de ochtend orgaan, of spiervlees en dan als avondeten iets met botten (in dit geval de ribben dus). Maar, als het beter is om er wat spiervlees bij te geven, dan probeer ik dat gewoon. Bedankt voor de tip! Ik ga het proberen!

Rachel.
Je hoeft alleen spiervlees vooraf te geven als de botten kalig zijn  ;)
Door marja
#658300
tieneke schreef: Je hoeft alleen spiervlees vooraf te geven als de botten kalig zijn  ;)
Wat is dat nou precies, spiervlees?
bv runderlappen ???
Door Malamoods
#658355
marja schreef: Wat is dat nou precies, spiervlees?
bv runderlappen ???
Spiervlees is wat het skelet bijelkaar houdt.... Bijv. runderlappen idd.... Snijdsels van rund, paard, geit of lam is ook spiervlees. Evenals kipfilet, kopvlees of sardientjes....

Ik ga spiervlees geven bij de ribjes, kijken of het helpt. Bedankt!

Rachel.
Door marja
#658438
Malamoods schreef: Spiervlees is wat het skelet bijelkaar houdt.... Bijv. runderlappen idd.... Snijdsels van rund, paard, geit of lam is ook spiervlees. Evenals kipfilet, kopvlees of sardientjes....

Ik ga spiervlees geven bij de ribjes, kijken of het helpt. Bedankt!

Rachel.
Duidelijk, thanks ;)
Door Jojo
#658992
Bij ons stonden er gisteravond ook ribben op het menu. Omdat ik ook vaak een kotsende pup heb, heb ik nu ook nog maar extra wat spiervlees bijgedaan maar helaas, vanochtend vroeg stond ze toch weer op om te gaan kotsen :-\ Het waren misschien maar 2, 3 kleine harde stukjes bot dus niet veel maar toch.... Ze heft het trouwens wel weer opgegeten :P Maar nu nog wel even goed fijngekauwd :)
Door Lizzy
#659986
Op zich is het niet abnormaal hoor, wanneer stukjes hard bot uit worden gespuugd. Ik denk dat het een zeer natuurlijke reactie is van het carnivore lichaam. Alles wat niet verteerd wordt: hops, dan aan de voorkant eruit. Kotsen is bij honden ook iets anders als bij mensen. Wij kotsen over het algemeen alleen als we echt ziek zijn (teveel gedronken hebben, griep hebben, etc). Honden kotsen makkelijker en sneller. Zij hebben een ander meganisme.
Door 202Spots
#660158
Gebeurde bij Cis ook regelmatig dat er kleine stukjes terug komen...vooral de hele gewrichtjes van kippenpoot ..
Ik ben toen alle gewrichten in gaan knippen en dat was voldoende om makkelijker te verteren...
Door Malamoods
#660454
Nou, dat extra spiervlees erbij werkt wel goed! Ik zal niet zeggen dat hij nu helemaal niet meer kotst, maar het is zeker een stuk minder! Goeie tip!

Rachel.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door