Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door qyan
magda schreef: Ze krijgen altijd kromme tenen als je iets probeert te zeggen. Misschien is dat wel Frans. Ze zijn een beetje Macho over het algemeen.
maar zo gaat het hier ook heel vaak hoor magda >:(
de DA weet alles, denkt zelfs de honden beter te kennen dan de baas doet, en wij, de eigenaren zijn domme nitwitten.
maar zo werkt het hier niet meer. ;)
Door Lupa
als je ze het gevoel geeft dat ze goed werk doen dan zijn die Middelanse mensen best meegande ;)
Door tieneke
Ik zou zeer zeker bij een andere Da verder onderzoek laten doen ;)
Knap dat hij nu al weet dat het kanker is zeg!
Stel je voor dat het iets onschuldigs is,dan laat je wel je hondje onnodig opereren!
Ik hoop dat het allemaal 100% meevalt Magda :-*
Door sylvia
Ik zelf laat mamatumoren gewoon zitten,als ze explosief groeien in het een andere zaak,vaak als je het laat verwijdere komen ze gewoon weer terug al dan niet op dezelfde plek.Mijn shih tsu heeft 8 jaar een mamatumor aan haar tepel gehad en is ingeslapen wegens een ernstige vorm van dementie.
Dus wat is wijsheid,ik denk dat je dat voor jezelf moet beslissen,ik ben er in iedergeval niet voor om direkt te laten snijden.
Door qyan
sylvia schreef: Ik zelf laat mamatumoren gewoon zitten,als ze explosief groeien in het een andere zaak,vaak als je het laat verwijdere komen ze gewoon weer terug al dan niet op dezelfde plek.Mijn shih tsu heeft 8 jaar een mamatumor aan haar tepel gehad en is ingeslapen wegens een ernstige vorm van dementie.
Dus wat is wijsheid,ik denk dat je dat voor jezelf moet beslissen,ik ben er in iedergeval niet voor om direkt te laten snijden.
en eerst een dunne naald biopt?
dan weet je in ieder geval wat ht is toch?
Door meesmerel1
Anders een minder eigenwijze dierenarts zoeken. Die van mijn ouders (Dordogne) hebben ook altijd biopten gedaan e.d. (onze hond bleek kwaadaardige kanker te hebben). Franse dierenartsen zijn niet anders dan hier hoor (behalve dat ze op het platteland wat makkelijker zijn met gezelschapsdieren...zijn meer vee-artsen he).

Succes en sterkte. Ik zou het ook laten weghalen hoor, je weet maar nooit!
Door jolly64
Knappe dierenarts dat hij dat zo kan zien >:(
Maak je eigen niet al te druk en laat eerst kijken of het kwaadaardag is
Mischien is het goedaardag en dan knapt Koosje weer helemaal op
Zo'n knobbeltje bij de tepels hoor je vaak en hoeft niet meteen het allerergste te betekenen
Sterkte meid en hou je taai
Door lekker kort
mijn dierenarts (tevens de pensionarts) doet bij iedere bult een onderzoek om te weten waar hij me te maken heeft alvorens het weg te halen.

Ik laat bulten ook al zijn ze goedaardig zo snel mogelijk weg halen, ten eerste hoe jonger de hond des te minder risico je hebt met de narcose (er is altijd een risico met een narcose) , de hond is ook veel sneller weer opgeknapt, ik heb hier met andere dierenartsen inderdaad wel eens stevige woorden (verse vis) over gehad (ben zelfs wel uitgemaakt voor een bulto foob) en dat ging dan wel over honden van klanten, werden dan door ons ergens op atent gemaakt en naar de eigen dierenarts door verwezen voor onderzoek, als de eigen dierenarts dan begint van ja ja maar even afwachten enz, wordt die gelooft (hij heeft er tenslotte voor geleerd) en 2 jaar later is het hondje wel dood omdat er te lang gewacht is en krijg je als nog gelijk (maar kijk je wel de koe in zijn kont), ik draai al vele jaren mee en heb wat dat betreft al meer dan genoeg ellende meegemaakt met artsen, ben je al jaren bezig te zorgen dat er wat aan een bult gedaan word,( en een tegenstribbelende dierenarts) gebeurd het eindelijk als de hond twaalf is omdat de bult opeens explosief gaat groeien en de hond bezwijkt op de operatietafel, laat ik maar ophouden wordt er weer naar van.

Gelukkig zijn er genoeg dierenartsen die het wel serieus nemen als je je klanten naar ze toestuurd, en soms is het ook wel eens moeilijk voor een dierenarts om iets te beoordelen als de klant die bezorgt is en een beetje zenuwachtig is met een half verhaal aan komt, en ook weet ik uit ervaring dat klanten alleen horen wat ze willen horen, staan ze een heel verwrongen verhaal te vertellen, neem je dan naderhand contact op met de desbetreffende dierenarts komt er een heel ander verhaal te voorschijn, ieder verhaal heeft 2 kanten dit moeten we niet vergeten, maar uiteindelijk beslist de klant wat er met het dier gebeurd en welke onderzoeken hij gedaan wil hebben en dat mogen sommige dierenartsen zich inderdaad wel ter harte nemen.

Groeten Lekker Kort
Door Hitam
Hoi Magda, wanneer is Koosje voor het laatst loops geweest?
Door magda
vijf jaar geleden.
ze heeft helaas niets meer, haar baarmoeder was vreselijk ontstoken .
Door Hitam
Dan wel weg laten halen en zeker laten onderzoeken! Zou ik tenminste doen. Als je er in laat prikken activeer je de boel alleen maar en als het kwaadaardig is verspreid het zich sneller.
Door magda
Hallo allemaal.
ik moet zeggen dat het echt gerustellend is voor mij
sinds ik de Barfplaats heb ontdekt.
Koosje staat nu ook op vers.(denk ik heb ik haar kanker misschien veroorzaakt door de verkeerde voeding ???)
Ik lees zo hier en daar dingen,ook in de bibliotheek en elders,via het zoekding en ik moet zeggen ik begin steeds meer bewondering voor jullie te krijgen.
chapeau!!! zeggen ze hier
Door Truus
magda schreef: Hallo allemaal.
ik moet zeggen dat het echt gerustellend is voor mij
sinds ik de Barfplaats heb ontdekt.
Koosje staat nu ook op vers.(denk ik heb ik haar kanker misschien veroorzaakt door de verkeerde voeding ???)
Ik lees zo hier en daar dingen,ook in de bibliotheek en elders,via het zoekding en ik moet zeggen ik begin steeds meer bewondering voor jullie te krijgen.
chapeau!!! zeggen ze hier
He Magda, chapeau voor jou dat je op vers over bent gegaan ;). Je moet niet gaan piekeren of je er iets aan had kunnen doen nu Koosje een bultje heeft. Daar schiet je niets mee op, bovendien kan dat elk beessie overkomen ook die versvlees eten hoor.
Jij wil het beste voor Koos, anders zou je je niet zo verdiepen in de voeding en gewoon door gaan met de brokken toch?
En....vindt Koos het lekker?
Succes en als je naar de D.A. bent geweest, laat je het ons even weten he.
Groetjes Truus.
Door magda
Ja Koosje smult ervan,was toch een beetje huiverig om haar kippepootjes te geven, je weet wel waar we vroeger mee speelden.
Hier zeiden ze dat honden dat heerlijk vonden net snoepies,krijg dus regelmatig zeggen ze en stuk of tien paar.
Ik kan er niet naar kijken, mijn maag draait om.
Dus Koos maar één en Boffie de rest.
Ik dacht zou het zuurgehalte van Koos'maag wel zuur genoeg zijn na tien dagen?
Door magda
Koosje is vanochtend onder het mes gegaan.
Ze hebben alleen de tumor d'r uit gehaald en sturen het op naar een lab.
Als het kanker is,zeggen ze, hebben ze verschillende methodes.
Ze is aan het bijkomen en nu moet ik haar antibiotica geven.
Het voelt niet goed,maar ik durf het risico niet te nemen.
infectie...
Haar darmen gaan vast opspelen en weet ik wat allemaal niet.Maar misschien kan ik door joghurt te geven een beetje helpen in de goeie richting?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door