Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Dorien_E
Ik heb even zitten vogelen en ik ben op het volgende menu uitgekomen voor mijn hond van 30 kilo. Ik heb 2% van haar lichaamsgewicht genomen, wat neerkomt op 4200 gram per week, 600 gram per dag:

Maandag:
300 gram kippenekken
200 gram kopvlees
100 gram hart

Dinsdag:
300 gram geitenribben
200 gram groentenmix
100 gram nier

Woensdag:
300 gram kipkarkassen
200 gram pens
100 gram beurs vlees

Donderdag:
300 gram kalkoennekken
200 gram groentenmix
100 gram lamsvlees

Vrijdag:
300 gram kippenekken
150 gram lever
150 gram kopvlees

Zaterdag:
300 gram lamsribben
200 gram groentenmix
100 gram hart

Zondag:
300 gram zalm
300 gram geitenvlees

Op-en aanmerkingen zijn van harte welkom!
Door Lizzy
Je afwisseling in diersoorten is perfect hoor! En qua percentages kom ik uit op:

50% vleesbot
20% vlees
15% orgaanvlees
15% groente

Is dit het menu voor de hond met de nierproblemen? Want in dat geval zou ik zelf (als ik jou was) kleine wijzigingen in de percentages aanbrengen. Voor een gezonde hond zijn de percentages uitstekend hoor en kun je hier met een gerust hart mee aan de slag en kijken hoe je hond het er op doet.

Wat is trouwens "beurs vlees"?
Door Dorien_E
[quote="Lizzy"]
Je afwisseling in diersoorten is perfect hoor! En qua percentages kom ik uit op:

50% vleesbot
20% vlees
15% orgaanvlees
15% groente

Is dit het menu voor de hond met de nierproblemen? Want in dat geval zou ik zelf (als ik jou was) kleine wijzigingen in de percentages aanbrengen. Voor een gezonde hond zijn de percentages uitstekend hoor en kun je hier met een gerust hart mee aan de slag en kijken hoe je hond het er op doet.

Wat is trouwens "beurs vlees"?
[/quote]
Nee, dit is voor mijn gezonde hond. Voor mijn hond met nierproblemen heb ik nog niks samengesteld. Ik wil eerst maar eens kijken hoe het bevalt om een gezonde hond op Barf te hebben en afhankelijk hoe dat gaat, zet ik wellicht ook mijn andere hond over. Als ik het dan aandurf.
Beurs vlees is spiervlees, maar dan met bloedingen zodat het niet geschikt is voor de humane verkoop. Biefstuk met een bloeduitstorting zegmaar. Toont niet zo mooi, maar is wel goed spul.
Door Lizzy
[quote="Dorien_E"]
Nee, dit is voor mijn gezonde hond. Voor mijn hond met nierproblemen heb ik nog niks samengesteld. Ik wil eerst maar eens kijken hoe het bevalt om een gezonde hond op Barf te hebben en afhankelijk hoe dat gaat, zet ik wellicht ook mijn andere hond over. Als ik het dan aandurf.
Beurs vlees is spiervlees, maar dan met bloedingen zodat het niet geschikt is voor de humane verkoop. Biefstuk met een bloeduitstorting zegmaar. Toont niet zo mooi, maar is wel goed spul.
[/quote]

Ohhh OK, dank je voor je uitleg. Dit is dus echt een perfect menu om mee te starten! Je ziet vanzelf hoe je hond het erg op doet (maar ik voorspel erg goed). Beurs-vlees: klinkt goed! Of eigenlijk perfect! Is het meestal van rund of kun jij beurs-vlees van elk diersoort krijgen?
Door Dorien_E
[quote="Lizzy"]
Ohhh OK, dank je voor je uitleg. Dit is dus echt een perfect menu om mee te starten! Je ziet vanzelf hoe je hond het erg op doet (maar ik voorspel erg goed). Beurs-vlees: klinkt goed! Of eigenlijk perfect! Is het meestal van rund of kun jij beurs-vlees van elk diersoort krijgen?
[/quote]
Mooi dat mijn menu goed is! Dan durf ik het wel aan om binnenkort (als ik een grote vriezer heb gescoord) over te stappen op Barf. Dat kopvlees was volgens mij rund. Ik heb geen keuze in het soort kopvlees dus ik heb geen flauw idee of ik het ook in andere diersoorten kan krijgen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door