Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Spanielgek
Nou ,ik ben gisteren geweest bij de dierenarts voor de laatste spuit van de kuur.

Esther is er niets mee op geschoten met de auto inmuun spuiten,het heeft helemaal niets geholpen.

Mijn dierenarts heeft gezegt dat er geen andere opties meer zijn .
Het enige wat ik kan doen om de haren rond haar oren schoon te maken is schoon te maken met een sopje van Biotex,dat mag ik wel om de dag doen want binnen een dag hangen de proppen van het oorsmeer er weer in.

Ben verdrietig dat er nu helemaal niets meer aan gedaan kan worden,mijn meisje is verder voor haar leeftijd nog tamelijk goed maar ik verneem dat ze echt wel wat last van haar oren heeft.

Heb de tips van Lizzy opgevolgt[2 weken lang een halfe teen knoflook door haar eten en een thee trekken van verschillende kruiden.

Heb gekeken of er in de provincie Grongen een holistische dierenarts is maar noppe .
Zou iemand hier een dierenarts weten in Groningen of drenthe .
Wil mijn bijna 14 jarige meisje zo graag helpen.
Bedankt.
Door lyadeh
Onze spaniel HAD ook een  ontzettend  ontstoken oor. (Gisten.)Inwendig  -en zelfs uitwendig  2 grote gezwellen.Ze is op een eliminatie dieet van geit gezet en ze heeft alleen vlees en groente gehad,geen rijst!!Haar oren  moest ik ook met aurizon  behandelen.Na tijd je  leek het niet zo erg meer te werken en wilde ik ook prodier oordruppels gaan geven maar dit werd me zeer afgeraden  ik weet niet meer precies waarom maar het was of te vet of te "nat'??Ik heb uiteindelijk raad aan Tannetje gevraagd.Het is idd een eind naar Almere  !!. Bij mijn weten zit er een hom. da in pieterburen.Ik kan ook wel een  hom. da.-via een lijstje van de homeop.vereniging- voor je opzoeken?De oren van Mo zijn nu SCHOON!!!We hebben er 7 maanden over gedaan.!!!Ze is nu met groene leem aan het ontgiften... dit is ook zeer heftig.... oren schoon ..huid...brrr.   onze reguliere da. kwam ook niet verder dan aurizon...... Ik vind dit echt een klus voor een hom. da.
Door Lizzy
Spanielgek schreef: Nou ,ik ben gisteren geweest bij de dierenarts voor de laatste spuit van de kuur.

Esther is er niets mee op geschoten met de auto inmuun spuiten,het heeft helemaal niets geholpen.

Mijn dierenarts heeft gezegt dat er geen andere opties meer zijn .
Het enige wat ik kan doen om de haren rond haar oren schoon te maken is schoon te maken met een sopje van Biotex,dat mag ik wel om de dag doen want binnen een dag hangen de proppen van het oorsmeer er weer in.

Ben verdrietig dat er nu helemaal niets meer aan gedaan kan worden,mijn meisje is verder voor haar leeftijd nog tamelijk goed maar ik verneem dat ze echt wel wat last van haar oren heeft.

Heb de tips van Lizzy opgevolgt[2 weken lang een halfe teen knoflook door haar eten en een thee trekken van verschillende kruiden.

Heb gekeken of er in de provincie Grongen een holistische dierenarts is maar noppe .
Zou iemand hier een dierenarts weten in Groningen of drenthe .
Wil mijn bijna 14 jarige meisje zo graag helpen.
Bedankt.
Alleen de knoflook gegeven of ook groene leem e.d.?
Door Spanielgek
Lizzy schreef: Alleen de knoflook gegeven of ook groene leem e.d.?
Lizzy,ik geef de knoflook en de kruiden en Probiotica.
Wilde ook wel de groene leem geven maar nu hoor ik van verschillende kanten dat een hond daar best heftig op kan reageren,en je dat beter onder bergeleiding van een dierenarts kan doen.
Ik weet het nu even niet meer,ook omdat
esther een oudere hond is he en je daar extra voorzichtig mee wilt zijn .

Maar denk jij dat ik wel met de groene leem kuur kan beginnen en welk merk is dan de beste ?
Ik wilde die geven van http://www.huisdierendokter.nl  of kan ik beter een andere proberen.

Ik weet ik ben een enorme zeur en twijfelaar ,maar ja ik wil alleen maar wat het beste voor Esther is he. :-\
Door Nitus
Die groene leem kuur (met jeneverbes) van de huisdierendokter ziet er goed uit. Dus die zou je heel goed kunnen bestellen. Zelf gebruik ik altijd Groene leem voor inwendig gebruik van Vertargil, te koop bij gezondheidswinkels e.d.
Ik zou echt die kuur gaan proberen hoor, ik heb berichten van Femke gelezen die hiermee bij 1 van haar honden (weet niet meer welke :-[) erg goede resultaten heeft bij z'n regelmatig terugkerende oorontsteking.
Je kan er echt geen kwaad mee doen, maar wel veel goeds.
Door lyadeh
Spanielgek schreef: Esther eet Cb natuur

Het kan ook zijn dat Esther niet tegen de kip in Carnibest natuur kan.
Onze spaniel bleek allergisch voor o.a. kip te zijn.
Door lyadeh
Is het niet belangrijk om niet alleen de oren aan te pakken maar ook hetgeen Esther eet? Zolang ze dingen eet waar ze mss. niet tegen kan ,blijft ze ook last van haar oren houden.????  Onze hond heeft idd. heeeel heftig op ontgiften gereageerd.Ik was blij dat ik met Tannetjr kon overleggen.
Door Spanielgek
lyadeh schreef: Het kan ook zijn dat Esther niet tegen de kip in Carnibest natuur kan.
Onze spaniel bleek allergisch voor o.a. kip te zijn.
Ik ben vorige week begonnen met de CB light,daar zit geen kip en rijst in .
Voerde haar dit eigenlijk al een geruime tijd ,maar omdat ik het gevoel dat dat ze daar niet echt lekker verzadigd van was ben ik begonnen met de natuur [en omdat er ook wel een kilo of anderhalf af mocht].
Maar nu zit ze weer op de light.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door