Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
[quote="alies2"]
Hoi Syl,
Nog even over de ziekte van Cushing. Een vriendin van mij heeft een hond waarbij dat net is vastgesteld, het vreemde is dat haar hond afvalt ipv aankomt. Kennelijk komen de meeste honden aan maar niet alle.
Sterkte met je hond!
[/quote]
Bunny is alweer op gewicht,ik had haar ook een tijd iets minder te eten gegeven omdat ze ineens te dik waren geworden op de cb .
Door Hitam
Wat jouw dierenarts bedoelt is de centrale diabetes insipidus en is inderdaad waar dat proefschrift over gaat.
In de nieren wordt er heel veel water uit het bloed gefilterd en het ADH (Anti diuretisch hormoon) bepaalt daarna dat een groot deel daarvan weer terug in het bloed komt. Als je te weinig AHD hebt moet je dus veel plassen.
Deze honden beginnen ineens gigantisch te drinken, ze stoppen gewoon niet meer. Alles wat je aan water voorzet drinken ze op. En heel vaak kunnen mensen inderdaad het tijdstip en de dag melden dat het begonnen is.
Deze ADH kun je toedienen in de vorm van oogdruppels. Minrin heet dat. Op die manier kun je het oplossen. Oorzaak van ontstaan, volgens mij onbekend, maar misschien dat er in dat proefschrift iets meer over staat.

Grappig detail: alcohol remt de ADH, dat is de reden dat je zo veel moet plassen als je alcohol hebt gedronken en ook de reden dat alcoholische dranken niet helpen tegen uitdroging. Een kater ontstaat door uitdroging van de hersenvliezen doordat het lichaam te veel vocht is kwijtgeraakt.
Door sylvia
Toch zie ik dit ook niet :-\ ze drinkt wel veel maar ze drinkt niet alles wat je voor zet.
Nu snap ik er niets meer van .
Tannetje bedankt je hebt het in iedergeval beter uitgelegd dan de da van de kliniek :-*
Door Hitam
Dat hoeft ook niet perse, maar het is ook een heel zeldzame ziekte en moeilijk te diagnosticeren. Ze gaan er niet dood aan, tenminste voor zover ik weet, dus je kunt het ook rustig even aankijken.
De enige manier om er achter te komen of dat het is, is die oogdruppels geven. Dan gaat het ook acuut over. Ze zijn alleen peperduur, geloof ik.
Door sylvia
Ik heb echt geen benul wat er nu precies is geweest,maar het lijkt over te gaan ??? ze drinkt nog steeds wel meer als normaal maar niet meer extreem veel,misschien ligt het eraan dat we de zandbak hebben leeggegooid,ze kan daaruit nu ook niet meer drinken ,en het drinken binnen word ook al minder,gelukkig. Maar waardoor het nu veroorzaakt werd ???
Door jeanne
[quote="Hitam"]
Wat jouw dierenarts bedoelt is de centrale diabetes insipidus en is inderdaad waar dat proefschrift over gaat.
In de nieren wordt er heel veel water uit het bloed gefilterd en het ADH (Anti diuretisch hormoon) bepaalt daarna dat een groot deel daarvan weer terug in het bloed komt. Als je te weinig AHD hebt moet je dus veel plassen.
Deze honden beginnen ineens gigantisch te drinken, ze stoppen gewoon niet meer. Alles wat je aan water voorzet drinken ze op. En heel vaak kunnen mensen inderdaad het tijdstip en de dag melden dat het begonnen is.
Deze ADH kun je toedienen in de vorm van oogdruppels. Minrin heet dat. Op die manier kun je het oplossen. Oorzaak van ontstaan, volgens mij onbekend, maar misschien dat er in dat proefschrift iets meer over staat.

Grappig detail: alcohol remt de ADH, dat is de reden dat je zo veel moet plassen als je alcohol hebt gedronken en ook de reden dat alcoholische dranken niet helpen tegen uitdroging. Een kater ontstaat door uitdroging van de hersenvliezen doordat het lichaam te veel vocht is kwijtgeraakt.
[/quote]
hey, schiet me ineens iets te binnen.
Mijn moeder kreeg ook minrin in de vorm van een neusspray. Dit was dus na de hersenoperatie.
Het was om haar vochthuishouding te regelen,ze moest ook altijd iedere dag dezelfde hoeveelheid drinken, niet meer en niet minder.
(ze heeft een hersentumor gehad)
Door laura

plas ophouden dus is de remedie tegen dronken bui ;) ;)
Door sylvia
[quote="laura"]

plas ophouden dus is de remedie tegen dronken bui ;) ;)
[/quote]
nee veel water drinken ;D
Door sylvia
Tannetje even een vraag aan jou,zou het kunnen dat Bunny veel is gaan drinken door het eten van de ontlasting van M d P ,die heeft namelijk een antibiotica kuur gehad.Ik denk daar ineens aan omdat ik haar nu ineens ook met haar bek vol kattenkorrels lopen,en ik heb zo'n katten bak met koffer,daar zitten vezels in die de ontlasting direkt uitdrogen bedenk ik me nu terwijl ik dit schrijf,....o jee mysterie is denk ik opgelost :o wat denk jij?
Door Ivonne
Ivonne schreef: tsss, dit zijn weer van die fijne dingen; iets klopt er niet maar wat, en als de testen tot zover laten zien dat ze gezond is........

Hou d'r maar goed in de gaten en wie weet bedenk je ineens wat er anders is dan anders waar dit door verklaard kan worden.
hmmmmm, zou ik dan toch een beetje gelijk krijgen ;D
Door sylvia
SHIVA schreef: Hoi syl
wat goed dat je haar heb kunnen betrappen met die kattenkorrels
en is nu het probleem opgelost
gelukkig maar
gr shiva
Ja daar kom je toch niet op :-\ en die korrels zijn super sterk vocht absorberend omdat je de bak niet hoeft te verschonen worden de drollen in een korte tijd kompleet van alle vocht ontdaan.Dus dat werkt ook zo in je hond,morgen ga ik een andere kattenbak kopen met houtvezel korrels.
Door SHIVA
Hoi syl
die houtvezels bevallen ons prima
ruikt niet en neemt ook goed vocht op
nu moet ik eerlijk bekennen dat onze katten altijd mee naar buiten gaan om hun behoeften te doen en de katten bak staat bij ons op de zolder
die lieverdjes van ons slapen namelijk het liefst op de wasmachine en de droger
en als het even kan op het gestreken wasgoed :D
soms ben ik niet altijd blij met ze ;)
gr shiva
Laatst gewijzigd door SHIVA op za 13 mar 2004, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door