Heb hem ervan kunnen overtuigen dat ik dat echt niet ga uitbenen

Gelukkig gaat de eigenaar het nu in delen hakken,ik krijg dus het hele kalf.
Kan ik echt alles hiervan geven?
Buiten de dragende delen dan.
Moderator: Lizzy
tieneke schreef: Wordt net gebeld door Jaco dat de slachter 2 hele intakte kalfjes van 25 kilo per stuk heeft,en dat hij ze intakt mee naar huis neemtzo hé...... even had ik een visie van een kalf die in zijn geheel buiten lag en de honden die zich helemaal knuppel dik vreten in de loop van een paar dagen tot het kalf op was
Heb hem ervan kunnen overtuigen dat ik dat echt niet ga uitbenen
Gelukkig gaat de eigenaar het nu in delen hakken,ik krijg dus het hele kalf.
Kan ik echt alles hiervan geven?
Buiten de dragende delen dan.
conleeuw schreef: zo hé...... even had ik een visie van een kalf die in zijn geheel buiten lag en de honden die zich helemaal knuppel dik vreten in de loop van een paar dagen tot het kalf op wasJa die visie had ik ook
Ik zou inderdaad niet de dragende botten geven.... maar kan mij niet voorstellen dat er verder iets is wat je niet kan geven, 25 kilo klinkt toch naar een jonge kalf, dus relatief zachte botten..... tenzij het een aparte ras is en ze al ouder zijn?
Cathelijn schreef: 25 kg klinkt als net geboren, misschien niet eens volgroeid. Als je googled op geboortegewicht kalf kom je al hoger uit.mmmm als liefhebber van Jersey koeien
Ik kan me niet voorstellen dat er iets van de botten superhard is, maar zou zelf de poten niet geven (voor de zekerheid).
tieneke schreef: Ja die visie had ik ookIk weet het prijsniveau daar niet, maar ik had het niet gehoeven voor die centen. Zou voor mij teveel kilo's gaan zitten in onbruikbaar bot
Maar krijg net weer telefoon en Jaco zegt dat het vlees voor de verkoop is en ik echt alle botten etc plus afval krijgt en dat is zo'n 50 kilo bij elkaar.
Hij moet er 1500 kc = 50 euro voor betalen dus volgens mij een koopje?
Er zit heel veel vlees aan de ribben en wervels dus nu maar hopen dat het niet te oud was.
Angelique schreef: Ik weet het prijsniveau daar niet, maar ik had het niet gehoeven voor die centen. Zou voor mij teveel kilo's gaan zitten in onbruikbaar botIk had hetzelfde idee.
Angelique schreef: Ik weet het prijsniveau daar niet, maar ik had het niet gehoeven voor die centen. Zou voor mij teveel kilo's gaan zitten in onbruikbaar botHet enige onbruikbare zijn de dragende delen waar echter zo vreselijk veel vlees aanzit dat ik hier makkelijk per poot een spiervleesmaaltijd van kan geven(wel eraf snijden natuurlijk)en hierna zouden ze nog onder toezicht mogen kluiven aan de overgebleven poot..
Angelique schreef: Nou, eerlijk eerlijk, dat ziet er niet verkeerd uit. Maarja, dat "dik bevleesd" moet je eerst altijd even zien heHet is echt vreselijk mooi vlees,dacht ook nog vanmorgen van:straks heb ik half kale botten of kalf dat ouder is en knetterhard![]()
Tinker schreef: Zo te zien weten de nollenbakkers er wel raad meeJa het was zo weg,,,stelletje wilde zwijnen.![]()
![]()
![]()