Bij Kay is begin van dit jaar een beginnende hernia en spondylose vastgesteld. Ze staat onder behandeling van de fysio en orthomanueel therapeut, die haar 3 maanden geleden Cosequin heeft voorgeschreven. Ik zie niet veel verandering.
Nu had ze wat vage klachten en ik vertrouwde het niet en ben naar Wageningen gegaan. Hier is ze vorige week vrijdag geweest. Alles functioneert goed (organen....gelukkig!). Bloed en urine zijn ook uitgebreid onderzocht....alles goed. Nu is er wel voor de zekerheid weer een foto van haar rug gemaakt en nu blijkt dat ze er op 2 plekken een hernia bij heeft. Men kon zo niet zien of dit een oude blessure was. Zal wel niet want anders was dit er eerder dit jaar wel uitgekomen.
Nu staan mijn honden sinds 6 weken op volledig rauw en vraag ik mij af of iok haar wel iets van supplementen bij MOET voeren. Ze functioneert eigenlijk best goed, en lijkt nergens last van te hebben. Oke, ze mag geen behendigheid meer doen en schapen drijven (maar hier was ik al mee gestopt door allerlei vervelende blessures).
Ik ga morgen met haar naar de fysio en wil eens vragen of accapunctuur misschien iets is. Ze heeft eerder op de artrose gelatinaat en glucosamine gestaan maar zag hier geen verandering op. Ik wil haar in ieder geval wat meer strot en luchtpijp voeren.
Ik hoorde ook al van iemand dat duivelsklauw een optie zou zijn.
Wat zouden jullie doen?