Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wimk
Tineke * schreef: Heb je op de markt geen poelier?
Ik haal daar kipkarkas,maagjes,levertjes en nekkies.Snuffel eens of er in de buurt een Islamitische slagerij zit.Ideaal voor verschillende diersoorten pens lams en geiten(ribben)vlees.Ik noem maar ff wat hoor.

Tineke
Ik heb ook zker 5 kilo kippennekken en kipkarkassen en een kilo of 5 kippebouten in de vriezer liggen, kip genoeg dus
Door Lizzy
wimk schreef: Ben niet zo goed in quoten, dus doe ik het ff zo,

We geven best wel vaak groenten zeker 2 keer per week, ze krijgen dan meestal witlof en dat vinden ze heerlijk.
Witlof kun je weer heel goed afwisselen met broccoli of worteltjes of andijvie, etc (behalve prei en ui).
Wat ik ook zo irritant vind is dat al dat vlees wat ik heb van die grote stukken zijn, en ik heb niet echt een goed mes omdat zo door de midden te snijden, meestal zit er ook nog wel wat bot tussen dus dan is er helemaal geen doorkomen aan.
Ja, dat is lastig... Daar heb je haast een professionele lintzaag voor nodig... Je kunt wel een flinke zaag proberen trouwens. Die gebruiken wij hier ook wel. Bankschroefje en zagen en bijlen zijn prima barf-gereedschap ;D. En, volgende keer gewoon anders inkopen....
Als ik nu naar de slager ga, wat kan ik dan bestellen, ik wil er de komende dagen wel wat extra geld tegen aan gooien, ik wil alleen dat ze nu weer even op de goede weg komen.
Heeft elke slager eigenlijk geitenvlees?????
Nee, niet iedere slager heeft geit. De Islamitische slager wel. Een gewone slager is niet het meest ideale adres om je inkopen te doen... Niet te betalen! Maar goed, je kunt vragen om kopvlees, rundersnijdsels, lamsnijdsels, nietdragende lamsbotten met vlees, etc. En bij de poelier vragen om kalkoenvlees, hele parelhoenen en eenden. En verder denk ik dat je er goed aan doet om ff door de adresjes heen te spitten. Femke heeft prachtig werk verricht in de categorie "Vraag & Aanbod" en de adressen staan nu gewoon op volgorde op provincie! Hoef je alleen maar op te klikken: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 944.0.html
En moet er nu aan elk stuk vlees ook bot zitten??, wat ik in de vriezer heb liggen ( het kalf ) zijn allemaal grote stukken, maar er zit overal wel bot aan.
Nee. Dat hoeft niet.
Ik heb zelfs nog een komplete kop met oog en al in de vriezer liggen dat ding weegt volgens mij wel 2 kilo.

Wat kan ik het beste kopen bij de slager
De adreslijst moet je vast ook wel leuke ideetjes geven. En kijk anders ook eens op BarfClub Wim, met wat je allemaal aan de hond kan geven: http://www.barfclub.nl/index.php?option ... &Itemid=47
Door wimk
Liz, tnx again voor de info.

Ben gisteren bij de slager geweest en bij Tannetje.

Ik heb het volgende gekocht, een heleboel runder pens, 3 lamspensjes, een runder hart, en een runder lever, en een haas carcas.

Ik heb nog kip in de vriezer oh ja ook nog wat kalfsvlees  ;D ;D.

Ik ga hier wel mee aan de salg, ze waren trouwens allebei een beetje van slag gisteren, ze waren allebei een beetje sloom en Streep zat constant te persen, en ook Bumper had de spuitpoep, maar vanochtend waren ze al weer flink actief.
Ik heb ze gisteren allebei 500 gram pens gegeven
Door tieneke
Je gaat toch niet meer dan 2 maaltijden per week pens voeren he?
En ook niet teveel lever/hart etc  ;)
Hier voer ik sowiezo geen normale runderlever want dat is echt troep van volwassen koeien.
Van orgaan alleen gaan de honden helemaal aan de slinger dus ik denk dat je nog het een en ander kan gaan verwachten na ieder 500 gram pens terwijl ze nog aan de spuiterij zijn :-X
Laatst gewijzigd door tieneke op di 24 okt 2006, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tieneke
wimk schreef: Nee ik was van plan om hooguit 2 keer per week pens te geven,
Ahh gelukkig,nu maar hopen dat ze niet verder aan de race gaan na gisteren  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door