Agnietje schreef: NIEUWS!wat goed, van harte gefeliciteerd
Het onderzoek is afgerond met een 8!! Hebben beide het diploma behaald en over het onderzoek hebben wij een artikel geschreven
Dit artikel komt in het novembernummer van "Onze Hond"

Moderator: Lizzy
Agnietje schreef: NIEUWS!wat goed, van harte gefeliciteerd
Het onderzoek is afgerond met een 8!! Hebben beide het diploma behaald en over het onderzoek hebben wij een artikel geschreven
Agnietje schreef: NIEUWS! :DSuper!!!
Het onderzoek is afgerond met een 8!! Hebben beide het diploma behaald en over het onderzoek hebben wij een artikel geschreven :)
Dorothea2 schreef: Ik ga hem zeker kopen!Spannend! Wat houd je tegen, en wat zijn de pro's voor een tweede hond voor je?
Het onderwerp houdt me enorm bezig de laatste tijd, ik zit enorm te dubben over wel/niet een 2e hond. Ik ben er nog niet helemaal uit
*Natasja* schreef: Spannend! Wat houd je tegen, en wat zijn de pro's voor een tweede hond voor je?Pro:
Dorothea2 schreef: Pro:
Ik wil heel graag een speelmaatje erbij voor Indy. Als ik met hem wandel dan sjokt en snuffelt hij maar wat door het bos. Met z´n tweeën is gewoon veel meer plezier. Als ik zie hoe hij met z´n broer speelt en rent, dan is hij gewoon veel meer hond.
Ja, dat klopt. Ik zie hier ook dat ze echt heel veel aan elkaar hebben, al moest Beau in het begin niet veel van Benthe hebben.
Maar.........
- Hoe gaat Indy zich gedragen in het bijzijn van een andere hond? Een reu erbij is geen optie. Het zal onderling wel prima gaan maar niet in de omgang met andere honden. In z´n eentje is Indy een schijterd maar met twee man sterk gaat hij het gevecht met andere honden aan.
Dus dan zou ik een teef moeten nemen. Maar ik weet eigenlijk niet hoe Indy zich gedraagt in het bijzijn een teef. Misschien wordt hij wel heel bezitterig tov andere honden?
Daar was ik bij Beau ook heel bang voor, dat heeft me ook heel lang tegengehouden om een 2e hond te nemen. En je weet het natuurlijk nooit van tevoren. Maar bij Beau heeft het alleen maar positief uitgepakt. Hij kan nu meer hebben van andere honden, het is net of hij denkt: oh, als Benthe ermee speelt, dan zal het wel goed zijn!
- Indy is niet gecastreerd. Hoe moet dat dan als z´n vriendin loops is? Ik wil Indy eigenlijk niet alleen maar laten castreren omdat er een teef bij komt.
Beau was al gecastreerd, dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.
- Ik kan Indy overal mee naar toe nemen. Ik denk dat dat met twee honden veel lastiger is.
Dat is inderdaad lastiger. Maar aan de andere kant heb ik er, nu ze met zijn 2-en zijn, minder moeite mee om ze eens alleen thuis te laten. Want ze zijn altijd samen.
- Ik heb geen auto, hoe ga ik 2 honden in trein en bus vervoeren?
Tja, die lijkt me inderdaad lastig...
- Hoe gaat dat als ik straks ben afgestudeerd? Het liefst ga ik part-time werken zodat ik voldoende tijd overhoudt voor m´n honden. Maar stel dat ik voor twee honden een uitlaatservice moet inhuren, dat is niet te betalen.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat er een tweede komt, maar wanneer dat is meer de vraag. Ik heb ook heel lang getwijfeld over de komst van Indy, maar eigenlijk regelde alles zich vanzelf en had ik al jaren eerder een hond moeten nemen.
Dat is het punt: van tevoren zie je allerlei beren op de weg, terwijl het in de praktijk vaak allemaal mee blijkt te vallen. Maar je kunt er beter teveel over nadenken, dan te weinig, vind ik. Als je dan besluit om een 2e hond te nemen, is het in ieder geval een weloverwogen keuzen.
Mij ervaring is overigens wel dat een 2e hond makkelijker is in de dagelijkse omgang, omdat die zich automatisch schikt in alles. Beau hier was gewend om alle aandacht te krijgen, terwijl Benthe veel minder aandacht vraagt en gewoon meehobbelt met Beau. Snap je wat ik bedoel?
*Natasja* schreef: Dat is het punt: van tevoren zie je allerlei beren op de weg, terwijl het in de praktijk vaak allemaal mee blijkt te vallen. Maar je kunt er beter teveel over nadenken, dan te weinig, vind ik.Dat had ik dus ook voordat ik Indy kreeg. Ik had zoveel bedenkingen en uiteindelijk is alles allemaal vanzelf gegaan.