Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#648343
Mijn honden zijn nu toe (denk ik tenminste) aan grotere maaltijden en daarna een dag vasten. Nu heb ik dit al 1 keer gedaan met een dubbele portie pens. Nu wil ik ze volgende week een lamsschouder geven. Het zijn stukken van 800 gram wat voor Vienna en Kay genoeg zou zijn. Didge zou dus een stuk van 1100 gram moeten hebben. Nu heb ik nog niet zoveel grote porties in mijn vriezer. Kan ik de hoeveelheid aanvullen met bv een halve kip? Zit er in lamschouder meer/minder voedingswaarde als in bijv een hele kip. Ik heb namelijk nog wel wat haantjes (1200 gram) van de Lidl in de vriezer liggen. Die zou ik Didge ook kunnen geven ipv een schouder?
Welke grote delen zou ik bij een volgende aankoop mee kunnen nemen? Hele prooidieren kan ik moeilijk aankomen
Door Lizzy
#648366
Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal niet zo krap komt. Geef er gewoon een lekker vleesbot bij. Dat zou ik dus doen: zowel de lamsschouder van 800 gram geven als iets erbij van ongeveer 300 gram.

Je kunt natuurlijk ook kip geven, maar je moet dan wel in je menu ook kijken of je genoeg afwisselend voert. Als je al een keer kip of wat in je menu hebt zitten, dan lijkt me lamsschouder + iets anders een beter idee als kip/haan (is hetzelfde).

Qua voedingswaarde zijn de twee niet te vergelijken. En je kunt, denk ik, ook niet zeggen dat het een beter is als het andere. Het is beide prima, als je het beide voert. Dit soort vleessoorten vullen elkaar gewoon goed aan.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 15 okt 2006, 09:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Monique
#648375
Lizzy schreef: Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal niet zo krap komt. Geef er gewoon een lekker vleesbot bij. Dat zou ik dus doen: zowel de lamsschouder van 800 gram geven als iets erbij van ongeveer 300 gram.

Je kunt natuurlijk ook kip geven, maar je moet dan wel in je menu ook kijken of je genoeg afwisselend voert. Als je al een keer kip of wat in je menu hebt zitten, dan lijkt me lamsschouder + iets anders een beter idee als kip/haan (is hetzelfde).

Qua voedingswaarde zijn de twee niet te vergelijken. En je kunt, denk ik, ook niet zeggen dat het een beter is als het andere. Het is beide prima, als je het beide voert. Dit soort vleessoorten vullen elkaar gewoon goed aan.

Oke bedankt
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door