Moderator: Lizzy
Pauline schreef: Kun je niet iets met de DA regelen? Mijn DA heeft bij onze Joep al een registratie van 3 jaar vermeld, terwijl het officieel dus nog niet zo is.....Ik hoop het, Vito wordt als het even uitkomt bij Tannetje geent dus misschien valt er wel wat te regelen, vooral omdat het dus mondeling al rond is.
Lizzy schreef: Ik mag toch aannemen dat ze bij de puppyschool toch niet op 1 week kijken?Zelf hoop ik dat ze het tegen die tijd geheel zijn vergeten
Lizzy schreef:Overigens, Weil zou je beter pas bij 16 weken kunnen vaccineren. De Weil enting geeft juist voor 16 weken nogal eens immuniteitsstoornissen.Ja, dat had ik ook al gelezen en het was ook mijn plan om het voor 16 wk niet te doen, maar gezien ik Vito dus met 21 wk de cocktail zonder weil wil geven (ervan uitgaande dat de boel dan voor 3 jaar geregistreerd is) en er tussen de 2 weil entingen niet meer dan 4 wk mag zitten zou ik hem pas voor het eerst met 25 wk tegen weil kunnen enten (das dan begin dec). Terwijl ik juist gelezen heb dat de piek van weil ergens in aug-nov ligt. Dus dan zou ik Vito beter volgend jaar mei/juni voor het eerst kunnen laten enten tegen weil. Dat zou beter uitkomen, want mijn andere hond wordt dan ook tegen weil geent, maar dan moet ik hem tot die tijd weg houden bij het water. Daarnaast heeft Vito nu al dat hij aan de urine van andere honden ruikt waarvan ik weet dat ze veel zwemmen. Daarnaast weet ik dat we hier ratten hebben. Wat een dilemma
Pauline schreef: Kun je niet iets met de DA regelen? Mijn DA heeft bij onze Joep al een registratie van 3 jaar vermeld, terwijl het officieel dus nog niet zo is.....Welke dierenarts is dat, Pauline?
Rosita schreef: Ik verwacht echt dat de registratie voor 3 jaar dit jaar nog rond komt. Vito is nu 1x geent met Nobivac Lepto en wordt met een interval van 4 wk hier nog 1x mee geent. Ik moet zeggen dat ik wel van mijn eigen DA opkeek. Ik zei haar dat Vito getitterd was met 9 en 12 wk op parvo en hondenziekte en dat beide hoog waren. Ik had dus een hele preek verwacht, maar niets bleek minder waar. Ze zei "dan laat je hem dus pas over 1 jaar weer enten". Ik zei dat ik wachte op de registratie van Nobivac dhppi voor 3 jaar en hem dan laat enten. De reden dat ik niet een heel jaar wacht is dat ik toch twijfel of zijn eerste enting met 6 wk wel echt goed is aangeslagen en ik ook problemen verwacht met clubmatches enz. Ik wil hem dus zelf eerder laten enten en niet mijn DA, dat vond ik dus erg verfrissend, want meestal is het andersom.Kuma heeft alleen haar pupenting met 6 weken gehad en een cocktail met 9 weken. Daarna heeft ze nog een keer de weil gehad. Ze is getiterd met 1 jaar en toen waren zowel parvo als hondenziekte hoog. Ik laat haar dit voorjaar weer titeren en beslis dan wat ik doe. Ik zou voor het eerste jaar niet echt bang zijn voor parvo of hondenziekte.
Sennaruby schreef: Heb net weer eens geinformeerd bij Intervet en de 3-jarige registratie voor de hondenziekte, parvo en hcc component van de DHPPi moet voor 1 december helemaal afgerond zijn!November .... December .... Januari ???
Groetjes,
Fieke