Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Axel*
Wil toch nog wat zeggen: onderstaande mail kreeg ik van mijn moeder...

Heb geen goed nieuws ,het spijt me zo ,maar moet het je toch zeggen : oesje is gestorven ,heb ze juist in de tuin begraven ,heel erg ,ik ga ze missen
vanmorgen zag ik het weer helemaal zitten ,ze dronk goed water en at een beetje, ging nu en dan wat drinken ,iets voor de middag een beetje rauw gehakt vers meegebracht van beenhouwerij luste ze ook een beetje,
haar drinken ging terug achteruit,was niet gerust want ze legde haar kopje altijd maar op de grond
direct gebeld naar Sarah (dierenarts) ,maar het was haar collega,mocht direct gaan ,maar het was heel raar,vanaf ze vocht toediende begon oesje zo raar te doen,ze sloeg met haar kopje en maakte raar geluid ,ik was niet gerust maar de afspraak was dat ik om 19 u de poes zou gaan ophalen,maar om16 u eens zou bellen
dat gedaan om16u gebeld ,en het liep niet echt goed,zo het eerste u goed en dan terug minder goed zei Sarah haar collega ,ik kreeg om18 u telefoon dat het echt niet goed ging met oesje ,ben er naartoegeweest en het was zeer erg ,ik wilde haar zien maar het was dezelfde poes niet meer ,ze kreunde en maakte een heel raar geluid,verschrikkelijk,ik vroeg of dat van pijn was,
Kijk Isabel ik heb de knoop moeten doorhakken ,ze kon niet meer gered worden  ,heb ik goed gevraagd ,
zo heb ik heel lang afscheid van haar genomen,het was heel moeilijk,ik heb haar meegenomen en in de tuin begraven ,
Ik begrijp het nog altijd niet,hoe dat nu ineens kan
Ze hebben er geen verklaring voor,weer toeval zeker, dat kan toch niet,ik versta het niet,

Er moet toch een fout gemaakt zijn ?
Ik kan mijn ma het niet aandoen een autopsie te willen.
Dit kan toh niet, ik ben zo kwaad...
Door 202Spots
Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent. maar ik denk dat je Mam toch wel de juiste beslissing heeft gemaakt....zoals je het beschrijft ziet het eruit alsof er echt geen andere oplossing was, en je wil natuurlijk ook niet dat ze veel zou gaan lijden...
Mijn kater had op het laatst ook nierfalen, en had all verschillende keren vocht onder z'n huid gepoten...toen het erger werd,zou 'n infuus de enige mogelijkheid zijn om hem in leven te houden.....maar je kan 'm dan toch niet bij de DA laten en aan 't infuus zijn om dan zelf naar huis gaan en dan weet ik hoe lang moeten wachten totdat ook 't infuus niet meer helpt???
De kat dus de rest van z'n leven in 't ziekenhuis aan infuus???
Nee...dan is 't enige wat je kan doen zoals nu je Mam ook heeft gedaan....
Nogmaals ik begrijp hoe je voeld,je had dit niet verwacht en niet gedacht dat het nu al tijd was...maar lieverd...je Mam heeft echt het beste gedaan voor je oesje ...en wanneer je er rustig over na kan denken dan zal je dat echt zelf ook gaan inzien....
(((((Hugs)))))
Door Antonia
Ik kan me voorstellen dat je het allemaal niet meer begrijpt en het even niet meer ziet zitten. Nog geen week geleden leek alles goed te gaan en nu is jouw meisje er niet meer. Blijkbaar was er bij haar sprake van een hele acute vorm van nierfalen.
Ik geloof dat jouw Moeder de beste keuze voor het poezenkind heeft gemaakt. Maar het blijft onbegrijpelijk en verdrietig. Ik wens je heel veel sterkte.
Door *Axel*
202spots schreef: Ik kan me heel goed voorstellen dat je boos bent. maar ik denk dat je Mam toch wel de juiste beslissing heeft gemaakt....zoals je het beschrijft ziet het eruit alsof er echt geen andere oplossing was, en je wil natuurlijk ook niet dat ze veel zou gaan lijden...
Mijn kater had op het laatst ook nierfalen, en had all verschillende keren vocht onder z'n huid gepoten...toen het erger werd,zou 'n infuus de enige mogelijkheid zijn om hem in leven te houden.....maar je kan 'm dan toch niet bij de DA laten en aan 't infuus zijn om dan zelf naar huis gaan en dan weet ik hoe lang moeten wachten totdat ook 't infuus niet meer helpt???
De kat dus de rest van z'n leven in 't ziekenhuis aan infuus???
Nee...dan is 't enige wat je kan doen zoals nu je Mam ook heeft gedaan....
Nogmaals ik begrijp hoe je voeld,je had dit niet verwacht en niet gedacht dat het nu al tijd was...maar lieverd...je Mam heeft echt het beste gedaan voor je oesje ...en wanneer je er rustig over na kan denken dan zal je dat echt zelf ook gaan inzien....
(((((Hugs)))))

Ben het net aan het afschuimen naar een antwoord  :'(

Maar je begrijpt me helemaal verkeerd: tuurlijk heeft mijn mams de juiste beslissing genomen. Die had ik zelf ook genomen.
Ik ben kwaad op... ja op wie... de dierenarts!
Ik kan maar aan 1 iets denken: er is iets heel erg fout gegaan daar. Op 4 dagen tijd van een levendige speelse goed etende kat naar een dooie  >:(
De da mag me morgen eens een goede uitleg geven.
het klopt gewoon niet... noem het intuitie...

En bedankt voor de lieve woorden  :-*
Door tieneke
Ohhh wat vreselijk....lees dit nu pas  :-[
Ik weet wel dat nierfalen heel snel de dood tot gevolg kan hebben in het slechtste geval,onze kater Sharda was ruim 16 en nog nooit ziek geweest,dit alles op blikvoer en soms brokjes en heel soms rauw...hij vermagerde heel snel en in een paar weken tijd 2 keer naar de Da geweest waar de laatste keer veel vocht werd toegediend....een week later was het gedaan...totaal uitgedroogd terwijl ik hem meerdere keren per dag voedde en van vocht voorzag,en meteen de Da thuis laten komen... :'(
Dus verwijt jezelf niets  ;)
Heel veel sterkte met dit grote verlies... :'( :'( :-*
Door 202Spots
Heb mijn vorige DH verloren aan nierfalen, heel acuut. Op 10d was hij van niks aan de hand zo fel achteruit gegaan dat ik de zwaarste beslissing in mijn leven heb moeten nemen
Isabel....met  acute nierfalen kan het heel vlug gaan..
en dat heb je helaas ook al eerder bij je DH ondervonden...
Niemand z'n schuld...'t gebeurd gewoon....ik vind het heel naar voor je dat je nu 2 lieverds aan nierfalen hebt moeten verliezen, maar het is niet jou schuld,niet je Mam's schuld en ik denk ook de DA zijn schuld niet...

Het is misschien menselijk om iets of iemand de schuld te willen geven...maar dat betekend niet dat het iemand z'n schuld is....
Mother Nature doet wat ze op 't programma heeft staan..
Door *Axel*
Nee, de vrede is ver te zoeken.  >:(

Tannetje denkt dat de inenting de boosdoener is. En de fortekor heeft het geen goed gedaan.

De da van mijn ouders houdt het bij puur toeval  ::) Tja, plots kunnen die symptomen klinisch zichtbaar zijn en ja zo snel kan het gaan  >:(
Geloof ik geen sikkepit in  >:( Dat het met acuut nierfalen zoals bij mijn hond snel kan gaan, ja, dat heeft al bij al 10d geduurd (en we hadden het nog kunnen rekken, maar er was geen hoop meer), maar op 4d tijd, en dan nog als noodopl de finale prik moeten geven?

blijkbaar ben ik de enige met vraagtekens.

Ik heb al tranen met tuiten gehuild, vannacht weinig geslapen, ik ben absoluut niet te genieten... is ook niet gek he  :-[

Ik ga als ik me wat beter voel, hel BP uitspitten naar alles over enten en de zin ervan. Ik doe het al jaren, `omdat het hoort` (en nu omdat de honden vaak mee gaan over de grens)
Maar `t is over en uit nu. Ik ga me erin verdiepen en `t is gedaan met al dat `omdat het hoort`  >:(
Sorry, ben nog steeds erg boos.

Ik ging gisteren hier naar de veearts met Axel, de hond omdat hij gromt en ik een medisch probleem wou uitsluiten. Heeft het arme beest anaalklierontsteking. Zei de da: tja, als hij daarna nog steeds gromt: castreren... pffff... komaan zeg. Er zijn toch nog andere opl die de moeite waard zijn he. Maar die brengen natuurlijk geen geld in het laatje  >:(
Door *Axel*
Ik heb het er vandaag met mijn da over gehad:
Het kan zijn dat de vaccinatie het proces versnelt heeft. Maar ja, hij past ook wel op wat ie zegt.
Hij vond wel dat de kat niet had mogen geent worden als er twijfel bestond over haar gezondheid  >:(

Ik ga zo de da in B nog een gepeperde mail sturen en dan probeer ik dit hoofdstuk af te sluiten :( Ik krijg er Ushuaia toch niet mee terug  :'(
Ik heb er gewoon geen woorden meer voor.

Afbeelding

Lieve Ushuaia, het spijt me zo,... rust zacht lieve schat  :'( :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door