Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Bernie schreef: Ze is pas 3, nooit schijnzwanger geweest en haar muts is schoon. Ze trekt ook echt haar poot in en is verder rustig. Denk je dat het toch dat kan wezen?
ik zit er namelijk echt doorheen (heeft andere oorzaken) en kan echt weinig meer hebben.
Weet op een gegeven moment echt niet meer wat te doen en een da bellen op zaterdag avond doe ik al helemaal niet graag. :'(
Als het moet dan moet het hoor, maar doordat ze verder niet piept, alleen als ze een paar passen loopt. :-\
ja ik denk inderdaad dat het een baarmoeder ontsteking kan zijn, onze eerste berner had dit vaker (ook darm en maag ontstekingen ze is ook maar 4 jaar geworden ze zat vol met die rotziekte :'()
als ze liep dan piepte ze en ging direct zitten, zelfs mankte ze soms en dan piepen erbij, geen uitvloeiing.
het doet pijn in de buik dat kan doortrekken naar haar poot.
ik kan het natuurlijk HELEMAAL mis hebben ben geen DA en ik weet alleen wat ik lees.
maar bij zeker een berner krijg ik kippenvel.
waarom wil je op zaterdag geen DA bellen.
ik vind het heel sneu dat je door alle problemen erdoor zit en dit eigenlijk niet kan gebruiken,
oh ik wou dat ik iets voor je kon doen :-* :bigarmhug:
Kan je met je eigen handen haar been/knie buigen en ook de heup manipuleren zonder dat ze protesteerd?
Wanneer de knieband goed beschadigd of helemaal geknapt is dan lopen ze er ook niet op...
Hoop dat het niks ergs is en dat 't morgen beter gaat, en anders toch wel na laten kijken bij de DA hoor!
Heb toch even de da gebeld.
Zo op het eerste gezicht klonk het voor hem meer als een orthopedisch probleem. Hij kan baarmoederontsteking door de telefoon natuurlijk niet uitsluiten, maar dat past niet bij het beeld wat hij ervan kreeg.
ik moest haar een rimydil geven (had ik nog in huis) en als het verslechterd of morgen nog niet beter gaat dan weer contact opnemen.

@Dory; ik kon haar poot ook gewoon buigen strekken e.d.
Jakkes Angelique, waardeloos, dat je nergens de echte pijn kunt vinden :-\
Heb je ook haar temperatuur al gemeten?
Zou ze iets verrekt kunnen hebben?
Zijn haar voetzooltjes verder helemaal gaaf?
Ik probeer mee te denken :-\
Sterkte meis!! :-* :-* :-*
Hoe is het nu?

Ik herken dit overigens wel van mijn twee Dalmaten en bij beide komt de pijn uit de rug (cauda equina). Dit speelt op wanneer ze een rare beweging hebben gemaakt en waarbij de zenuwen, door zwelling, klem komen te zitten.

Dus ik denk ook eerder aan een orthopedisch probleem, maar ben benieuwd.

In ieder geval knuffels voor haar!
Ine schreef: Jakkes Angelique, waardeloos, dat je nergens de echte pijn kunt vinden :-\
Heb je ook haar temperatuur al gemeten?
Zou ze iets verrekt kunnen hebben?
Zijn haar voetzooltjes verder helemaal gaaf?
Ik probeer mee te denken :-\
Sterkte meis!! :-* :-* :-*
Temperatuur heb ik gemeten, 38, 15, dus gen koorts, lijjkt me dat dat bij baarmoederontsteking wel zo zou zijn. :-\
Op het moment dat ze begon te piepen had ze volgens mij geen rare beweging gemaakt, maar ja, je ziet niet alles.
Voetzooltjes zijn helemaal heel, kan ik ook op drukken.

Dank voor jullie meedenken, heel lief. :-*
Heb vannacht bij haar geslapen beneden en toen ik vanmorgen wakker was en zij mij zag begon ze heftig te kwispelen, maar stonds eerst niet op.
Toen ineens stond ze op en sprong op de bank naar Ed. :o
Daar heeft ze nog een tijdje gelegen en 1x piepte ze toen ze ging zitten.
Toen weer lekker liggen en nu liep ze rustig rond en heeft buiten geplast.
(lijkt wel of ze nog wat bang is voor die pijn?)
Ik blijf die arnica nog geven aan haar. 3x 1 per dag is voldoende toch? ze weegt 35 kg.
gelukkig lijkt het beter te gaan met haar.
geef je nu ook de rimadyl door?

natuurlijk ben ik super blij dat het geen baarmoederontsteking is, maar voor mijn gevoel en ervaring leek het er erg op.

ik hoop dat ze verder meer opknapt, dikke knuffel voor jullie beide  :bigarmhug:
chamourel schreef: gelukkig lijkt het beter te gaan met haar.
geef je nu ook de rimadyl door?

natuurlijk ben ik super blij dat het geen baarmoederontsteking is, maar voor mijn gevoel en ervaring leek het er erg op.

ik hoop dat ze verder meer opknapt, dikke knuffel voor jullie beide  :bigarmhug:
Nee, de rimadyl heb ik alleen 1x gisteravond gegeven. Dit had de da ook gezegd, mocht het vandaag niet beter zijn gegaan dan had ik de da weer moeten bellen.
Als het zo blijft gaan zoals nu dan geef ik niet meer, alleen nog maar de arnica.

Dus doordat er ook geen koorts is, ze gewoon eet en drinkt denk ik dat het geen baarmoederontsteking is, maar we houden haar goed in de gaten.

@Do; denk inderdaad iets met spieren, of toch haar rug. Ze ging wel liggend haar eten opeten,doet ze normaal niet, maar loopt wel af en toe nu, zonder piepen. En staat ook zelf op.
Gelukkig gaat het wat beter nu. Is wel behoorlijk schrikken zoiets!
Heb dit met Bas wel eens gehad, hij liep ineens goed kreupel en ik kon helemaal niks vinden en de da ook niet. Bas was een keiharde dus als die piepte was het goed mis.
Na een aantal dagen werd ineens een voetzooltje dik, dus ind e Biotex, kwam er een gemene scherpe doorn uitzetten. Die had zo diep gezeten dat je hem met voelen en drukken niet tegenkwam.
Nou, Jane heeft zich vandaag flink rustig gehouden, veel geslapen/dutten en dus veel gelegen. Wel stond ze nu af en toe zelf op, dus ook goed.
Vanavond een klein rondje gelopen en geen piep meer gegeven. Ze loopt wel nog minimaal wat houterig en blijft dus nog rustig, maar eigenlijk gaat het goed de goede kant weer op. Ook springt ze weer af en toe de bank op om lekker bij baasje te gaan liggen.
Hopelijk blijft het nu alleen maar beter gaan. Hou haar nog wel een tijdje rustig, met korte wandelingen. En ik blijf haar nog even 3x per dag een pilletje arnica geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door