Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Batatinha
#644935
Hoi,

Vanmorgen om een uur of tien hoor ik een hoop gerammel aan de bench en een hond janken. Shit, dat is Daan! Normaal ligt ie altijd gewoon rustig in zijn bench te wachten tot ik kom. Dus ik vlieg in mijn pyama naar beneden en laat hem uit de bench. Hij rent meteen naar de voordeur, maar ja ik stond nog in mijn pyama. Toen ik in de kleren beneden kwam lag er diaree en plas in de kamer.
Vermoedelijk komt het omdat Daan gisteren sesamzaad gestolen heeft.
Of zou jij allergisch zijn voor rundvlees (sucadelapjes)

Dat zaad was niet verteert vandaar dat ik denk dat het daardoor komt.

Toen we buiten liepen moest hij ook kokhalsen

Heeft iemand een idee?
Van teveel bot krijgt een hond toch geen diaree? Want dat zou ook nog kunnen.

Groetjes Marieke
Door roefus
#644944
Ik geloof niet dat ik zelf meteen zou denken aan een allergie voor rundvlees.
Ik heb geen idee hoeveel sesamzaadje Daan gepikt heeft; lijkt me best dat die in grote hoeveelheid kunnen laxeren.

Wat botten betreft: ik weet niet hoelang Daan al 'bot' krijgt.
Mijn ervaring met Roefus was (toen we nét een week 'aan de barf' waren) dat vrij harde botten (bijvoorbeeld lamsribben die toch meer van 'schaap' afkomstig leken) behoorlijk wat diarree tot gevolg hadden.
Hij verteerde het waarschijnlijk niet en had er echt een paar dagen goed last van (wilde ook nauwelijks eten).
Door 202Spots
#644954
Batatinha schreef: Van teveel bot krijgt een hond toch geen diaree? Want dat zou ook nog kunnen.
De sesamzaad in grote hoeveelheid,kan wel diaree veroorzaken, en de rundvlees zonder bot, kan OOK losse poep zorgen.
Waren het grote lappen vlees of had je ze in kleiner stukken gesneden? Anders was de lap misschien TE groot en in 1x doorgeslikt?
Maar ik begrijp niet wat je dan bedoeld met bot zou ook kunnen.. had ie NA de rundvlees ook bot gekluifd of zo, dan zou dan genoeg moeten zijn voor de botloze vlees.
Hoop dat ie vlug beter zal voelen..
Door *Ilse
#646095
Batatinha schreef: Hoi,

Vanmorgen om een uur of tien hoor ik een hoop gerammel aan de bench en een hond janken. Shit, dat is Daan! Normaal ligt ie altijd gewoon rustig in zijn bench te wachten tot ik kom. Dus ik vlieg in mijn pyama naar beneden en laat hem uit de bench. Hij rent meteen naar de voordeur, maar ja ik stond nog in mijn pyama. Toen ik in de kleren beneden kwam lag er diaree en plas in de kamer.
Vermoedelijk komt het omdat Daan gisteren sesamzaad gestolen heeft.
Of zou jij allergisch zijn voor rundvlees (sucadelapjes)

Dat zaad was niet verteert vandaar dat ik denk dat het daardoor komt.

Toen we buiten liepen moest hij ook kokhalsen

Heeft iemand een idee?
Van teveel bot krijgt een hond toch geen diaree? Want dat zou ook nog kunnen.

Groetjes Marieke
Als ik rundvlees geef, dan gaat mijn hondje gegarandeerd aan de diaree, zelfs gedroogde pensstukjes zijn goed voor een enorme dag piepen bij de deur. Laatst had ik veel runderlapjes over, had geen tijd om een stoofpotje voor ons zelf te maken, zonder erbij natedenken aan Candy gegeven en ja hhor, daar liep ik 's nachts om 3 uur met een hond die zich echt niet lekker voelde. Hier dus geen grote hoeveelheden rundvlees meer :o
Laatst gewijzigd door *Ilse op wo 11 okt 2006, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door