Moderator: Lizzy
Kruimel schreef: Eeeeh, ik weet echt niet alles hoor! Die eer is voor Lizzy!Lekker
En die heeft Linga in de winter ook wat levertraan bijgevoerd als ik me goed herinner. Ik denk ook dat het in zulke kleine hoeveelheden geen kwaad kan en zeker voor van die hele zielige hondjes misschien best wel zinnig is. Lara komt toch nog steeds weinig buiten? Dan heeft ze ook minder kans om zelf vit D te maken en dus is wat extra niet zo'n gek idee. Levertraan is minder eng qua overdoseren dan de vit A en D druppels uit de dsz. Vroegah moest je dat geven als je je pup zelf samengesteld voerde, samen met de Gistocal (botten deden wij niet aan) en ik heb weliswaar keurig de richtlijnen van de toenmalige voedingsdeskundigen gevolgd maar altijd het idee gehad, later, dat mijn brave ouwe enge heddur als pupsel teveel gehad heeft. Vandaar dat ik er errug voorzichtig mee ben, met vetoplosbare vitamines toevoegen.Ik heb Linga inderdaad levertraan gevoerd. Alleen in de winter en alleen in de maanden dat zij pupsel was. Ik denk dat mijn volwassen honden genoeg vitamine A en D binnen krijgen middels vette vis, lever, zuivel, eieren. Maar, het kan ook geen kwaad om bijv. 3 keer per week een lepeltje levertraanolie te geven, in de winter. In de zomer is deze olie echt te zwaar, vind ik.