Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door rob w.
dan twijfel ik ook. denk over een lepeltje, maar niet meer dan dat. moeilijk. als jij alles weet kruimel en roefus dat zegt. dan hou ik het midden.
Door rob w.
Spots: ik ga lezen dat verhaal.
ik wil vargen aan roefus hoe hij komt aan hond uit turkije en hoe met de grens en papieren.
Door rob w.
Spots. ik heb het gelezen. wintermaanden. zijn maanden met r. dat was vroeger ook al.
Door roefus
[quote="rob w."]
ik wil vargen aan roefus hoe hij komt aan hond uit turkije en hoe met de grens en papieren.
[/quote]

Rob, ik denk dat jij jouw hondje (als ik zo dit topic lees en over je zwerftochten in Frankrijk/Spanje) zelf de grens over gesleept hebt.
Ik denk dat dat goed kan lukken, want ik zie zelf nauwelijks controle aan de grens.
Vanuit Turkije is dat natuurlijk een ander verhaal.
Ik kreeg mijn hondje via Stichting AAI en dan wordt feitelijk de boel geregeld, qua inentingen, gezondheidsverklaring enzovoorts.
Kijk maar eens op hun pagina.
Misschien heb je nog een plekje?  :D
Door rob w.
ik sleepte mijn 2 dogs over de grens. zo was het. die van 4 jaar oud werd haast verzopen aan westkust en ik heb die vent een klap gegeven en hondje gepakt. Die kleine die ik nu heb liep op landweg en was vermagerd en schuw. Nu nog schuw. maar word beter. jij hebt anders gedaan dan ik maar ook goed. teveel honden en te weinig mens die wil nemen die hond die zielig is. sorry mijn begrip van taal. ik ben niet van hollands origine.
Door Mevroi Kruim
Eeeeh, ik weet echt niet alles hoor! Die eer is voor Lizzy!
En die heeft Linga in de winter ook wat levertraan bijgevoerd als ik me goed herinner. Ik denk ook dat het in zulke kleine hoeveelheden geen kwaad kan en zeker voor van die hele zielige hondjes misschien best wel zinnig is. Lara komt toch nog steeds weinig buiten? Dan heeft ze ook minder kans om zelf vit D te maken en dus is wat extra niet zo'n gek idee. Levertraan is minder eng qua overdoseren dan de vit A en D druppels uit de dsz. Vroegah moest je dat geven als je je pup zelf samengesteld voerde, samen met de Gistocal (botten deden wij niet aan) en ik heb weliswaar keurig de richtlijnen van de toenmalige voedingsdeskundigen gevolgd maar altijd het idee gehad, later, dat mijn brave ouwe enge heddur als pupsel teveel gehad heeft. Vandaar dat ik er errug voorzichtig mee ben, met vetoplosbare vitamines toevoegen.
Door roefus
[quote="Kruimel"]
Eeeeh, ik weet echt niet alles hoor! Die eer is voor Lizzy!
En die heeft Linga in de winter ook wat levertraan bijgevoerd als ik me goed herinner. Ik denk ook dat het in zulke kleine hoeveelheden geen kwaad kan en zeker voor van die hele zielige hondjes misschien best wel zinnig is. Lara komt toch nog steeds weinig buiten? Dan heeft ze ook minder kans om zelf vit D te maken en dus is wat extra niet zo'n gek idee. Levertraan is minder eng qua overdoseren dan de vit A en D druppels uit de dsz. Vroegah moest je dat geven als je je pup zelf samengesteld voerde, samen met de Gistocal (botten deden wij niet aan) en ik heb weliswaar keurig de richtlijnen van de toenmalige voedingsdeskundigen gevolgd maar altijd het idee gehad, later, dat mijn brave ouwe enge heddur als pupsel teveel gehad heeft. Vandaar dat ik er errug voorzichtig mee ben, met vetoplosbare vitamines toevoegen.
[/quote]

Haha, ja ik voerde vroeger ook geregeld vers vlees. En inderdaad zonder bot (dus met Gistocal  ;)) en wat levertraan. :D
Wel leuk, ik heb hetzelfde als jij gedacht. Dat Lara nog niet echt veel buiten komt (behalve wat in de tuin) en dat de kans op zelf vitamine D aanmaken dus toch veel kleiner is. Vandaar de twijfel of ik niet tóch een heel klein ietsepietsie aan levertraan moet denken.  :)
Door roefus
[quote="rob w."]
ik sleepte mijn 2 dogs over de grens. zo was het. die van 4 jaar oud werd haast verzopen aan westkust en ik heb die vent een klap gegeven en hondje gepakt. Die kleine die ik nu heb liep op landweg en was vermagerd en schuw. Nu nog schuw. maar word beter. jij hebt anders gedaan dan ik maar ook goed. teveel honden en te weinig mens die wil nemen die hond die zielig is. sorry mijn begrip van taal. ik ben niet van hollands origine.
[/quote]

Hee Rob, hartstikke tof dat je die vent een klap hebt verkocht  :D
Heerlijk, wat zal DAT opluchten.
Gaat verder wel alles goed met de scharminkeltjes?
Door Lizzy
Kruimel schreef: Eeeeh, ik weet echt niet alles hoor! Die eer is voor Lizzy!
Lekker :o! Dacht ut niet!
Ik heb Linga inderdaad levertraan gevoerd. Alleen in de winter en alleen in de maanden dat zij pupsel was. Ik denk dat mijn volwassen honden genoeg vitamine A en D binnen krijgen middels vette vis, lever, zuivel, eieren. Maar, het kan ook geen kwaad om bijv. 3 keer per week een lepeltje levertraanolie te geven, in de winter. In de zomer is deze olie echt te zwaar, vind ik.
Door rob w.
Roefus jij ziet dat wel zitten. ?zo een klap verkopen ? Ik heb gedaan zonder gedacht ik was wittig heet en hoop dat die zijn kaak gebroken had. of liever nog meer. Het is energie door ergernis of haat. op die moment. maar met de hond nou is alles goed. Jij noemt scharminkeltjes. ja, de klein is van die soort.  is iel en beetjes bang. maar eet nou goed en minder bang. als ik volgend weeks ga trekken. dan zal zij in stille gebied leren vertrouw en band scheppen. dat is perfect in gebied waar de wereld van jou en honden is. alleen en samen eten delen. ik wil dan ook graag het eten delen met de dogs. die momenten. naast alle andere dingen. over de levertraan. mijn voorneem is paar keer de week een lepeltje voor enkel de jonge hond.
Door roefus
[quote="rob w."]
Roefus jij ziet dat wel zitten. ?zo een klap verkopen ? Ik heb gedaan zonder gedacht ik was wittig heet en hoop dat die zijn kaak gebroken had. of liever nog meer. Het is energie door ergernis of haat. op die moment. maar met de hond nou is alles goed. Jij noemt scharminkeltjes. ja, de klein is van die soort.  is iel en beetjes bang. maar eet nou goed en minder bang. als ik volgend weeks ga trekken. dan zal zij in stille gebied leren vertrouw en band scheppen. dat is perfect in gebied waar de wereld van jou en honden is. alleen en samen eten delen. ik wil dan ook graag het eten delen met de dogs. die momenten. naast alle andere dingen. over de levertraan. mijn voorneem is paar keer de week een lepeltje voor enkel de jonge hond.

[/quote]

Haha, ja ik zie dat wel zitten, in zo'n situatie  :D
Lijkt me inderdaad hartstikke mooi, dat trekken met je honden.
En ik geloof zeker dat dat een vertrouwensband schept,  zeker voor het nog wat bange hondje.
Veel succes ermee !  :D
En wat de levertraan betreft: jouw hondje komt dan in ieder geval veel buiten (vit. D), dus ik zou zeker 'zuinig' ermee zijn.
Want het is een klein hondje, toch?
Scharminkeltje ?  ;D ;D ;D
Door Mevroi Kruim
Foei toch! Geweld gebruiken, dat kan toch helemaal niet  >:(
En dat jij er nog enthousiast over wordt ook Roef, schaam je  >:( >:(

En eerlijk gezegd mag ik hopen dat ik in zo'n geval ook de moed zou hebben om zo'n ongelofelijke rotschoft een ongelofelijke rotschop te verkopen  ;)
Door roefus
[quote="Kruimel"]
Foei toch! Geweld gebruiken, dat kan toch helemaal niet  >:(
En dat jij er nog enthousiast over wordt ook Roef, schaam je  >:( >:(

En eerlijk gezegd mag ik hopen dat ik in zo'n geval ook de moed zou hebben om zo'n ongelofelijke rotschoft een ongelofelijke rotschop te verkopen  ;)
[/quote]

Tja, misschien moet ik me schamen... :-[...maar dat doe ik niet.
SOMS ben ik voor 'zinnig geweld' (oei oei  ;)).
Of-te-wel Kruimel: dan zou ik ook zin hebben in zo'n rotschop  :D 8)
Door rob w.
wil laten weten dat ik blij ben met barf. honden eten met graagte hun prooidier en vlees. ik vind beter. morgen heel vroeg ik vertrek. goede vlees in blik in geladen, ligt al klaar in jeep. ook gedroogd. maar weinig brok. ginds al veel gedaan voor regelen en vlees ligt kllaar voor andere dagen. ik zeg dank voor de advies van deze plek en site.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door