Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

LaSkyler schreef: Ben net terug van de dierenarts.
Ik heb Bas daar gelaten voor vandaag, ik moet vanmiddag werken, normaal gesproken gaat hij dan naar pension maar de dierenarts stelde zelf voor hem vandaag in de kliniek te houden.
Ze heeft bloed bij hem geprikt, ze gaan een algemene screening doen, daarnaast testen op ontstekingscellen en Lyme.
Ben zo bang dat er slecht nieuws gaat komen  :'(
Hij had op tafel zelfs 39,4 C terwijl hij normaal maar 37,8 heeft, vanmorgen thuis 38,4.
Maak me echt zorgen, er gaat echt vanalles door mn hoofd  :'(
Ach jeetje, ken dat gevoel helemaal. Ik ga voor je duimen dat er niets ernstig wordt gevonden en dat Bas weer snel opknapt. Hij is in ieder geval in goede handen vandaag. Sterkte ermee.
Lief van jullie :)

Het gaat vandaag een stuk beter met hem :)
Uit de algemene screening (bloed) zijn geen bijzonderheden gekomen, dus dat is alvast goed nieuws, ook het ontstekingsbloedbeeld was in orde.
De uitslag van de Lyme test heb ik nog niet, die krijg ik morgen.
Ik maak me nu eigenlijk niet zo heel veel zorgen meer, het is wel in mn achterhoofd aanwezig maar ik heb het gevoel dat het wel goed zit.

De DA heeft Bas wel op medicatie gezet: Rimadyl, Finidiar en Doxoral.
Ben ik niet echt blij mee (Ga hem hierna een reinigingskuur geven) maar bij dit soort mogelijke "enge" dingen wil ik helemaal geen risico nemen...
Jippieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee  :D :D :D
Het duimen heeft gewerkt, ik heb vanmiddag gebeld voor de uitslag, deze is negatief!

Wat nou de oorzaak is van dit alles weten we dus niet, inmiddels gaat het veel beter met hem en ik hoop dat dat zo blijft, ook als de medicatie op is.
De Rimadyl en Finidiar kuren moet ik afmaken, de kuur doxoral is teruggeschroefd van 2x daags 150 mg 14 dagen lang naar 1x daags 150 mg 10 dagen lang.
(In geval van Lyme wordt bij voorkeur Doxoral gebruikt, 2 weken lang in een hoge dosis. Omdat dat nu dus niet het geval is is de kuur nu aangepast.)

Ik ben superblij! :):):)

Dank jullie wel voor jullie advies en steun :) Echt heel lief  :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door