Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Sander
[quote="Helen"]
Haha, ik lig in een deuk wat een leuk voorbeeld. Maar het verschil is denk ik dat zo'n slang de varken in zijn geheel naar binnen krijgt en zijn lichaam er dus niet zo veel mee doet de eerste twee weken. Het passeert dus niet zijn darmstelsel met alle nodige verteringsprocessen. Het ligt er gewoon. En dus wordt er ook niets afgebroken door het lichaam van de slang en blijven de enzymen van het varkentje intackt en kunnen ze hun werk doen. Als je een dood beest op een stoeptegel legt rot dat ook een heel end weg.
[/quote]

Natuurlijk kun je dit voorbeeld niet 1 op 1 vertalen naar zaden in een hondemaag. Het dient alleen om duidelijk te maken dat voor (alle?) dieren de enzymen in het voedsel een belangrijke rol spelen bij de vertering van dat voedsel. Ik ben er in ieder geval van overtuigd dat enzymen in het voedsel belangrijk zijn voor de gezondheid. Voor honden, maar ook voor mensen.
Door Lizzy
Hoi Sander, maar nou toch een praktische vraag: hoe maal ik de noten en zaden nadat ze geweld zijn en dus breiig en soppig en dus niet meer te malen in mijn koffieboon-molentje....?
Door Sander
[quote="Lizzy"]
Hoi Sander, maar nou toch een praktische vraag: hoe maal ik de noten en zaden nadat ze geweld zijn en dus breiig en soppig en dus niet meer te malen in mijn koffieboon-molentje....?
[/quote]

Eeeh, geen idee. Met een vijzel misschien?
Ikzelf geef nooit noten of zaden aan de honden. Alleen aan mezelf en dan doe ik het met m'n kiezen.
Door laura
lizzy is het geen idee om ze eerst te malen en dan te laten weken??? Is misschien een idee.

Jouw koffiemolen vind ik brilliant, nog niet aan gedacht. Mijn ouders hebben zo'n ding ook altijd gebruikt voor lijnzaad voor het paard.... Dat antieke ding staat er vast nog wel!

Welke noten worden er gegeven? Ik heb nu walnoten hazelnoten en pindas in huis, natuurlijk allemaal ongezouten.
Door Sander
[quote="laura"]
lizzy is het geen idee om ze eerst te malen en dan te laten weken??? Is misschien een idee.
[/quote]

Ik denk niet dat weken dan nog veel zin heeft ;)
Door Lizzy
De noten moeten niet alleen ongezouten zijn, ze moeten vooral rauw zijn!

Ik geef: sesamzaad, pompoenzaad, walnoten, hazelnoten, amandelen, pecannoten, etc. Allemaal wel rauw.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 11 mar 2004, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door laura
En hoevaak dan per week? elke dag?
Je bedoeld niet gebakken. Ik heb ze bij de islamiet vandaan, volgens mij zijn die harstikke rauw, ik zal het eerst nog even navragen.
Door Lizzy
[quote="laura"]
En hoevaak dan per week? elke dag?
Je bedoeld niet gebakken. Ik heb ze bij de islamiet vandaan, volgens mij zijn die harstikke rauw, ik zal het eerst nog even navragen.

[/quote]

Nee, ik geef dat 1 of 2 keer per week. Ik weet niet of ze rauw zijn bij de Islamitische winkel. Ik haal ze zelf bij de reformwinkel.
Door Lizzy
[quote="Sander"]
[quote="laura"]
[/quote]

[/quote]

Dat begrijp ik niet... waarom heeft dat geen zin?
Door Sander
[quote="Lizzy"]
[quote="Sander"]
[quote="laura"]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Het idee van weken is dat het kiemproces op gang komt. Gemalen zaden/noten kunnen niet meer kiemen, dunkt me.
Door Lizzy
[quote="Sander"]
[quote="Lizzy"]
[quote="Sander"]
[quote="laura"]
[/quote]

[/quote]

[/quote]

Het idee van weken is dat het kiemproces op gang komt. Gemalen zaden/noten kunnen niet meer kiemen, dunkt me.
[/quote]

Ja, zit inderdaad wat in ;D
Door Janet
[quote="Lizzy"]
[/quote]In de blender ???.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door