Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Wat een pijn zal hij gehad hebben zeg  :-[
Ben blij dat het pus wegkan zodat de pijn enorm verminderd is
Nu hopen dat de antibiotica aanslaat
Wat een taaie rakker zeg
Knuf van mij en een poot van Chucky
Door Sonja
Kruimel schreef: Nou, dat de pus nog vloeit vind ik een goed teken, het draineert dus goed. Beter dan dat het gelijk dicht gaat zitten en je weer dezelfde ellende krijgt. Alleen zou je wel graag willen dat het een keer ophoudt omdat het gewoon op is en begint te genezen  :-\
Ja, ik heb ook liever dat die pus er uit komt, hoor. Maar ik verbaas me echt over de hoeveelheid. En dan komt het toch weer om de hoek kijken: hoe kan het toch dat ik niet heb gemerkt wat er aan de hand was totdat het zaakje openbarstte?
Ik vind het gewoon eng, zo'n hond die zó hard voor zichzelf is. Stan is ook al zo'n bikkel en die ben ik vorig jaar bijna kwijt geraakt omdat hij niet aangaf dat hij ziek was en gewoon doorliep totdat hij er letterlijk bij neer viel. En toen was het bijna te laat...
Door K@rin
Ja, dat het nu open is en de pus er uit kan, zal een hele grote opluchting voor Boeffie zijn.
Je kunt jezelf niets verwijten, want aan de buitenkant kun jij niet zien, dat er binnenin een abces zit.
Zou het een grasaar kunnen zijn, die via haar neus naarbinnen is gegaan ?
Verliest ze nu ook nog steeds snot ?
Door Nitus
Sonja schreef: Ja, ik heb ook liever dat die pus er uit komt, hoor. Maar ik verbaas me echt over de hoeveelheid. En dan komt het toch weer om de hoek kijken: hoe kan het toch dat ik niet heb gemerkt wat er aan de hand was totdat het zaakje openbarstte?
Ik vind het gewoon eng, zo'n hond die zó hard voor zichzelf is. Stan is ook al zo'n bikkel en die ben ik vorig jaar bijna kwijt geraakt omdat hij niet aangaf dat hij ziek was en gewoon doorliep totdat hij er letterlijk bij neer viel. En toen was het bijna te laat...
Neem jezelf nou alstjeblieft niets kwalijk... het blijkt wel weer hoe hard honden voor zichzelf kunnen zijn (en dat is idd eng). Ik heb bij onze Abby ook niet gemerkt dat zij een baarmoederontsteking had, totdat het te laat was. Gelukkig ben je er met Boef snel(ler) bij. Hopelijk laat ze je niet weer zo schrikken ;). Beterschap :-*
Sonja schreef: Het is dus echt niet goed.  :'( :'( :'(
We hebben haar vanochtend een roesje gegeven om de wond uit te kunnen spuiten. Toen de da de spuit in de wond zette, liep het vocht er via haar neus weer uit. Het is dus wel degelijk een abces in haar sinussen dat door het neusbeen heen naar buiten is opengebroken.
Natuurlijk voelt ze zich nu wel beter omdat de druk er af is, maar dit is natuurlijk wel ernstig. Wat moet ze een ontzettende pijn gehad hebben!  :'( :'( :'(
En dan slechts één keer even gepiept.  :'( :'( :'(
De da weet ook even niet wat we hier nu mee aan moeten. Misschien is het een optie om te proberen dit gaatje open te houden zodat het vuil er uit kan. Bij mensen die aan ernstige sinusontstekingen lijden wordt daar vaak ook operatief een doorgang gemaakt.
Voorlopig krijgt ze een stevige ab-kuur en metacam. Maar ik zit me ergens toch wel af te vragen hoe ik hier in de toekomst mee om moet gaan. Als ze hier vaker last van gaat krijgen, dan is dit zóóó ontzettend pijnlijk voor haar.
Ik weet het echt even niet meer.....
Zo zeg dit is wel heel heftig zeg  :-\
In iedergeval is het heel vervelend dat ze zo hard is maar dat zit ook wel een beetje in het ras natuurlijk. Jij kunt je niets kwalijk nemen, ik vind dat je altijd heel erg snel reageerd als je dieren iets mankeren, maar als je hond niets aangeeft kun je van jezelf niet verwachten dat je meer ziet dan wordt aangegeven.
Ik hoop dat ze zich snel beter voelt en jij ook  :-* voor beide
Door Sonja
Karin & Pyrs schreef: Ja, dat het nu open is en de pus er uit kan, zal een hele grote opluchting voor Boeffie zijn.
Je kunt jezelf niets verwijten, want aan de buitenkant kun jij niet zien, dat er binnenin een abces zit.
Zou het een grasaar kunnen zijn, die via haar neus naarbinnen is gegaan ?
Verliest ze nu ook nog steeds snot ?
Nee, het zijn gewoon neuspoliepen die haar neusgaten afsluiten. Er zijn toen biopten van genomen en het bleek niks kwaadaardigs te zijn. Maar het sluit de zaak wel af en daar is een infectie van gekomen. Haar sinussen zitten gewoon vol en dat is gaan ontsteken.
Door Sonja
Boefje gedroeg zich gisteravond alsof er niets aan de hand was. Stond tegen etenstijd als vanouds te zeuren om eten.
Ik had gedacht een beetje bijtijds naar bed te gaan en stond net op het punt om dat te doen, toen ik op de gang een vreemd kuchje hoorde. Toen ik ging kijken trof ik Nena aan, die als een bezetene al luchtslikkend de vloer stond af te likken. Dit ken ik wel van Boef, hoewel die daar al tijden geen last meer van heeft gehad, maar Nena had ik dit nog nooit zien doen. Het lukte me maar moeizaam om haar rustiger te krijgen en haar te laten stoppen met luchtslikken. En als ik dacht dat ze rustig was en ik liet haar even los, dan begon ze gelijk weer. Ben dus tot half 2 hiermee in de weer geweest en toen was ze wel iets rustiger, maar nog niet helemaal. Ik heb haar toen maar mee naar bed genomen, maar ze is de hele nacht hyperactief gebleven. Piepen, zeuren en toch weer iedere keer opnieuw beginnen met luchtslikken. Pas tegen de ochtend hield ze op met luchtslikken. En toen begon ze te zeuren om naar buiten te mogen. Eenmaal buiten begon ze als een idioot te rennen en te springen. Dus ze heeft weer eens last van een energieoverschot. Dit in tegenstelling tot mij. Die doorwaakte nachten beginnen er wel in te hakken zo. En dan barst vanavond hier het kermisfeest los, dus dan slaap ik weer niet voor 5 uur 's ochtends.  :( :( :(
Sonja schreef: Boefje gedroeg zich gisteravond alsof er niets aan de hand was. Stond tegen etenstijd als vanouds te zeuren om eten.
Ik had gedacht een beetje bijtijds naar bed te gaan en stond net op het punt om dat te doen, toen ik op de gang een vreemd kuchje hoorde. Toen ik ging kijken trof ik Nena aan, die als een bezetene al luchtslikkend de vloer stond af te likken. Dit ken ik wel van Boef, hoewel die daar al tijden geen last meer van heeft gehad, maar Nena had ik dit nog nooit zien doen. Het lukte me maar moeizaam om haar rustiger te krijgen en haar te laten stoppen met luchtslikken. En als ik dacht dat ze rustig was en ik liet haar even los, dan begon ze gelijk weer. Ben dus tot half 2 hiermee in de weer geweest en toen was ze wel iets rustiger, maar nog niet helemaal. Ik heb haar toen maar mee naar bed genomen, maar ze is de hele nacht hyperactief gebleven. Piepen, zeuren en toch weer iedere keer opnieuw beginnen met luchtslikken. Pas tegen de ochtend hield ze op met luchtslikken. En toen begon ze te zeuren om naar buiten te mogen. Eenmaal buiten begon ze als een idioot te rennen en te springen. Dus ze heeft weer eens last van een energieoverschot. Dit in tegenstelling tot mij. Die doorwaakte nachten beginnen er wel in te hakken zo. En dan barst vanavond hier het kermisfeest los, dus dan slaap ik weer niet voor 5 uur 's ochtends.  :( :( :(
jeetje man, in engels zeggen ze dan, Never rains but pours........ het gaat maar door. Waarom doet zij dit? luchthappen en likken?  :-\
Door Sonja
Ja, het gaat echt lekker zo.
We zijn net terug van de da en het is vandaag gelukt om te spoelen zonder narcose. Je moet echter wel met z'n tweeën zijn daarvoor, dus het zal mij niet lukken om dit alleen thuis te doen. Ik moet dus morgenochend ook nog een keer langs komen. Er komt wel wat minder pus uit het gat en ook het snot uit haar andere neusgat is minder. Dus ik denk dat de ab aanslaat. De da stond ook versteld van de wijze waarop ze herstelt en zei dat het eigenlijk zowel fysiek als mentaal een hele sterke hond is die jammer genoeg de nodige pech heeft.
En Nena, tja, ze mankeert eigenlijk nooit wat, maar ze is wel heel gevoelig. Het kan best zijn dat mijn stress om Boeffie ook op haar z'n uitwerking heeft. Bovendien heeft ze natuurlijk de laatste dagen minder aandacht van me gekregen en ze is gewoon een op en top werkhondje dat eigenlijk elke dag wel iets wil doen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door