Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door André
202spots schreef: dan heb je gelijk pannekkoeken
Dory,

ik weet dat je al een tijdje weg ben uit Nederland, maar de laatste ontwikkelingen zijn de volgende

Volgens de huidige spelling worden de meeste woorden dus al op die manier gespeld, zoals bijvoorbeeld 'pannenkoek' , 'heksenketel' en zelfs 'smartengeld'. (Dat laatste woord wordt ondertussen in sommige kranten opnieuw op de oude manier manier geschreven: 'smartegeld'.)
©denieuwespelling
Door 202Spots
Anddree.ik sgreif gewoon zoals ik paNeKoeK alteid sgreif
deze keer kwam het toevaLig met 2 KK er in..
anders noem je ut maar wesper mopen,limburchse vlaien of Godse stropwaffels...zein alemal eruch leker !!! :-*
Door Mevroi Kruim
Zo is dat Dory, we worden hier helemaal geschuffeld van al die nieuwe, nieuwere, allernieuwste spellingen  >:( >:(
Momenteel hebben we er hier twee, het Groene Boekje en het Witte Boekje. Dat laatste wordt als richtlijn voor de krant gebruikt. Het valt mije chter dagelijks op dat die richtlijn met enige kilo's zout genomen wordt door de meeste redacteuren ....
Ach, zolang ze bij de krant voldtooid deelwoorden als bekend en geleerd nog met een t schrijven .....
Door conleeuw
Kruimel schreef: Zo is dat Dory, we worden hier helemaal geschuffeld van al die nieuwe, nieuwere, allernieuwste spellingen  >:( >:(
Momenteel hebben we er hier twee, het Groene Boekje en het Witte Boekje. Dat laatste wordt als richtlijn voor de krant gebruikt. Het valt mije chter dagelijks op dat die richtlijn met enige kilo's zout genomen wordt door de meeste redacteuren ....
Ach, zolang ze bij de krant voldtooid deelwoorden als bekend en geleerd nog met een t schrijven .....
ffeeewwwtttt, helemaal boven mijn hoofd is deze discussie. Whahaha, ik snapten de groene boekje verhaal al niet, nou een groene en een witten, laat die boeken maar liggen, ik schrijf, en als iemand het niet snap, dan moeten ze maar vragen ;D ik moet zeggen, schrijft wel lekker zo, als je maar niet aan de taalgebruik denk, dan gaaaaat het lekkeerrrr :D
Door Mevroi Kruim
conleeuw schreef: ffeeewwwtttt, helemaal boven mijn hoofd is deze discussie. Whahaha, ik snapten de groene boekje verhaal al niet, nou een groene en een witten, laat die boeken maar liggen, ik schrijf, en als iemand het niet snap, dan moeten ze maar vragen ;D ik moet zeggen, schrijft wel lekker zo, als je maar niet aan de taalgebruik denk, dan gaaaaat het lekkeerrrr :D
Ja maar JIJ bent een buitenlander, dan mag je alles  ;D ;D ;D
Door conleeuw
Kruimel schreef: Ja maar JIJ bent een buitenlander, dan mag je alles  ;D ;D ;D
whahahaha en jij ben grappig nederlander ;D ;D ;D
Door 202Spots
Heb ik effe geluk ...ik weet niet een wat er in die gekleurde boekjes staat, of wat het verschil is!!
Ooohhww...nou begriip ik gelijk waarom onse sisiliaanse expert. mij commentaar geefte toen ik 'n keer ieds met 'n T sgreefte inplaads van med 'n D!!  ;D
Maar als halve buitenlander mag ik dan ok sgrijfen wad ik wil  ??? 8)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door