Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sonja
Het is dus echt niet goed.  :'( :'( :'(
We hebben haar vanochtend een roesje gegeven om de wond uit te kunnen spuiten. Toen de da de spuit in de wond zette, liep het vocht er via haar neus weer uit. Het is dus wel degelijk een abces in haar sinussen dat door het neusbeen heen naar buiten is opengebroken.
Natuurlijk voelt ze zich nu wel beter omdat de druk er af is, maar dit is natuurlijk wel ernstig. Wat moet ze een ontzettende pijn gehad hebben!  :'( :'( :'(
En dan slechts één keer even gepiept.  :'( :'( :'(
De da weet ook even niet wat we hier nu mee aan moeten. Misschien is het een optie om te proberen dit gaatje open te houden zodat het vuil er uit kan. Bij mensen die aan ernstige sinusontstekingen lijden wordt daar vaak ook operatief een doorgang gemaakt.
Voorlopig krijgt ze een stevige ab-kuur en metacam. Maar ik zit me ergens toch wel af te vragen hoe ik hier in de toekomst mee om moet gaan. Als ze hier vaker last van gaat krijgen, dan is dit zóóó ontzettend pijnlijk voor haar.
Ik weet het echt even niet meer.....
jeetje mina, wat een stoere bink is ze ook, niets laten merken van pijn, terwijl een abces gewoon doorvreet. Getsie, nou goed toch dat jij nog ben gegaan !! nu is het goed schoongemaakt, maar als het nog even open blijft, dan kan het nog even dreineren. Ik hoop van harte dat dit goed oplost en dat het ook de laatste is wat zij hoef mee te maken. Homeopatische behandeling om toch haar lijf te ondersteunen lijk mij hier wel een goed plan. Sterkte ermee, en zeker een knuffel voor Boefje :-*
Door Ike
Ach wat moet ze een pijn gehad hebben  :'( en dan nog niets laten merken, geef haar maar een hele dikke knuffel en ik hoop dat er een behandeling voor Boef is zodat ze van die vreselijke pijn af is (en blijft), sterkte Sonja  :-*
Door Sonja
conleeuw schreef: jeetje mina, wat een stoere bink is ze ook, niets laten merken van pijn, terwijl een abces gewoon doorvreet. Getsie, nou goed toch dat jij nog ben gegaan !! nu is het goed schoongemaakt, maar als het nog even open blijft, dan kan het nog even dreineren. Ik hoop van harte dat dit goed oplost en dat het ook de laatste is wat zij hoef mee te maken. Homeopatische behandeling om toch haar lijf te ondersteunen lijk mij hier wel een goed plan. Sterkte ermee, en zeker een knuffel voor Boefje :-*
Nou, het was mij wel duidelijk dat ze pijn had, want ik ben niet voor niets salisprin voor haar gaan halen. Maar dat het zo erg zou zijn? Een abces dat door het bot heen breekt is toch wel iets enorm heftigs. Ik geloof dat ik in zo'n geval echt niet zou hebben geweten waar ik het had moeten zoeken van de pijn en dat ik met m'n kop tegen de muur zou zijn gelopen.
Homeopathie kreeg ze al. Ze is ook onder behandeling van Tannetje.
Door K@rin
Oh wat vreselijk voor Boeffie ......  :'( :'( :'(
Ik had nog niet eerder gereageerd, omdat ik niet wist wat te zeggen.
Ik zat met "angst en beven" je verslag af te wachten.

Ik heb mijn Yara met iets dergelijks verloren ...........

Heel veel sterkte voor Boeffie en jou gewenst !
Door Nitus
O jeetje meid, wat een ellende voor jou en Boef :'(. Gelukkig dat het pus nu weg kan, dat zal idd verlichting geven. Kan er niet zoiets als een drain worden aangelegd, zodat dat gaatje nog even open blijft :-\?
Heel veel sterkte allebei :-*.
Door Sonja
Karin & Pyrs schreef: Oh wat vreselijk voor Boeffie ......  :'( :'( :'(
Ik had nog niet eerder gereageerd, omdat ik niet wist wat te zeggen.
Ik zat met "angst en beven" je verslag af te wachten.

Ik heb mijn Yara met iets dergelijks verloren ...........

Heel veel sterkte voor Boeffie en jou gewenst !
Dank je.
Ik herinner me jouw verhaal over Yara nog. Je hebt het geschreven toen anderhalf jaar geleden bij Boeffie de klachten begonnen. Maar bij haar was er toch wel sprake van kwaadaardigheid? Bij Boeffie is dat niet het geval. Maar naar en heel pijnlijk is het natuurlijk wel.
Ik weet niet wat de toekomst gaat brengen, maar op dit moment lijkt ze in ieder geval flink te zijn opgeknapt. Ze is, nu net wakker uit de narcose, al fitter dan van de week zonder narcose. Vanochtend heeft zij tijdens het uitlaten lekker in het gras liggen rollen en dat deed ze echt niet toen ze zich van de week zo beroerd voelde. Ik bekijk het nu maar even per dag.
Ondanks dat het abces vanochtend gespoeld is, komt er nu weer flink wat troep uitlopen. Ik moet dus morgenochtend weer terug naar de da en dan gaan we proberen haar te spoelen zonder narcose.
Door Sonja
Nitus schreef: O jeetje meid, wat een ellende voor jou en Boef :'(. Gelukkig dat het pus nu weg kan, dat zal idd verlichting geven. Kan er niet zoiets als een drain worden aangelegd, zodat dat gaatje nog even open blijft :-\?
Heel veel sterkte allebei :-*.
Daar hebben de da en ik het vanochtend ook nog over gehad. Dat is een optie, maar een hond zal wel snel geneigd zijn dat er uit te willen halen en dan moet ze dus constant met een kap op. En dat is niet lekker als je als hond zijnde al een zere kop hebt.
Door Sonja
Wat is het toch een wonderbaarlijke bikkel van een hond!
Vanochtend onder narcose geweest, daarstraks heeft ze al wat gegeten. Net een rondje gelopen en daarna wilde ze wel even lekker op de veranda liggen (met dit lekkere weer staat de deur toch open). Nu staat ze te blaffen omdat ze in de verte schreeuwende kinderen hoorde.
En nog altijd vloeit de pus rijkelijk.
Door Lizzy
Ach gatverdamme Sonja, ik lees het nu pas... ik dacht "he, met Boefje is het allemaal lekker onder controle". Niet dus :'(. Wat is Boef keihard voor zichzelf zeg. Wat een kanjer. Geef haar maar veel knuffels. Misschien dat Tannetje wat hom. middelen kan adviseren om het pus goed uit te laten vloeien en het abces te laten verdrogen.... Sterkte meis :-*
Nou, dat de pus nog vloeit vind ik een goed teken, het draineert dus goed. Beter dan dat het gelijk dicht gaat zitten en je weer dezelfde ellende krijgt. Alleen zou je wel graag willen dat het een keer ophoudt omdat het gewoon op is en begint te genezen  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door