Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Sonja schreef: Zit me nu trouwens af te vragen of ik dat abces zelf niet kan proberen te spoelen. Spuiten heb ik wel in huis. Waarmee zou je dat het beste kunnen spoelen?
ik heb wel eens abcessen uitgespoten met een waterstof peroxide oplossing, maar ik zou als ik jou was toch even de dierenarts bellen en vragen.  ;)
Door Sonja
Het zit natuurlijk wel vlak naast haar oog. En dan vind ik waterstofperoxide wel eng. Volgens mij had ze vanochtend en verdunning van hibiscrub in die spuit zitten. Het was in ieder geval rood van kleur.
Sonja schreef: Het zit natuurlijk wel vlak naast haar oog. En dan vind ik waterstofperoxide wel eng. Volgens mij had ze vanochtend en verdunning van hibiscrub in die spuit zitten. Het was in ieder geval rood van kleur.
ik durf het niet te zeggen, ik heb al van alles en nog wat gebruikt in verschillende situaties, van een lichte zoutoplossing  tot H2O2 je wil natuurlijk zoveel mogelijk dat de troep en achtergebleven bacterieen er uit zijn. Ik zou echt even bellen, vast en zeker geven ze jou bruikbare advies. Ik zou toch proberen de oog af te dekken als je het gaat doen, hoe dan ook, je wil geen troep in de oog laten spoelen.
Door Sonja
conleeuw schreef: ik durf het niet te zeggen, ik heb al van alles en nog wat gebruikt in verschillende situaties, van een lichte zoutoplossing  tot H2O2 je wil natuurlijk zoveel mogelijk dat de troep en achtergebleven bacterieen er uit zijn. Ik zou echt even bellen, vast en zeker geven ze jou bruikbare advies. Ik zou toch proberen de oog af te dekken als je het gaat doen, hoe dan ook, je wil geen troep in de oog laten spoelen.
Ja, ik ga nu weer even een hondje knippen en dan zal ik daarna eens kijken of ze het toelaat dat ik het aanraak. Zo ja, dan bel ik de da wel even. Ik heb inderdaad ook wel eens een zoutoplossing gebruikt en ook wel eens betadine, maar dat waren abcessen aan de poten, en niet vlak bij het oog.
Door Ine
Sjonge meis, heb je die paar uur in het donker, wachtend tot je terecht kon, niet alle scenario's de revue laten passeren? :'( :'( :'(
Wat zul jij blij geweest zijn, toen je wist, dat het op zichzelf stond.
Knuffels voor jou en Boef :-* :-*
Door Sonja
Ine schreef: Sjonge meis, heb je die paar uur in het donker, wachtend tot je terecht kon, niet alle scenario's de revue laten passeren? :'( :'( :'(
Wat zul jij blij geweest zijn, toen je wist, dat het op zichzelf stond.
Knuffels voor jou en Boef :-* :-*
Ja, ik heb met haar op de bank gezeten en serieus rekening gehouden met de mogelijkheid dat het wel eens de laatste keer zou kunnen zijn dat ik zo met haar zat. :'( :'( :'(
Het was inderdaad een enorme opluchting toen bleek dat dat abces op zichzelf stond. En ik vraag me ook af waarom ik zelf niet eens op die gedachte was gekomen. Ik was er van overtuigd dat het van binnen uit haar neus kwam en twijfelde zelfs of ze nog wel een oog had.
Maar het snot dat uit haar neus komt is heel anders van kleur en ruikt ook heel anders dan het vocht wat uit die wond komt.

Overigens komt er nog steeds behoorlijk veel pus uit lopen. En ze laat het dus nog steeds niet toe dat ik er aan zit. Dus ik vrees dat dat zelf spoelen ook niet veel wordt. Ik kom dan handen tekort. Het is jammer dat Edo er niet is, anders was het denk ik wel gelukt.
Door Sonja
Truus schreef: Was het makkelijk te vinden? Helaas had ik geen tijd anders had ik je graag even gezien ;)
Nou, ik stond eerst bij het verkeerde tankstation. Je hebt namelijk twee tankstations van Dorst in Rijen. En als je aan komt rijden zie je eerst die andere met een bord aangegeven staan. Maar dan zit je dus op een bedrijventerrein en dat leek me niet kloppen. Heb het toen maar even aan de meneer van het tankstation gevraagd en die heeft me even uitgelegd waar ik dan wel moest zijn.
We spreken wel een andere keer iets af. Dan is het misschien wel leuk om even bij Troy langs te gaan.
Door Truus
Sonja schreef: Nou, ik stond eerst bij het verkeerde tankstation. Je hebt namelijk twee tankstations van Dorst in Rijen. En als je aan komt rijden zie je eerst die andere met een bord aangegeven staan. Maar dan zit je dus op een bedrijventerrein en dat leek me niet kloppen. Heb het toen maar even aan de meneer van het tankstation gevraagd en die heeft me even uitgelegd waar ik dan wel moest zijn.
We spreken wel een andere keer iets af. Dan is het misschien wel leuk om even bij Troy langs te gaan.
Sorry :-[, niet aan gedacht :-\. Inderdaad kun je op twee manieren ons dorp in komen vanaf jouw kant. We gaan een keer afspreken Sonja en beterschap voor jouw kanjer :-*
Door Sonja
Boeffie is de nacht goed doorgekomen. Ik heb haar niet gehoord en heb dus heerlijk geslapen tot vanochtend om 6 uur Nena's ADHD begon op te spelen. Mevrouw vond het wel weer eens tijd voor actie en wilde naar buiten. Ik wilde nog even blijven liggen en toen begon ze maar met Stan te donderjagen, die ook altijd wel in is voor een lolletje.

Uit Boeffies wond loopt nog steeds veel pus, maar het is wel geslonken en ik kan haar oog weer zien. Ze is zelf ook een stuk vrolijker. Ik vermoed ook omdat ze nu met dat oog weer wat kan zien. Gisteren liep ze een beetje als een kip zonder kop rond en liep ze overal tegenaan omdat dat oog dicht zat. Nu loopt ze weer gewoon rechtuit en ze kwam net alweer uit zichzelf naar me toe om te kroelen. Zo maar eens zien wat de da zegt.
gelukkig is het goed gegaan vannacht, en dat het nog steeds dreineert moet je maar denken, het is goed dat die troep er uit komt :-\ liever had jij natuurlijk dat het meteen schoon was, maar liever troep eruit dan een mooi gesloten wondje :P ik ben ook benieuwd wat de da er van vindt, ik hoop dat dit het nu was, en dat het gewoon netjes gaat genezen nu ;)
Ojee, da's echt schrikken op de vroege morgen! Arme Boeffie, het zit haar ook echt niet mee  :-* en jou ook niet  :-*
Kan me voorstellen dat ze nu een beetje tieriger is, zo'n abces dat op klappen staat is gemeen pijnlijk en nu de druk eraf is voelt dat gelijk een stuk beter.
Sterkte en beterschap voor de zieke!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door