Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Dorothea2 schreef:
Mooie zin voor een reclamefolder.
;D ;D ;D
Pedigree voor honden.

Het heeft inderdaad een hele vreemde samenstelling. Laatst het etiket gelezen omdat iemand vroeg of zijn hond met voedselallergie dat mocht hebben. Er staat letterlijk op vlees en dierlijke bijprodukten. Waarschijnlijk zit elke denkbare diersoort erin.
En een geheim gepatenteerd bestanddeel dat de tanden reinigt, hmm dat zal dan wel die gemalen autoband zijn.
HELP en daar heeft Indy er zaterdag twee van opgegeten.....
Ieks!

Nou, ik zweer het je, daar zit natuurlijk een listig goedje in, kan niet anders.... Brrrr. Troep.
Door Borke
Dorothea2 schreef:dierlijke bijprodukten
poep, pies.... en dat van meerdere diersoorten - goed voor de variatie >:(
Door Lizzy
AstridStraver schreef: poep, pies.... en dat van meerdere diersoorten - goed voor de variatie >:(
Hahaha, ja nee, ik geloof dat dat echt verboden is in diervoeding. Overigens is pens volgens mij ook een dierlijk bijproduct, dus niet alle dierlijke bijproducten hoeven op de no-no lijst ;D
Door *Natasja*
Als mensen die op bezoek komen bij ons iets meenemen voor de honden, zeg ik altijd dat ik het liever geef als er geen visite bij is, omdat ze dan nl. ruzie gaan maken erom. Ik zeg dan dat ik het wel geef als ze weg zijn, omdat de honden dan rustiger eten. Is niet gelogen, want met name Beau is er, in het bijzijn van visite, erg op gebrand om de kluif van Benthe af te pakken. Wat ik er niet bijzeg, is dat ik het later weggooi, of weggeef aan andere honden, die het wel mogen eten. Hondekoekjes doe ik niet moeilijk over, die geef ik zelf ook weleens.
Door tieneke
Ik zeg gewoon eerlijk dat mijn honden dit niet mogen omdat er veel troep inzit.
Zelfs bij de Da in Nederland wisten ze dat onze honden geen vieze ongezonde brokjes mochten  ;D
Waarom zou ik daarover moeten liegen  ;)
Door Mevroi Kruim
Tara is mijn alleseter, mijn totaal omkoopbare vreetschuur. Bij de behendigheid zegt de instructeur dattie wel ff een hond wil lenen en aangezien ik aardig op apegapen lag gaf ik Tara mee. Hij had zelf overheerlijke Frolicjes, dus Tara neemt er een, twee, nog een paar, en loopt zoet met de instructeur mee. Neemt een paar hindernissen, krijgt nog een Frolicje, knaagt er eens op, draait zich om en wandelt vastberaden naar mij terug  ;D ;D ;D
Vandaag ga ik het nog eens proberen maar dan met de gedroogde kip en stukjes kaas ....
Door Femke
Met Sunday is 't makkelijk, die trekt voor alles zijn neus op. Of pakt 't aan en spuugt het met een grooooote boog weer uit.

Ik vond het wel sneu voor de DA, een hele lieve vrouw, die Sunday zeer had gedaan en het dacht goed te maken met zo'n merg-koekje. Sunday snuffelt eraan en kijkt vervolgens hooghartig de andere kant op. Vervolgens maakte ze ook nog een opmerking: of is alleen biefstuk goed genoeg voor je.....

.....ja dus  ;D ;D ;D ;D
Door tieneke
Kruimel schreef: Tara is mijn alleseter, mijn totaal omkoopbare vreetschuur. Bij de behendigheid zegt de instructeur dattie wel ff een hond wil lenen en aangezien ik aardig op apegapen lag gaf ik Tara mee. Hij had zelf overheerlijke Frolicjes, dus Tara neemt er een, twee, nog een paar, en loopt zoet met de instructeur mee. Neemt een paar hindernissen, krijgt nog een Frolicje, knaagt er eens op, draait zich om en wandelt vastberaden naar mij terug  ;D ;D ;D
Vandaag ga ik het nog eens proberen maar dan met de gedroogde kip en stukjes kaas ....
Leve de Tiendro-droger!  ;D ;D
Door pike
Ik zeg altijd dat Pike niks mag omdat hij er ziek van wordt. Misschien dat hij op een klein dingetje niet reageert maar ik wil dat niet uitproberen want het gaat nu net zo goed met hem. En mensen die zo graag wat willen geven weten vaak geen maat te houden. Niet één frolicje maar gelijk een stuk of 15. Niet één mergpijpje maar gelijk zo'n 10. En dan gaat het dus weer fout. En Armagnac doet lekker ook mee barfen en doet het ook super. Ik wil dat snoepgoed dus gewoon niet meer voor mijn honden. Het is big business tegenwoordig. Hier in de buurt is een dierenwinkel die ligt voor minstens 2/3 vol met snoepgoed in allerlei kleuren en maten. Ongelooflijk, Jamin is er niks bij!
In zijn brokkenleven heeft Pike ooit een dentastick gehad. Gratis monster. Hap krak slik en nog eens krak slik slik. OP. Hoezo tandreinigend ???
Door Sonja
Ik doe er eigenlijk nooit moeilijk over. Zoveel mensen zijn er niet die mijn honden wel eens iets willen geven. Ik zal die troep zelf niet kopen, maar ach, ik eet zelf ook wel eens iets ongezonds, dus lig ik niet wakker van af en toe een keer een frolicje o.i.d. Als de dagelijkse basis van de voeding maar gezond is, dat vind ik het belangrijkste.
Stan kreeg vroeger altijd een lange vinger van m'n oma. Nou, van die 2 lange vingers per maand heeft hij nooit schade ondervonden. Ik zou eigenlijk willen dat hij nog steeds 2 lange vingers per maand kon krijgen, maar helaas is oma er niet meer. :'(
Als je hond ergens echt allergisch voor is, dan is het natuurlijk een ander verhaal, of als je in je omgeving heel veel mensen hebt die je hond van alles toe willen stoppen. Maar voor zo af en toe heb ik er geen bezwaar tegen.
Door Boefke
Toen Boef jeukklachten had mocht hij niets maar dan ook niets anders dan zijn gewone voer. Vanuit die tijd stamt een nogal botte terechtwijzing van mijn kant. Ik roep dus meteen zoiets als: Ho, stop! of NEE!! Werkt als een tierelier :D
Eigenlijk vind ik het heel raar dat mensen honden die niet van hunzelf zijn zo graag eten geven. Ik begrijp niet waar die drang vandaan komt. Opvoedkundig gezien vind ik het ook al helemaal niet handig.
Door Miekie
Jullie honden krijgen tenminste nog hondesnacks aangeboden!
Ik stond laatst op het station en een lief oud dametje stond vertederd naar mijn honden te kijken(voor het eerst dat ik iemand trouwens vertederd zag kijken,de meeste mensen trekken wit weg als ik er aan kom met m'n hondjes)Haar hand verdween in haar tas,ze maakte iets open en toen vroeg ze:"ze mogen toch wel een stukje Deventer-koek?"Ze stak haar hand al uit,ik kon nog net op tijd "nee!"roepen.
Vond ik behoorlijk brutaal al zal het ongetwijfeld goed bedoeld zijn.
Deventer-koek is toch niet mijn 1e keus als het op hondevoeding aankomt ;)
Laatst gewijzigd door Miekie op di 26 sep 2006, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Xada
Tosca en Wamão mogen bij mij ook geen koekjes etc. hebben als ze samen zijn. Dit omdat Tosca nogal is getreiterd met eten en ze Wamão ogenblikkelijk pakt als er eten in de buurt is.
Gelukkig weet ze nu wel het verschil tussen eten voor mijzelf en hun. Als ik met eten voor mijzelf loop, pakt ze Wamão niet meer.
Door Mevroi Kruim
Mijn vorige hond Bas had een flinke gluten-intolerantie. Die mocht dus echt helemaal niks met een spoortje tarwe oid erin, en dus ook beslist geen hondensnoepjes. Anders was het gelijk weer bal met bloed kotsen en waterdiarree e.d. Toen was ik er ook heel streng op. Zelfs van de Rodi-worst ging hij aan de schijterij.
Wij werden er zelf erg netjes van trouwens, Bas jatte alles wat maar enigszins eetbaar was, van tafel, van het aanrecht, uit de kast ... dus noooit een stukje brood laten liggen want dan was het weer bal. De kaas ook keurig opruimen, hij kon met gemak een kilo op  :-X
Door bloemetje
Noah lust het negen van de tien keer niet. Nimmie wel, die lust alles.

Meestal vind ik het wel best, één zo'n koekje is niet zo erg naar mijn mening. Maar als het echt iets fouts is. Dan zeg ik wel rustig nee hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door