Even ter inleiding: scotty cramp is een erfelijke ziekte. Hij komt vooral bij Schotse terriërs voor, maar dezelfde symptomen zijn in meer honden gezien en vooral ook in kleine terriërs. De aan de Schotse terriër nauw verwante Cesky terriër kan de ziekte ook vertonen. Het is een neurologische ziekte, waarbij de stof serotonine problemen geeft als de hond blij opgewonden is, dus b.v. als de baas thuiskomt. Behandeling is tot nu toe eigenlijk niet gevonden. Soms helpt een bepaalde vitaminemix, soms werkt prozac, valium vermindert het aantal aanvallen.
Nu heb ik op internet een acupunctuur behandeling gevonden die door een Oostenrijkse veterinair acupuncturist is uitgedacht. Zij werkt onder meer ook met magnetische acupunctuur.
Met de beschrijving van die behandeling ben ik naar een dierenarts-acupuncturist gegaan en zij heeft met naalden en laser een gelijksoortige behandeling toegepast.
We hebben verbetering bereikt, er zijn nu krampvrije dagen. De betreffende acupunturist kan niets meer voor me doen, maar dacht dar Eric Laarakker misschien iets kon betekenen. Nu woont die zo vreselijk ver weg.
Weet iemand een holistische dierenarts, ook acupuncturist die meer bij mij in de buurt zit en die ik nog eens kan raadplegen over de mogelijkheden?
gr.
Nicolette