Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca
Tot mijn vreugde kan ik mededelen dat Niels er weer helemaal bovenop is, ontlasting is weer normaal :) Denk dat er toch ook een virusje oid in het spel is geweest, want 1,5 dag later was Sophie ook ff aan de dunne....
Ga het botten eten toch langzaam opnieuw opbouwen, ondertussen krijgen ze ook gemalen kipkarkas als calcimbron. Zal daar wel iets minder van moeten geven dan van vleesbot, want de gemalen kipkarkas bestaat voor zo'n 60% uit bot en 40% vlees (volgens de fabrikant). Scheelt voor mij ook een hoop stress over mogelijk vastlopende botten... ;)
Door Bianca
Ja, Sophie ook weer in orde, heeft maar een dagje geduurd. Wat vind jij van het idee van de gamalen kippenkarkassen? Het is het enige wat ze aan kip krijgen (behalve nu ook ff de vleugeltjes om het botten eten weer op te bouwen), straks komt daar dan weer 1 a 2 keer per week geitenrib oid bij ( ligt eraan wat ik kan bemachtigen). De harde kippenpoten hebben me toch ook wat voorzichtiger gemaakt....
Door Lizzy
Bianca schreef: Ja, Sophie ook weer in orde, heeft maar een dagje geduurd. Wat vind jij van het idee van de gamalen kippenkarkassen? Het is het enige wat ze aan kip krijgen (behalve nu ook ff de vleugeltjes om het botten eten weer op te bouwen), straks komt daar dan weer 1 a 2 keer per week geitenrib oid bij ( ligt eraan wat ik kan bemachtigen). De harde kippenpoten hebben me toch ook wat voorzichtiger gemaakt....
Om ze weer te wennen aan bot kun je het wel geven (en dan iets van 30% en max. 40% vleesbot, oftewel deze gemalen karkas). Maar, ik denk dat het eigenlijk niet nodig moet zijn, om gemalen spul te geven.... Volgens mij kunnen ze nekjes, ongemalen karkasjes en vleugeltjes (even bochtje inkippen desnoods) prima aan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door