Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
Jeetje, allemaal zalfjes en ik dacht echt, dat ik het droog moest houden. :-\
Ik zal eens gaan kijken morgen, want ik heb dus niets in huis, alleen calendula :-X
De traumavetsem en rust doen haar toch goed. Niet dat ze goed loopt, maar ze voelt zich al iets beter.
Links voor hangt er een hele lap bij en linksachter allemaal losse stukjes. Rechts is ze aan beide voeten gewoon een klein laagje kwijt, maar zitten geen rafels.
Door conleeuw
Ine schreef: Jeetje, allemaal zalfjes en ik dacht echt, dat ik het droog moest houden. :-\
Ik zal eens gaan kijken morgen, want ik heb dus niets in huis, alleen calendula :-X
De traumavetsem en rust doen haar toch goed. Niet dat ze goed loopt, maar ze voelt zich al iets beter.
Links voor hangt er een hele lap bij en linksachter allemaal losse stukjes. Rechts is ze aan beide voeten gewoon een klein laagje kwijt, maar zitten geen rafels.
nou, droog houden is volgens mij ook goed, de zinkzalf wat ik gebruikten is om te helpen bij de huid aanmaak (is zink goed voor) en ook omdat het natte wonden uitdroog..... als het droog is, zou ik het gewoon droog laten ;)
Door Ine
conleeuw schreef: nou, droog houden is volgens mij ook goed, de zinkzalf wat ik gebruikten is om te helpen bij de huid aanmaak (is zink goed voor) en ook omdat het natte wonden uitdroog..... als het droog is, zou ik het gewoon droog laten ;)
Het is inderdaad droog, ook nooit vochtig geweest. Het is gewoon net alsof er plakjes af zijn, zonder echt diep te gaan.
Door Laura2004
Ziggy heeft precies hetzelfde gehad, een dag nadat ik haar gehaald had. Zij had nooit langer dan 3 minuten gelopen en had dus nog puppy kussentjes. En een wandeling van 20 minuten is toen dus te veel geweest, waardoor al haar voetkussentjes open lagen. En ze is er doodziek van geweest. Het enige wat ik deed was 's avonds voor het slapen gaan haar pootjes schoonmaken met water en jodium en verder deed ik er niks mee. En ik liep alleen maar door het gras met haar en niet langer dan een paar minuutjes. En na een paar weken is het eindelijk genezen, het was echt heel erg sneu.
Ik hoop dat het bij Tilly snel over is, want het is echt heel naar om je beestje zo veel pijn te zien lijden, Ziggy wilde echt niet meer lopen alleen maar een beetje op het gras.
Sterkte ermee! :-*
Door conleeuw
Ine schreef: Het is inderdaad droog, ook nooit vochtig geweest. Het is gewoon net alsof er plakjes af zijn, zonder echt diep te gaan.
precies wat Bess ook had, van remmen op een harde ondergrond zeg maar :-\ arme drommel, als het goed is, wordt het vrij snel gewoon weer bewandelbaar ;)
Door Ine
conleeuw schreef: precies wat Bess ook had, van remmen op een harde ondergrond zeg maar :-\ arme drommel, als het goed is, wordt het vrij snel gewoon weer bewandelbaar ;)
Dat hoop ik wel, want ze is me nu veel te rustig! :-\
Ik moet zeggen, dat ik haar dus wel traumavetsem geef, omdat ze door het rare lopen vast ook spierpijn zal hebben/krijgen.
Door conleeuw
Ine schreef: Dat hoop ik wel, want ze is me nu veel te rustig! :-\
Ik moet zeggen, dat ik haar dus wel traumavetsem geef, omdat ze door het rare lopen vast ook spierpijn zal hebben/krijgen.
nou, ik kan mij voorstellen dat het gewoon balen is om jou hond zo te zien, het is alleen raar dat je niet echt kan uitvogelen hoe en waar het is gebeurt....... ik zou op z'n minst verwachten dat ze woest heb gespeeld of ergens giga heb gerend en dan in de remmen is gegaan, want het is niet typisch iets wat zomaar ontstaat. Tenzij ze zeg maar blaren heb gehad, dus van het staan op super hete tegels (door de zon verhit?) of iets anders waar ze haar pootjes heb kunnen verbranden zoals asfalt, maar in Nederland lijk het mij niet iets wat je zo snel zou moeten tegen komen??? raar, als je ook niet weet hoe het is ontstaan dan kan je het zo moeilijk in de toekomst voorkomen :-\
Door Ine
Lupa schreef: als het niet bloed het niks aan doen!!!
geen zalfjes en dingetjes
kussentjes moeten hard worden en als je gaat smeren dan worden ze zacht en dat doet juist pijn.
het is vervelend en zillie voor Tilly maar het beste in deze situaties is niks doen haar aan de lijn houden alleen naar buiten voor de poep en de plas.
laten lopen op gladde ondergronden(dus geen stentjes e.d) en wachten totdat er weer eelt gevorm is
Dat is idd wat ik doe, met daarnaast wat truamevetsem dus.
Ze is al weer wat meer zichzelf (heeft de afvalbak in de keuken weer van het deksel ontdaan  >:( en er wat uitgevist)
In huis loopt ze al stukken beter, alleen buiten is het overduidelijk te zien, dat ze er nog last van heeft!
Het komt wel goed en ik zal haar, als het genezen is, wat meer meenemen met loopjes naar de stad, zodat het eelt wat dikker en steviger wordt.
Overigens, en enigszins  :offtopic2: : wonden genezen het best en het snelst als ze vochtig blijven. Is een heleboel onderzoek naar gedaan en is heel duidelijk. Vandaar dat er tegenwoordig allerlei pleisters op de markt zijn die wonden vochtig houden.
Door Daisy75
Als mijn reu dit heeft (wat wel eens gebeurd als hij zich weer te veel uitgesloofd heeft met fietsen) dan doe ik er zo weinig mogelijk aan...hij houd het zelf heel goed schoon en naar mijn mening geneest dit het beste 9uit mijn ervaring)..als het wel geirriteerd eruit ziet of ontsteekt doe ik zijn voetje(s) paar keer per dag in een soda badje, maar ik smeer er niets op.
verder fiets ik dan niet tot het weer mooi dicht is, ik loop dan kleine stukjes met hem liefst op zachte ondergrond.
Zo geneest het erg snel heb ik ondervonden
Door Ine
Kruimel schreef: Overigens, en enigszins  :offtopic2: : wonden genezen het best en het snelst als ze vochtig blijven. Is een heleboel onderzoek naar gedaan en is heel duidelijk. Vandaar dat er tegenwoordig allerlei pleisters op de markt zijn die wonden vochtig houden.
Ja, dat klopt, maar op deze kussentjes wordt gelopen en die worden zacht van vocht en zullen dus eerder kapot gaan. (mijn idee tenminste)
Toen mijn man vorig jaar aan z'n hand geopereerd was, moest hij dagelijks van de plastisch chirurg 10 minuten in een sopje van badedas weken. Dat werkte fantastisch en heeft weinig sporen nagelaten van de wond (littekenvorming)
Door margreet
Wat kunnen ze dan zielig zijn hè als ze wat mankeren,gelukkig lees ik dat het alweer een beetje beter gaat.
Ik heb er geen ervaring mee en kan je dus helaas geen raad geven,heb je lekker wat aan hè :-\
Door Ine
Tilly is weer de oude!! 8)
De plekjes zijn nog wel zichtbaar, maar ze loopt weer helemaal normaal! (als ze normaal doet tenminste) :D
Toen ik het zaterdag voor het eerst zag, dat ze zo raar liep, schoot er van alles door mijn hoofd :-\ Zou ze HD of ED hebben? Oh sjips, wat nu. :'(
Pas toen ik die kussentjes zag, kon ik weer ontspannen ::) (nou ja, ik vond het wel zielig voor haar, maar dit gaat over)
Het is dus overgegaan zonder dat ik er iets aan heb gedaan, alleen maar 2 dagen traumavetsem.
Allemaal bedankt voor het meedenken en meeleven! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door