Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mas
Wat ontzettend naar voor je... Ik weet precies hoe je je voelt. Mijn oude kat had begin dit jaar ook veel klachten: hoesten, geen eetlust. Mijn DA van toen heeft in het begin niet adequaat gehandeld. Ze dacht dat het een chronische bronchitis was. Ik heb toen echt 6 weken lopen aanklooien. Als ze toen direct een goede foto en echo hadden gemaakt, hadden ze kunnen zien dat het haar hart was. Helaas is ze toen overleden.  :'( Je begrijpt waarschijnlijk wel dat ik nu een andere DA heb!

Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat hij snel weer opknapt. Je doet er in ieder geval alles aan om hem te helpen. En het lijkt mij dat jouw DA beter doorheeft wat er moet gebeuren dan die van mij. Dus hou vol!

groetjes,
Mas
dank jullie wel voor het meeleven.
Utah heeft nu vochtafdrijvers en het lijkt iets beter te gaan (maar ik juich nog niet te hard). Hij loopt in ieder geeval niet meer weg als ik eten voor zijn neus zet. En ik had vanmiddag koolvis gekocht (gewoon filet uit zo'n pakje diepgevroren), misschien niet het perfecte voer. Maar ik heb vaker gehoord dat katten daar toch wel gek op zijn. En jawel, Utah heeft eraan gelikt en zelf geprobeerd een stukje te eten, maar dat ging nog moeilijk. Dus toen heb ik maar weer wat in zijn bek gedaan. Verder heeft ie vanmiddag wat gemalen kippelever naar binnen gedouwd gekregen.
Hij lijkt iets makkelijker adem te halen. Dus ik blijf heel hard hopen dat het weer goed komt met hem en dat het geen tumor bij zijn hart is....

Groetjes,
Mieke
Supermax schreef: dank jullie wel voor het meeleven.
Utah heeft nu vochtafdrijvers en het lijkt iets beter te gaan (maar ik juich nog niet te hard). Hij loopt in ieder geeval niet meer weg als ik eten voor zijn neus zet. En ik had vanmiddag koolvis gekocht (gewoon filet uit zo'n pakje diepgevroren), misschien niet het perfecte voer. Maar ik heb vaker gehoord dat katten daar toch wel gek op zijn. En jawel, Utah heeft eraan gelikt en zelf geprobeerd een stukje te eten, maar dat ging nog moeilijk. Dus toen heb ik maar weer wat in zijn bek gedaan. Verder heeft ie vanmiddag wat gemalen kippelever naar binnen gedouwd gekregen.
Hij lijkt iets makkelijker adem te halen. Dus ik blijf heel hard hopen dat het weer goed komt met hem en dat het geen tumor bij zijn hart is....

Groetjes,
Mieke
Ik ga duimen dat het geen tumor is en dat hij zich snel weer wat beter voelt  :-*
Zo, vanmiddag bij de da geweest voor de echo. Utah heeft zich heel netjes gedragen (de da is meestal anders gewend...).
Utah heeft nog steeds vocht rond zijn hart zitten, zijn hart gaat ook te snel. De kamers en boezems waren niet helemaal goed geloof ik. En er zit inderdaad voor zijn hart iets wat er niet hoort te zitten. Dit kan een gewone tumor zijn maar het kan ook een schildkliertumor zijn en die schijnt niet erg te zijn (zei de da).
Maar ok, weet er ook nog niet alles van want hij moest nog het een en ander bekijken en dan zou ie het doorsturen naar mijn eigen da. Helaas had ie het ook druk dus wist ie niet of ie het vandaag ging redden. Heb dus net naar mijn eigen da gebeld maar die had nog niets binnen.

Maar nu komt het mooiste.....

Utah heeft vanmiddag zelf wat gegeten  :yeah:
Kan wel vertellen dat ik bijna stond te huilen ervan (had in ieder geval de tranen in mijn ogen staan), zo blij ben ik ermee. Na bijna 2 weken dwangvoederen eet ie dus weer zelf..... Hoop zo dat dit doorzet....

Zodra ik meer weet dan horen jullie weer van mij.
Groetjes,
Mieke
Supermax schreef: Zo, vanmiddag bij de da geweest voor de echo. Utah heeft zich heel netjes gedragen (de da is meestal anders gewend...).
Utah heeft nog steeds vocht rond zijn hart zitten, zijn hart gaat ook te snel. De kamers en boezems waren niet helemaal goed geloof ik. En er zit inderdaad voor zijn hart iets wat er niet hoort te zitten. Dit kan een gewone tumor zijn maar het kan ook een schildkliertumor zijn en die schijnt niet erg te zijn (zei de da).
Maar ok, weet er ook nog niet alles van want hij moest nog het een en ander bekijken en dan zou ie het doorsturen naar mijn eigen da. Helaas had ie het ook druk dus wist ie niet of ie het vandaag ging redden. Heb dus net naar mijn eigen da gebeld maar die had nog niets binnen.

Maar nu komt het mooiste.....

Utah heeft vanmiddag zelf wat gegeten  :yeah:
Kan wel vertellen dat ik bijna stond te huilen ervan (had in ieder geval de tranen in mijn ogen staan), zo blij ben ik ermee. Na bijna 2 weken dwangvoederen eet ie dus weer zelf..... Hoop zo dat dit doorzet....

Zodra ik meer weet dan horen jullie weer van mij.
Groetjes,
Mieke
Wat geweldig dat hij weer zelf eet, ik geloof het direct dat je daar een beetje emotioneel van werd  :-*
Had 'm vannacht appart gezet en hij heeft ongeveer een half bakje A/D opgegeten :biggrin2:.
Vanochtend heeft ie zelfs weer een hapje rodi vlees geprobeerd (zat wel wat whiskas doorheen maar ok).
Vanavond ga ik weer carnibest halen, hopen dat ie dat wel wil eten.
Groetjes,
Mieke
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door