Lizzy schreef:
En over het castreren van teven: ik vind het ook nog steeds een zaak van de eigenaar zelf. En sec gezien, als iemand zijn hond laat castreren omdat tie geen zin heeft in een loopse teef: dan komt dat natuurlijk erg gemakzuchtig over enzo, maar aan de andere kant heb ik er ook wel begrip voor. Onze maatschappij staat stijf van gemakzucht. Zo worden we groot gebracht. Zit eigenlijk al in onze cultuur.
Als wij een teef zouden hebben, dan zou ik haar waarschijnlijk laten castreren, tenzij het die eerste loopsheden allemaal reuze mee zou vallen.
Simpelweg omdat ik geen puf zou hebben om haar en Borke uit elkaar te houden en ook omdat ik niet onze vakantie zou willen laten verpesten door een loopse teef. Die ene keer dat wij op vakantie gaan en dan wil ik geen injecties tegen loopsheid geven en ook niet de teef in een pension onderbrengen.
Dat bloeden zou me niet zoveel kunnen schelen. Als ik zie hoeveel zooi ik op de vloer heb gehad van Borke's voorhuidsontsteking, dan zit ik daar niet zo mee. Die ontsteking is gelukkig stukken minder sinds ik hem Vitamine C1000 en Traumeel geef en hem heb ik er dus niet voor laten castreren. Zo gemakzuchtig ben ik nou ook weer niet
En ja... ik zou me heel schuldig voelen als ze dan incontinent werd, niet zozeer om de troep maar meer om het ongemak voor de hond.....