Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door André
#629682
Heeft iemand ervaring met deze boosdoener, eventueel in combinatie met Panacur als geneesmiddel?
Door André
#629684
Heb net even de zoek-functie gebruikt. :-[ :-[

Sorry voor de overlast :-[ :-[
Door Jolly
#629735
nee joh is geen overlast, houd ons allemaal gewoon scherp ;)
Door conleeuw
#629755
Andre schreef: Heeft iemand ervaring met deze boosdoener, eventueel in combinatie met Panacur als geneesmiddel?

hoezo, heb een of meerder van jou honden last van???? dat is echt balen dan :(
Door André
#630077
Nee, dat niet

Als ik op een wedstrijd ben zoals afgelopen jaar het EK is er wel eens sprake van ziekte,diaree o.i.d

Ook mij Ek is hierdoor in het water gevallen van de 2e plek naar de 4e gekukelt door waterspuitdiaree.

Dan wordt er natuurlijk veel gesproken over de oorzaak, veroorzaker en gevolg.
Hetbij kwam ook Giardia en Panacur te sprake
Bij veel honden waaronder ook die van mezelf was het zo dat er veel bloed in de ontasting zat.

Vandaar even mijn interesse.
Door André
#630078
kan verwijdert worden
Laatst gewijzigd door André op di 12 sep 2006, 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#630102
Andre schreef: Nee, dat niet

Als ik op een wedstrijd ben zoals afgelopen jaar het EK is er wel eens sprake van ziekte,diaree o.i.d

Ook mij Ek is hierdoor in het water gevallen van de 2e plek naar de 4e gekukelt door waterspuitdiaree.

Dan wordt er natuurlijk veel gesproken over de oorzaak, veroorzaker en gevolg.
Hetbij kwam ook Giardia en Panacur te sprake
Bij veel honden waaronder ook die van mezelf was het zo dat er veel bloed in de ontasting zat.

Vandaar even mijn interesse.




Eerst juiste diagnose stellen dan pas therapie inzetten. Giardia is zo te testen met een snaptest, bij positief resultaat werkt panacur snel en doeltreffend.
Maar wil nogmaal wijzen op eerst diagnose stellen, wij hadden laatst een hond al twee maanden aan de diarree, bij andere da geweest en antibiotica gehad zonder diagnose. Mensen waren ermee aan. Wij hebben ontlastingsonderzoek gedaan en er kwam een coccidiose besmetting uit van een zeer zeldzame soort. Erwin voor de zekerheid nog een ontlastingsonderzoek laten doen met hetzelfde resultaat. Behandeling ingezet en binnen vijf dagen van de klachten af en de hond komt weer aan.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door