OK, zo'n tuttebol-ik-lust-niks-kat dus

Ja, ze weten je aardig te dresseren, de huistijgertjes

Wat bij lever kan helpen is ff de kook erover, geen uren opzetten maar gewoon het rauwe er af. Als ze het dan wel eet kun je de kooktijd langzamerhand bekorten.
Nier is ook prima om te voeren maar geen vervanging voor lever. Pens is prima als ze het eet (mijn ervaren barfers trekken daar toch echt de neus voor op) maar eveneens heel anders dan lever. Elk orgaan heeft zijn eigen samenstelling en voedingswaarde en je kunt dus niet zomaar iets weglaten.
Konijn, kwartel, parelhoen kun je vaak bij de poelier kopen, of anders bij de Makro. En er zijn hier geharde barfers die complete prooidieren bestellen bij Kiezebrink, met koppen, huid en haar. Moet je kunnen/willen, maar het is wel hele prima voeding voor de kat.
Mijn katten zijn gek op duif, ik krijg af en toe een paar uitgewerkte postduiven zonder kop, daar ruk ik dan met afgewend hoofd de veren af (voer moet uitgepakt voor de mutsen) en dan worden het echte tijgertjes, grommend en blazend gaat de duif naar binnen.
Brokken zou ik weglaten, niks gezonds aan voor je kat en de afwisseling vers/brok doet de vertering ook geen goed.
In het algemeen zijn katten mutsen met nieuwe dingen eten. Da's des kats. Het is dus een kwestie van geduldig volhouden en je niet door madam van de wijs laten brengen. De aanhouder wint, za'k maar zeggen. Dus gewoon lever blijven aanbieden en vreemde vleessoorten.
En voor het gemak kun je best een kompleet versvoer erbij geven. Mutskatten zijn soms door gemalen vlees over de streep te halen, en dan weet je iig dat je kat alles krijgt wat ze nodig heeft.