Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Angelique
Persoonlijk vindt ik de hoeveelheden die je geeft gigantisch. Een Ridgeback weegt volgens mij niet veel meer dan een volwassen Bobtailreu (rond de 40 kilo+)
en die eten hier niet meer dan 600 a 700 gram Carnibest per dag.
Vers voer kun je goed kopen bij ahv in Breda. Die hebben een compleet voer dat makelijk verpakt is in zakjes van 500 gram diepvries. Sinds ik mijn nieuwe akita-inu pup heb ben ik overgestapt op versvoer. Deze akita heeft vanaf vier weken al dit voer gekregen. Het gaat er niet om of het een puppievoer een seniorvoer of een actief voer is maar de hoeveelheid. Pups hebben gewoon meer energie nodig dus daarom is de hoeveelheid groter als bij een minder actieve hond.
Wat betreft de kosten ben ik toch wel geschrokken. Dwz in de positieve zin. Naast onze akita-inu hebben wij een Rhodesian Ridgeback van vijf jaar die altijd Bento's gegeten heeft. Kosten €2.60 per dag (een kilo brokken met drie liter water)
Nu eet de Ridgeback ook vers voer ongeveer1.3 kilo en daarbij de extra's (ik ben kok dus ik heb nog wel eens restjs!)en nu maar een liter water nu ben ik per dag €2.10 kwijt dat zijn €180 per jaar minder voor een betere voeding.
Door qyan
Inderdaad. Een grammetje of 700 is meer dan voldoende.

gr.Ordell
ja, met carnibest en bibi wel.
toen ik nog ahv voerde moets ik met qyan zijn gewicht toen (bijna 40 kilo) ook tussen de 1,2 en de 1,3 kilo per dag voeren.
zeker als je volgens de richtlijnen van ahv voert.
Door pris
hoi hoi,

ik heb mijn honden vanavond hun eerste maaltijd met dat vlees gegeven en ze vonden het heerlijk de voederbakken kunnen zo terug de kast in  ;) ik heb het wel gemengd met de brokken en dat blijf ik denk ik wel doen. bedankt voor jullie reacties ;D

groetjes priscilla
Door Ink
hoi hoi,

ik heb mijn honden vanavond hun eerste maaltijd met dat vlees gegeven en ze vonden het heerlijk de voederbakken kunnen zo terug de kast in  ;) ik heb het wel gemengd met de brokken en dat blijf ik denk ik wel doen. bedankt voor jullie reacties ;D

groetjes priscilla
Pris lees hier even verder. Vlees en brokken mengen is geen goed plan.

http://www.barfplaats.nl/cgi-bin/yabb/Y ... 1058516573
Door pris
hoi

dus als ik het goed lees kan ik b.v wel 1 x per dag dat vlees geven (is van duck) en 1x per dag gewoon brokken of mag dat ook niet

groetjes priscilla
Door Ink
hoi

dus als ik het goed lees kan ik b.v wel 1 x per dag dat vlees geven (is van duck) en 1x per dag gewoon brokken of mag dat ook niet

groetjes priscilla
Precies. Als er voldoende tijd tussen zit is dat een beter plan. Misschien heb ik iets gemist, maar waarom wil je er dagelijks brokken bij blijven geven?
Door pris
ik vind het best een gedoe om de honden helemaal op vers vlees te zetten en mijn vriezer is niet zo groot en de winkel waar ik het haal is ook niet naast de deur,

groetjes priscilla
Door Ink
OK. Ja je moet wel een beetje vriesruimte hebben anders wordt het een rotzooi. Al eens gekeken op http://www.marktplaats.nl ?
En wat voor honden heb je eigenlijk? Voor 4 Sint Bernards heb je inderdaad wat meer vriesruimte nodig dan voor 4 Amerikaans Cockerspaniels (noemen sommige mensen ook honden).
Ben je al bij Angelique geweest?
Door sylvia
OK. Ja je moet wel een beetje vriesruimte hebben anders wordt het een rotzooi. Al eens gekeken op http://www.marktplaats.nl ?
En wat voor honden heb je eigenlijk? Voor 4 Sint Bernards heb je inderdaad wat meer vriesruimte nodig dan voor 4 Amerikaans Cockerspaniels (noemen sommige mensen ook honden).
Ben je al bij Angelique geweest?
 :o
Door avalon
Elke hond is leuk hoor en als de honden bij je op bed liggen kunnen het toch beter 4 am. cockers zijn, dan 4 bernards. ;D ;D
Door pris
ik heb 3 american staffordshire terriers, ik ga er in de toekomst ook mee fokken en ik loop er met 1 show en de andere doe ik gehoorzaamheid en ga ook met haar behendigheid doen en de 3e is een oudje ;D met haar doe ik niks, ze liggen trouwens ook bij ons op bed haha ;)
Door aiko
Persoonlijk vindt ik de hoeveelheden die je geeft gigantisch. Een Ridgeback weegt volgens mij niet veel meer dan een volwassen Bobtailreu (rond de 40 kilo+)
en die eten hier niet meer dan 600 a 700 gram Carnibest per dag.
Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties.
Als ik ahv moet geloven en ik doe 48 (kg)*40 gr kom ik op bijna twee kilo!!!!!
Nu zullen jullie je wel afvragen wat doet die vent die hond aan?. Ik zal het kort vertellen;
De ridgeback heeft de afgelopen vijf jaar op brokken gestaan niet die van 10 € maar bento, eukanuba, proplan enz als het maar duur was en de dierenwinkel beloofde me steeds dat de hond van dit merk minder nodig had. Zelfs met de meest vette brok en de normale hoeveelheid voer volgens de verpakking was de hond niet mooi, hij leek echt ondervoed. Zelfs heb ik contact gehad met de dierenarts van eukanuba die er niets van snapte dat de hond zo mager bleef bij al dit eten. Ze vond het zelfs zo sneu dat ik een zak voer gratis kon afhalen van 15kg. Van ALLE merken moest hij minimaal één kilo per dag eten zonder dat er tekenen waren dat hij de voeding niet opnam. Onderzoeken wijzen niets uit hij heeft gewoon een zeer snelle verbranding.
Dit is dus de reden dat ik de hoeveelheden redelijk normaal vind. Door het hogere vochtgehalte in vers vlees ten opzichte van brokken moet je er meer van geven dus mijn plaatje was redelijk rond. Maar nu ben ik hier terecht gekomen en nu wil ik meer.....
Ik ga eens informeren wat de andere merken doen waar het te koop is wat het kost enz.

bedankt voor de reacties!!!!!
Door sylvia
ahhhh leuke foto zeg  :D
Door jill
Alvast allemaal bedankt voor jullie reacties.
Als ik ahv moet geloven en ik doe 48 (kg)*40 gr kom ik op bijna twee kilo!!!!!
Nu zullen jullie je wel afvragen wat doet die vent die hond aan?. Ik zal het kort vertellen;
De ridgeback heeft de afgelopen vijf jaar op brokken gestaan niet die van 10 € maar bento, eukanuba, proplan enz als het maar duur was en de dierenwinkel beloofde me steeds dat de hond van dit merk minder nodig had. Zelfs met de meest vette brok en de normale hoeveelheid voer volgens de verpakking was de hond niet mooi, hij leek echt ondervoed. Zelfs heb ik contact gehad met de dierenarts van eukanuba die er niets van snapte dat de hond zo mager bleef bij al dit eten. Ze vond het zelfs zo sneu dat ik een zak voer gratis kon afhalen van 15kg. Van ALLE merken moest hij minimaal één kilo per dag eten zonder dat er tekenen waren dat hij de voeding niet opnam. Onderzoeken wijzen niets uit hij heeft gewoon een zeer snelle verbranding.
Dit is dus de reden dat ik de hoeveelheden redelijk normaal vind. Door het hogere vochtgehalte in vers vlees ten opzichte van brokken moet je er meer van geven dus mijn plaatje was redelijk rond. Maar nu ben ik hier terecht gekomen en nu wil ik meer.....
Ik ga eens informeren wat de andere merken doen waar het te koop is wat het kost enz.

bedankt voor de reacties!!!!!
Hoi Aiko
Nog even twee tips van mij voor je hond.
Probeer eens verschillende vleesvoedingen uit.
Ik heb ook een hond met een snelle verbranding die het op carni en bibi helaas niet goed doet.
Energ en duck idem dito. Op de rodi doet ze het weer hartstikke prima dus zal daar iets inzitten wat voor haar goed werkt. En...ik kan de hoeveelheden aanhouden op de verpakking zonder dat ik grote hoeveelheden moet geven. En tweede tip: Brocolli. Even de kook erover en dan geven aan  je hond. Daar zit namelijk een stofje in wat heel goed werkt voor honden met een snelle verbranding.
Groetje.
Jill
Door Janet

Hoi Aiko
Nog even twee tips van mij voor je hond.
Probeer eens verschillende vleesvoedingen uit.
Ik heb ook een hond met een snelle verbranding die het op carni en bibi helaas niet goed doet.
Energ en duck idem dito. Op de rodi doet ze het weer hartstikke prima dus zal daar iets inzitten wat voor haar goed werkt. En...ik kan de hoeveelheden aanhouden op de verpakking zonder dat ik grote hoeveelheden moet geven. En tweede tip: Brocolli. Even de kook erover en dan geven aan  je hond. Daar zit namelijk een stofje in wat heel goed werkt voor honden met een snelle verbranding.
Groetje.
Jill
Wat is dat voor een stofje in de broccoli dan???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door