Ik zoek eigenlijk mede-slachtoffers/eigenaren van gras-etende honden om samen een praatclub op te richten want ik word er gewoon sjagrijnig van

Moderator: Lizzy
Rovanna schreef: Mijn honden zijn momenteel verschrikkelijke koeien. Het is gewoon niet normaal. Zodra ze buiten zijn eten ze gras, gras en nogeens gras. Ze snuffelen niet, plassen niet, poepen niet; ze eten alleen maar gras. Vervolgens poepen ze gras, kotsen ze gras. Gras wat de klok slaat!hier nog een eigenaar van een aan de riem meelopende kudde koeien
Ik zoek eigenlijk mede-slachtoffers/eigenaren van gras-etende honden om samen een praatclub op te richten want ik word er gewoon sjagrijnig vanWie heeft ook deze ervaring en hoe gaan jullie hiermee om? Zou het helpen om ze - misschien tijdelijk - twee keer per dag eten te geven?
Lizzy schreef: Maar toen je 2 keer per dag voerde, aten ze toch ook veel gras?Ja ook wel. Maar ik weet het gewoon niet meer. Ik word er zo kriebelig van. Het is gewoon niet leuk meer om met ze buiten te lopen. Ik hoopte eigenlijk dat iemand hier een tip kon geven.....
Lizzy schreef: Ik denk dat mijn honden ook gras eten omdat ze het lekker vinden. Ze zijn dan ook behoorlijk selectief in welk gras ze hebben willen. En misschien is er een verschil in frantic gras eten en gewoon gras eten omdat ze het lekker vinden? Ik denk zelf dat er meerdere redenen kunnen zijn waarom honden gras eten....zonder twijfel.........ik zie toch al een verschil tussen redene bijvoorbeeld, als Kelly ziek voelt, en wil spuugen dan vreet ze heel anders als dat ze gewoon meegraasd... bij misselijkheid wordt er echt bijna mechanisch gedreven zo snel mogelijk naar binnen gewerkt, als het alleen voor het lekker is dan is Kelly heel kieskeurig en eet ze mondjesmaat. Ooit snappen wij het graseten mischien helemaal
Lupa schreef: gewoon doorlopen 8)Tja.